5 günlük hava durumu
16 Nisan 2014 Çarşamba
Her tanesinde sağlık var: Mısır
Yaşam 03 Kasım 2011 - Perşembe
  • Her tanesinde sağlık var: Mısır

    Mısır dünyanın en popüler ve çok yönlü sebzelerinden biridir. Farklı şekillerde tüketilebilir ve lezzetli bir tadı vardır. Atıştırma, çorba, ana yemek ve salatalarda kullanılır. Kebap, haşlama, ızgara ve patlamış mısır gibi çeşitleri vardır.

  • Her tanesinde sağlık var: Mısır

    Uzmanlar anavatanı Güney Amerika olan ve günlük yaşantımızda salatalardan pilavlarımıza kadar kullandığımız mısırın sağlık açısından da oldukça yararlı bir besin olduğunu belirtiyor ve sağlığına önem verenlerin bol bol mısır tüketmesi tavsiyesinde bulunuyor.

  • Her tanesinde sağlık var: Mısır

    Mısır tam bir vitamin deposudur. B1 vitamini, patotonik asit B5 vitamini, folat, niasin B3 Vitamin ve C vitaminini de bol miktarda içermektedir. Mısır ayrıca diyetsel liflerin, fosfor ve magnezyum minerallerinin iyi bir kaynağıdır.

  • Her tanesinde sağlık var: Mısır

    Düşük yağlı kompleks karbonhidrata sahiptir. Dünya genelinde büyük üreticileri Peru, Bolivya, Ekvador ve Güney Meksika’dır. Mısırın sağlığa olan yararları muazzamdır.

  • Her tanesinde sağlık var: Mısır

    Mısırın Sağlığa Faydaları ve İyileştirici Yönleri

    Bir bardak mısır günlük lif ihtiyacının yaklaşık % 23'ünü karşılayacak kapasitededir. Yapılan araştırmalar mısırın yüksek kolesterol seviyelerini düşürdüğü, kolon kanseri riskini azalttığı ve İrritabl bağırsak sendromunun bir kısım rahatsızlık verici semptomlarını hafiflettiği göstermiştir.

  • Her tanesinde sağlık var: Mısır

    Mısırda hem çözünen hem de çözünmeyen lif bulunur. Çözünür lifler, kolesterol ile karaciğerden safraya bağlanır. Sonra da vücuttan geçerek kolesterolü alır. Kolesterola ve kalbe iyi gelir.

  • Her tanesinde sağlık var: Mısır

    Mısırın sağlığa katkısı sadece lifli olması boyutunda değildir. Belirgin miktarlarda ki folik asit, niasin ve sağlamış olduğu magnezyum ile de son derece faydalı bir besindir.

  • Her tanesinde sağlık var: Mısır

    Mısır, folat, aminoasit ve B vitamini açısından da zengindir. Bu 3 bileşen, Homosistem seviyelerini düşürür. Önemli metabolik süreçleri üretir. Homosistem düzeyleri yükseldiğinde, kalp krizi, inme veya periferik damar hastalıkları görülebilir.

  • Her tanesinde sağlık var: Mısır

    Şu hesaplanmıştır ki folatın günlük değerinin % 100'ünün alınması halinde bu sadece kendi başına her yıl itibari ile muzdarip olunan kalp krizi sayısını % 10 itibari ile geriletebilir.

  • Her tanesinde sağlık var: Mısır

    Mısırda bol miktarda magnezyum bulunur. Magnezyum doğanın sahip olduğu kalsiyum kanal blokörüdür. Arter ve venlerin çevresinde yeterli magnezyum olduğu zaman derin nefes bir iç çekme ile gevşemeyi sağlar...

  • Her tanesinde sağlık var: Mısır

    Mısır vücutta oksijen ve besinlerin dağılımını iyileştirir.

  • Her tanesinde sağlık var: Mısır

    Çalışmalar göstermiştir ki magnezyum eksikliği sadece kalp krizi ile ilişkili olmayıp fakat kalp krizinin hemen akabinde yeterli magnezyumun yoksunluğu kalbe serbest radikal hasarını kolaylaştırır.

  • Her tanesinde sağlık var: Mısır

    Bu itibarla kısmen gevşetici etkileri ile birlikte, mısırda bulunan magnezyumun. Ayrıca astımı ve migren gibi durumların ağırlığını azalttığı, yüksek kan basıncını düşürdüğü ve arteroskeleroz ve diabetik kalp hastalığı riskini gerilettiği gözlenmiştir. Bir kupa mısır magnezyuma yönelik günlük değerin % 16,4'ünü sağlar.

  • Her tanesinde sağlık var: Mısır

    Kanserle savaşır: Akciğer kanseri riskini azaltan antioksidan özelliklere sahip karotenoid içerir 8 yıl boyunca mısır yiyen kişilerin kanser olma riskinin % 27 azaldığı izlendi. Yardımcı gıdalar, papaya, kabak, portakal, kırmızı biber ve şeftalidir. Sindirim sistemini sağlıklı tutar ve kolon kanserini önleyicidir.

  • Her tanesinde sağlık var: Mısır

    Anemiyi engeller: Mısırdaki B12 vitamini ve folik asit, demir eksikliği sonucu oluşan kansızlığı önler. Sindirim sistemini temizler. Mısırdaki çözünmez lifler hemoroid ve kabızlık gibi sindirim rahatsızlıklarına iyi gelir. Lifler dışkıyı şişiren ve hareketini hızlandıran suyu emer.

  • Her tanesinde sağlık var: Mısır

    Beyni besler: B1 vitamini, beynin temel fonksiyonlarını yerine getirmesini sağlar, bilişsel görevlerini bildirir, enerji sağlar ve gıda dönüşümü için idealdir. Sağladığı Tiamin ile, zihinsel fonksiyonları yerine getirir.

  • Her tanesinde sağlık var: Mısır

    Gözlere iyi gelir: Beta karoten ve folat sayesinde yaşa bağlı dejenerasyonu geciktirir. Beta karoteni A vitamininde bulunur. Ispanak ve havuçtan sonra en çok mısırda A vitamini bulunur.

  • Her tanesinde sağlık var: Mısır

    Şeker hastalarına iyi gelir: Diyabet gıda piramidinde, hububat, bezelye, patates ve fasülyenin yanında, mısır nişastası olarak kullanılabilir. Vitamin ve mineralleri, insülinin makul bir aralıkta kalmasını sağlar.

  • Her tanesinde sağlık var: Mısır

    Cilde faydalıdır: Mısır özü yağı zengin bir linoleik asit kaynağıdır. Bu asitler cildin temeli için gereklidir. Mısır nişastası, döküntü ve tahrişlere iyi gelir.

  • Her tanesinde sağlık var: Mısır

    Gebelikte kullanılır: Hamile kalmak için yeterli miktarda folat gerekir, o da mısırda bulunur. Yeni hücre gelişimine ve gebeliğe yardımcı olur. Mısır ekmeği ve mısır gevreği çeşitlere eklenebilir.

  • Her tanesinde sağlık var: Mısır

    Bağırsak ve karaciğer fonksiyonlarını düzenler

    Mısırın yüksek lifli içeriği bağırsak geçişini destekler, kollesterol seviyelerini geriletir ve bağırsak fonksiyonlarını iyileştirir.

  • Her tanesinde sağlık var: Mısır

    Diüretiktir

    Düzenli olarak yenilmesi eliminasyonu kolaylaştırması yoluyla sıvı birikimini elimine etmeye yardım eder. Ödem durumunda, bir tencere suda kaynatacağınız bir taze mısır koçanı bir saat süre ile kaynatılıp sıkılıp soğutulur. Ödem durumu iyileşinceye kadar günlük 2 ile 3 kupa arasında içilir; tedavinin sonlanmasında önce bir hafta önce bir kupaya indirilerek devam edilir. Bunun sonrasında dozu ihtiyaca göre 2 ile 3 gün için tekrar edebilirsiniz. Ayrıca sadece püsküllerini kullanmak sureti ile bir diüretik infüzyonu da yapmış olabilirsiniz.

  • Her tanesinde sağlık var: Mısır

    Kaşıntıyı azaltır

    Hafif kaşıntıya böcek sokmasına bağlı hafif kaşıntıyı rahatlatmak üzere bir miktar suda çözünmüş az bir miktar mısır nişastasını direkt olarak birkaç dakika süre ile deriye uygulamak üzere lapa halinde uygulayın; suçiçeği gibi çocukluk hastalıklarının sebep olduğu kaşıntılar durumunda ılıklı su banyosuna bir tutam mısır nişastası ekleyin; 15 dakika civarında bir banyo bu hastalıklar sebebi ile ortaya çıkan rahatsızlığı geçici olarak geriletecektir.

  • Her tanesinde sağlık var: Mısır

    İshali tedavi eder

    Mısır bağırsak geçişini iyileştirirken diğer yandan ishali birkaç saat içerisinde durdurmanın etkili yoludur. Basit olarak öncesinde kaynatılmış olan bir bardak soğuk suya bir iki çay kaşığı mısır nişastası ekleyin ve bunu bu şekilde için. Meyve, su ve sebzelere ilişkin problemi olan ülkelere giderken küçük bir çanta mısır nişastasını yanınıza almanız kolaylık sağlayabilir.

  • Her tanesinde sağlık var: Mısır

    Böbrek fonksiyonlarını destekler

    Böbrek fonksiyonu gerilediğinde ya da azaldığında, bir kupa kaynamış suya bir küçük tutam mısır püskülü ekleyin; 20 dakika boyunca karıştırın sıkın ve bir tatlı kaşığı ile sıcak olarak için.