Ukrayna devlet uçak üretim ve servis firması Antonov'un, Ukrayna dilinde 'Hayal' anlamına gelen 'Mriya' isimli An-225 tipi uçağı, ilk ticari uçuşunu gerçekleştirmek üzere Kiev'deki Hostomel Havalimanı'ndan kalktı. An-225, Çek Cumhuriyeti'nin başkenti Prag üzerinden Avustralya'nın Perth şehrine gitti. Dünyanın en büyük ve en güçlü uçağı olan An-225, 1985-1988 yıllarında Ukrayna'da nakliye uçağı olarak özel tasarlandı ve bir adet üretildi. İlk uçuşunu 21 Aralık 1988'de gerçekleştiren An-225, 250 tona kadar genel amaçlı kargo taşımacılığı, 180-200 ton ağırlığındaki malların kıta içi tek uçuşla ulaştırılması, 150 ton ağırlığına kadar olan malların kıtalar arası taşınması ve 200 tona kadar ağır ve geniş ölçekli yüklerin taşınması için tasarlandı. İlk olarak uzay mekiği taşıyıcısı olarak düşünüldü An-225, Sovyetler Birliği döneminde ilk olarak uzay mekiği taşıyıcısı olarak düşünüldü. Fakat Sovyetlerin dağılmasıyla bu proje sona erdi. 2000 yılında ticari kargo taşımacılığı yapması için modernizasyon çalışması başlatıldı. Ertesi yıl sertifikasyon testlerinden başarıyla geçen An-225, o günden bu yana An-225 kargo uçağı olarak kullanılıyor. Uluslararası Havacılık Federasyonu tarafından 240 alanda Guinness Rekorlar Kitabı'na aday gösterilen uçağın sahip olduğu dünya rekorları arasında, 253 tonluk yük taşıma, 187,6 ton mono kargo taşıma, 42,1 metre uzunluğunda yük taşıma var. Uzunluğu 84 metre 250 ton maksimum yük kapasitesine sahip uçak, saatte 850 kilometre hıza ulaşabiliyor ve 12 bin metreye yükselebiliyor. An-225, 200 ton ağırlıkla 4 bin kilometreye kadar mesafe alabiliyor. 84 metre uzunluğunda, 18,1 metre yüksekliğindeki uçağın havalanabilmesi için 3 bin 500 metrelik piste ihtiyaç bulunuyor. Tüm dünyadaki en nadir uçaklardan biri Airbus A300-600ST ya da en bilinen adıyla Beluga. Airbus'ın Beluga adıyla bilinen kargo uçağı A300-600ST, A300–600 modelinden geliştirildi. 'Beyaz Balina' anlamına gelen Beluga, kuyruk, kanatlar, gövde, iniş takımları gibi büyük parçaları, üretim hatlarından alıp son montaj hattına taşıyor. Eylül 1992'de yapımına başlanan uçak, tam 2 yıl sonra ilk uçuşunu gerçekleştirdi. Şu anda 5 adet Beluga, Airbus'ın uçak parçalarını taşımak için kullanılıyor. Kapasitesi 47 tonla sınırlandırılan Beluga ile özel yükler ve uzay istasyonlarının parçaları da taşınıyor. General Electric motorlarına sahip uçak, 56 metre uzunluğunda, 17 metre yüksekliğinde dev bir gövde hacmine sahip. 1400 metre küplük alanda 47 metre uzunluğundaki parçalar taşınabiliyor. Menzili 1660 kilometre olan uçak, imalat merkezleri arasında dolaşıyor. A300-600ST Beluga uçakları, ayda bir kez Ankara Akıncı Hava Üssü'ne iniyor. Burada TAI tesislerine giden uçağın gövde içine A400M parçaları yerleştiriliyor. Beluga Ankara'dan havalandıktan sonraki durağı ise Hamburg.