Anadol 50 yaşında

  • 1
  • 24
Anadol 50 yaşında
Anadol 50 yaşında

Türkiye'nin yerli Otomobil serüveninde önemli bir 'dönüm noktası' olan Anadol 50. yaşını kutluyor. .

  • 2
  • 24
Anadol 50 yaşında
Anadol 50 yaşında

Türkiye'nin seri üretilen ilk yerli otomobili olan Anadol, 1966 yılının Aralık ayında bantlardan inmeye başlarken, 1984'te veda edişine kadar 87 bin adetlik üretime ulaşmıştı..

  • 3
  • 24
Anadol 50 yaşında
Anadol 50 yaşında

Merhum Vehbi Koç ve Bernar Nahum'un bitmek bilmeyen ısrarları, dönemin Başbakanı Adnan Menderes'in de desteğiyle Ford Otosan'ın kurulmasına öncülük etmiş, Ford'un 'montaj hakkına sahip bayi' imtiyazını alan Koç, böylelikle Anadol için de ilk adımını atmıştı..

  • 4
  • 24
Anadol 50 yaşında
Anadol 50 yaşında

Zira Anadol, 1964'e kadar Otosan'ın kazandığı deneyimlerin ve Türkiye'nin ilk yerli otomobilini yaratma isteğinin ürünüydü..

  • 5
  • 24
Anadol 50 yaşında
Anadol 50 yaşında

Fikir bayiden çıktı
Bir Ford bayisinin kullandığı fiberglass (cam takviyeli plastik) gövdeli kamyonet, Bernar Nahum tarafından fikir olarak ortaya atılır. Merhum Vehbi Koç'un onayıyla, İngiltere'de Reliant ve Ogle Design firmalarıyla anlaşılır, prototiplerin siparişi verilir..

  • 6
  • 24
Anadol 50 yaşında
Anadol 50 yaşında

Bu sırada da Türkiye'de hükümet nezdinde otomobilin altyapısını oluşturacak girişimler yapılır. Daha sonra Otosan'ın bir dönem genel müdürlüğünü de yapan Ali İhsan İlkbahar, fiberglass üretimi konusunda İngiltere'de eğitime yollanır..

  • 7
  • 24
Anadol 50 yaşında
Anadol 50 yaşında

Otosan, Şubat 1966'da yeni üreteceği D-750 Serisi kamyonları bayilerine tanıtır. Ama aynı toplantıya, 'kamyonun arkasındaki bebek' de getirilir. Vehbi Koç'un 'bebek' dediği, İngiltere'den karayoluyla kullanılarak getirilen araç, Anadol'un ilk prototipiydi. Bayiler, gördükleri karşısında heyecanlanarak "Bu otomobili satarız, hem de çok satarız" diye destek verdi..