Türkiye'nin en iyi haber sitesi

Gribin düşmanı besinler

  • 1
  • 15
Gribin düşmanı besinler
Gribin düşmanı besinler

Grip mevsimi başladı, çevremizde hapşıran, öksüren insan sayısında önemli bir artış var. Gribe yakalanmamak için yapılacak en iyi şey ise vücut direncini güçlendirmek. İşte size tavsiyeler...

  • 2
  • 15
Gribin düşmanı besinler
Gribin düşmanı besinler

Güçlü bir bağışıklık sistemine sahip olmanın yolu büyük oranda doğru besinleri, doğru miktarda tüketmekten geçiyor.

  • 3
  • 15
Gribin düşmanı besinler
Gribin düşmanı besinler

Vücut direncini artıracak ve gripten koruyacak besinlere değinen Uzman Diyetisyen Şebnem Kandıralı, çikolata düşkünlerini memnun edecek bir öneride bulundu ve bitter çikolatanın gripten korunmada etkili olduğunu söyledi.

  • 4
  • 15
Gribin düşmanı besinler
Gribin düşmanı besinler

Gripten korunmada rol oynayan besinlerin özelliklerini anlatan Kandıralı, önerilerini şöyle sıraladı:

Mantar: İçerdiği selenyum ile beyaz kan hücrelerine hastalığı temizleyen sitokinlerin üretiminde yardım eder. Antimikrobiyal bir lif olan beta glukanı içerir, süper kahraman olarak görev yapan hücreleri aktive edip, enfeksiyonları yok eder.

  • 5
  • 15
Gribin düşmanı besinler
Gribin düşmanı besinler

Sarımsak: Sarımsak gibi güçlü kokuya sahip besinler içerdikleri antimikrobiyal bir kimyasal olan allisin sayesinde hastalıklarla mücadelede etkilidir. Yapılan bir çalışmada allisin suplemanı alan bireylerde yüzde 46 oranında daha az soğuk algınlığı görülmüş ve iyileşme sürecinin daha hızlı olduğu kaydedilmiştir. Günde 2 diş sarımsak tüketimi önerilir.

  • 6
  • 15
Gribin düşmanı besinler
Gribin düşmanı besinler

Yabani somon: Yapılan bir çalışmada D vitamini seviyeleri düşük olan bireylerde solunum yolu enfeksiyonlarına yakalanma riskinin yaklaşık yüzde 40 daha fazla olduğu saptanmıştır. D vitamini seviyelerini somonla artırın. 100 gramlık bir somon 360IU D vitamini içerir, günlük 800-1000 IU D vitamini alımı tavsiye edilir.

  • 7
  • 15
Gribin düşmanı besinler
Gribin düşmanı besinler

Badem: Kalp dostu badem bağışıklığı artırıcı bir antioksidan olan E vitaminini içerir, solunum yolu enfeksiyonları, soğuk algınlığı gibi rahatsızlıklara karşı savaşır. Günlük E vitamini alımı için 1 porsiyon bademden daha fazlasına ihtiyaç vardır bu yüzden zenginleştirilmiş tahıllar, ayçiçeği tohumu, buğday tohumu veya şalgamın yeşil yaprakları gibi besinlerde tüketilmelidir.