Türkiye'nin en iyi haber sitesi

İnatçı son 5 kilodan kurtulun

  • 1
  • 9
İnatçı son 5 kilodan kurtulun
İnatçı son 5 kilodan kurtulun

Uzman Diyetisyen Serkan Tutar, dirençli son 5 kilodan kurtulmanın tüyolarını verdi. Tutar, fazla olan son 5 kilodan kurtulmak için şu önerilerde bulundu;

  • 2
  • 9
İnatçı son 5 kilodan kurtulun
İnatçı son 5 kilodan kurtulun

Daha fazla su için

Proteinli besin tüketirken genel olarak sindirim sistemi yavaşlar. Sindirim sisteminin yavaşlaması ve kabızlık olması durumunda kilonuz gitmeyecek aksine kabızlık nedeni ile sürekli olarak şişkinlik hissedeceksiniz. Suyun emildiği yer kalın barsağın son kısmıdır bu nedenle proteinli besin tüketip suyu yeteri kadar içiyorsanız son 5 kilonuzdan kurtulabilirsiniz.

  • 3
  • 9
İnatçı son 5 kilodan kurtulun
İnatçı son 5 kilodan kurtulun

Günde 3 yeşil çay için

Günümüzde birçok bitki için metabolizma hızlandırıcı denilse de asıl metabolizma hızlandıran tek çay yeşil çaydır. İçerindeki epigallo kateşin gallat (EPKG)adı verilen bileşen metabolizma hızlandırmasının yanı sıra vücuttan ödem atılmasına da yardımcı olmaktadır. Yeşil çayı içerken dikkat edilmesi gereken kural düşük tansiyon sıkıntınızın olmamasıdır. Eğer düşük tansiyonunuz var ise yeşil çay içmeniz sizde sürekli olarak baş dönmesi yapacak ve yaşam kalitenizin düşmesine neden olacaktır. Yeşil çayı günün erken saatlerinde içmeye özen göstermelisiniz.

  • 4
  • 9
İnatçı son 5 kilodan kurtulun
İnatçı son 5 kilodan kurtulun

Kardiyo yapın

Son 5 kilo kaybı için sadece yediklerinizi azaltmak doğru bir yol değildir. Bu durumda gün içerisinde yakmış olduğunuz kalorinin miktarını arttırmak için egzersiz yapmalısınız. Özellikle ağırlık egzersizleri değil kardiyo ağırlıklı egzersiz yapmanız daha kolay kaybını sağlayacaktır. Tabi spor yaparken süresi, nabız hızı kişiye göre değişmelidir. Ama bu 5 kiloyu kaybedeceğim diye haftada 5-6 gün spor yapmanız risktir. Çünkü ilerde yaptığınız bu sporu bırakırsanız verdiğiniz 5 kilo daha fazlası ile geri gelebilir. Bu nedenle haftada 3-4 gün spor yeterli olacaktır.

  • 5
  • 9
İnatçı son 5 kilodan kurtulun
İnatçı son 5 kilodan kurtulun

Protein tüketin

Proteinli besinlerin temojenik etkisi daha yüksektir. Yani siz et gurubu besin tükettiğinizde vücudunuz bunu sindirmek için daha fazla kalori harcar. Bu durumda son gitmeyen 5 kilonuzun gitmesinde size katkı sağlayacaktır. Eğer proteinli besin tüketmeyi sevmiyorsanız son 5 kilonuzun gitmesi çok zordur.

  • 6
  • 9
İnatçı son 5 kilodan kurtulun
İnatçı son 5 kilodan kurtulun

Daha düzenli uyuyun

Vücudunuzun iç organ gibi benimsediği son 5 kilonuzun kaybolması için sadece beslenmenize değil yaşam düzeninize de dikkat etmelisiniz. Eğer yeteri kadar uyumazsanız hem gece fazla besin tüketme riskiniz artacak hem de vücudunuz ödem yapacaktır. Bu durumda son 5 kiloyu vermeniz sadece hayal olur. Bu nedenle günde 6-8 saat uyumaya dikkat edin.

  • 7
  • 9
İnatçı son 5 kilodan kurtulun
İnatçı son 5 kilodan kurtulun

Sıfır hata yapın

"Bir keren bir şey olmaz" deyipte tüketmiş olduğunuz o küçücük besinler kilo vermenizin baş düşmanıdır. Çünkü kalorisi çok olmasa sürekli olarak insülin salgılamanıza ve vücudunuzun yağlanmasına neden olacaktır. Artık son 5 kilonuz için diyetinize daha fazla sadık kalmalı ve bir süre hata yapmaktan kaçınmalısınız.