İşte koşu yapmanın faydaları!

  • 1
  • 13
İşte koşu yapmanın faydaları!
İşte koşu yapmanın faydaları!

Koşmak, yalnızca formda kalmanızı sağlamakla kalmıyor, aynı zamanda bağışıklık sistemini güçlendirmekten, kanserden korunmaya kadar sağlığınıza daha birçok fayda katıyor. İşte koşunun vücuda faydaları ve etkileri!

  • 2
  • 13
İşte koşu yapmanın faydaları!
İşte koşu yapmanın faydaları!

Koşmak, vücudun tüm iskelet sistemini harekete geçirir.

  • 3
  • 13
İşte koşu yapmanın faydaları!
İşte koşu yapmanın faydaları!

Koşmak için fazla enerji gerektiği için, vücut bu enerjiyi sağlamak adına deposundaki kalorileri harcıyor. Bir kilometrede ortalama 100 kalori yakılıyor. Normal bir hızda koşan bir kişi, bisiklete binmek, yüzmek veya egzersizden daha fazla kalori yakılmasına sebep oluyor.

  • 4
  • 13
İşte koşu yapmanın faydaları!
İşte koşu yapmanın faydaları!

Koşarken kalori yakmanın haricinde koşu bittikten sonra da vücut enerji kaybetmeye devam ediyor. Bunun sebebi, koşarken vücut bol miktarda oksijen alıyor, bu oksijen vücudun kalori yakma kapasitesini arttırıyor. Metabolizma hızı, vücudun bir günde yaktığı kalori miktarını gösterir. Eğer metabolizma hızınız artarsa, vücudun kalori yakışı da artıyor.

  • 5
  • 13
İşte koşu yapmanın faydaları!
İşte koşu yapmanın faydaları!

Koşmak kalbi büyütür ve kuvvetlendirir. Bu zindelik pompasını zorlamazsanız, normal olarak gündüzleri 100 bin kere atar. Kalp gece de çalışır ve vardiyasını kolaylaştırmak sizin elinizdedir. Çünkü düzenli koşarsanız, dinlenme sırasındaki nabzınızı 75'ten 55' e düşürebilirsiniz. Yani, kalbiniz günde 30 bin, yılda 10 milyon atış tasarruf eder.

  • 6
  • 13
İşte koşu yapmanın faydaları!
İşte koşu yapmanın faydaları!

Koşma sayesinde kalbiniz daha ekonomik ve daha uzun süre çalışır. Ayrıca koşu, obezite, yüksek tansiyon, kolesterol ve diyabet gibi hastalıklarla da mücadele etmede yardımcı oluyor.

  • 7
  • 13
İşte koşu yapmanın faydaları!
İşte koşu yapmanın faydaları!

Orta tempoda yaklaşık olarak 1 saat koşarsanız saatte 550 kalori kadar yakabilirsiniz. Ayrıca koşu bandından ziyade açık, temiz havada ve sakatlanmaları önlemek amacıyla toprak zeminde koşmanız daha faydalıdır.