Kışın hastalıklardan korunma yolları

  • 1
  • 17
Kışın hastalıklarıdan korunma yolları
Kışın hastalıklarıdan korunma yolları

Kış geliyor... Hastalıklarla en iyi mücadele şekli, daha hasta olmadan gerekli tedbirleri almak. Özellikle kış hastalıklarına karşı önlem almak son derece önemli.

İşte kış hastalıklarından korunmanın yolları:

  • 2
  • 17
Kışın hastalıklarıdan korunma yolları
Kışın hastalıklarıdan korunma yolları

VÜCUT ISINIZI KORUYUN

Evlerin ısısının sağlanması ve korunması önem arz ediyor. Sıcak yiyecek ve içecekler tüketmek, ısı dengesinin sağlanması için yararlı olacaktır. Mümkün olduğu kadar aktif olmakta fayda var. Ayrıca dışarıda iken titreme hissediliyorsa, ısı kaybının habercisidir; hemen sıcak kapalı bir mekâna gitmek doğru olur.

  • 3
  • 17
Kışın hastalıklarıdan korunma yolları
Kışın hastalıklarıdan korunma yolları

Cildiniz soğuk ve soluk bir hal aldıysa, kendinizi çok halsiz ve uykulu hissediyorsanız, yürümede zorluk ve nefes darlığı oluyorsa ve kalp hızınız çok azaldı ise vücut ısınız düşmeye başlamış olabilir. Hemen sıcak bir ortama geçilmesi sağlık açısından çok önemli.

  • 4
  • 17
Kışın hastalıklarıdan korunma yolları
Kışın hastalıklarıdan korunma yolları

EV SICAKLIĞI NE OLMALI?

Evde ve iş yerinde, gün içinde kullanılan tüm odaların ısıtılması gerekiyor. Evin ısısı, oturma odasında 21 derece ve evin diğer bölümlerinde en az 16 derece civarında olması uygun olur. Yatmadan önce yatak odası ısıtılmalı

  • 5
  • 17
Kışın hastalıklarıdan korunma yolları
Kışın hastalıklarıdan korunma yolları

Gece boyunca yatak odası ısısının 18 derecenin altına düşmemesine dikkat edilmeli. Ancak, ısınma yöntemleri oda havasını kurutarak rahatsızlıklara neden olabilir. Bu nedenle odanın nem oranını düzenleyecek uygun tedbirler alınmalı; kalorifer üzerine su dolu kaplar koymak gibi…

  • 6
  • 17
Kışın hastalıklarıdan korunma yolları
Kışın hastalıklarıdan korunma yolları

KIŞIN BESLENME

Özellikle kış aylarında vücudumuzun ihtiyaç duyduğu besinleri almak önemini artırıyor. Zira hastalıklara karşı her daim hazır olmamız gereken bir dönem. Kahvaltıda lifli gıdaları tercih edilebilir. Böylece hem enerji hem de bol vitamin ve mineral desteği sağlanmış olur. Kahvaltılık gevrekler bu konuda mükemmel seçim olabilir, elbette şeker eklemediğiniz sürece. Sağlıklı bir diyetin; günde beş porsiyon meyve ve sebze içereni makbul

  • 7
  • 17
Kışın hastalıklarıdan korunma yolları
Kışın hastalıklarıdan korunma yolları

Her gün aynı şeyleri yemek yerine, vitamince zengin kış sebzelerinden olabildiğince faydalanmak gerekiyor. Özellikle kök sebzeler, karnabahar ve lahananın besleyici özellikleri çok fazla. Süt ve süt ürünleri protein, A ve B12 vitaminleri için önemli kaynaklar.