Metabolizmayı hızlandıran 6 ara öğün

  • 1
  • 7
Metabolizmayı hızlandıran 6 ara öğün
Metabolizmayı hızlandıran 6 ara öğün

Günde 4 saatten uzun süre aç kalmak kan şekerini düşürdüğü için metabolizmanın ciddi anlamda yavaşlamasına neden oluyor. Bu sebeple çok sık olmasa da ara öğün tüketmemiz gerekiyor. Sağlık açısından tüketmeniz gereken ara öğünleri yanlış seçmeniz de ulaşmak istediğiniz sonucun aksine kilo almanıza yol açabilir.

Sağlıklı ve dengeli bir ara öğün; kişinin sağlık durumu ve vücut ağırlığına göre 150-250 kalori arasında olmalıdır. Protein içerikli ara öğünler metabolizmayı hızlandırarak yağ yakılmasına da yardımcı olur. Diyetisyen Gizem Şeber yağ yakan 6 kolay ara öğün tarifi verdi.

  • 2
  • 7
Metabolizmayı hızlandıran 6 ara öğün
Metabolizmayı hızlandıran 6 ara öğün

Lor peynirli avokado:

Avokadoyu ortadan ikiye bölün ve çekirdeğini çıkarın. İçerisine lor peyniri doldurun. İsterseniz 5-10 dakika fırına verin isterseniz ısıtmadan tüketin. 200 kalorilik bu ara öğünde 9 gram protein 7 gram lif tüketmiş olacaksınız. Avokado, içerdiği sağlıklı yağlar ile vücutta yağ yakılmasını desteklediği gibi yanında tüketildiği besinin vücutta kullanılma oranını arttırır.

  • 3
  • 7
Metabolizmayı hızlandıran 6 ara öğün
Metabolizmayı hızlandıran 6 ara öğün

Haşlanmış yumurta ve kepekli grisini:

Yumurta hem sarısı hem de beyazı nedeniyle çok kıymetli bir besindir. Sarısı içerdiği B vitaminleri ile metabolizmanın daha iyi çalışmasına yardımcı olur, beyazı ise yüzde yüz protein içerdiğinden ötürü metabolizmayı hızlandırır. İki adet kepekli grisini ile tüketeceğiniz haşlanmış yumurta sadece 140 kalori. Ne kadar uzun süre tok kalacağınıza siz bile şaşıracaksınız.

  • 4
  • 7
Metabolizmayı hızlandıran 6 ara öğün
Metabolizmayı hızlandıran 6 ara öğün

Ton balıklı tapas:

80 gramlık ton balığının yağını süzün ve üzerine yarım limon sıkın. Pul biber ve karabiber ilave ederek ezerek karıştırın. 2 adet krakerin üzerine eşit olarak paylaştırın ve tapaslarınızın tadını çıkarın. İçerdiği omega-3'ün kendinizi daha mutlu ve enerjik hissetmenize yardımcı olacağı biliniyor. Ayrıca omega-3'ün kilo vermeyi kolaylaştırdığı bilimsel çalışmalar ile kanıtlandı. 200 kalorinin altındaki bu ara öğün ile 10 gramdan daha fazla kaliteli protein alacaksınız.

  • 5
  • 7
Metabolizmayı hızlandıran 6 ara öğün
Metabolizmayı hızlandıran 6 ara öğün

Menemen ve 1 dilim tahıllı ekmek:

Bir tatlı kaşığı zeytinyağına 1 adet soğan, 2 adet biber ve 1 domates ile menemen içi hazırlayın, karışım hazır olduğunda 1 adet yumurta kırarak pişirin. Bir dilim tahıl ekmeği ile tüketin. 210 kalorilik ara öğününüz size 8 gram protein sağlayacak. Lezzetli olduğu kadar sağlıklı olan bu ara öğünün tok tutma süresi de oldukça uzun.