Türkiye'nin en iyi haber sitesi

Ofis çalışanları bol bol su içmeli

  • 1
  • 10
Ofis çalışanları bol bol su içmeli
Ofis çalışanları bol bol su içmeli

Aslıhan Küçük, masa başında çalışan kişiler için sağlıklı beslenme konusunda önemli ipuçları verdi.

  • 2
  • 10
Ofis çalışanları bol bol su içmeli
Ofis çalışanları bol bol su içmeli

Kahvaltının atlanmaması gerektiğini belirten Küçük, "Gece boyunca bir şey tüketilmediği için uzun süren açlık nedeniyle metabolizma hızınız yavaşlamaktadır.

  • 3
  • 10
Ofis çalışanları bol bol su içmeli
Ofis çalışanları bol bol su içmeli

Sabahları uyandıktan sonra metabolizmanızı canlandırmak için en fazla 1 saat içerisinde ve sağlıklı besinlerden oluşan bir kahvaltı gerekmektedir. Eğer sabahları kahvaltı etmeden güne başlanırsa geçen her süre metabolizmanızın daha da yavaşlamasına sebep olmaktadır.

  • 4
  • 10
Ofis çalışanları bol bol su içmeli
Ofis çalışanları bol bol su içmeli

Fakat kilo problemi yaşayan kişilerin enerji harcama sorunları olmasından dolayı zayıf olan kişilere göre daha yoğun bir kahvaltı yapmaları zayıflamayı kolaylaştırmak yerine zorlaştırmaktadır.

  • 5
  • 10
Ofis çalışanları bol bol su içmeli
Ofis çalışanları bol bol su içmeli

Yapılan araştırmalar şişman kişilerin kahvaltıyı geç ve oldukça yoğun yaptığını göstermektedir" dedi.

  • 6
  • 10
Ofis çalışanları bol bol su içmeli
Ofis çalışanları bol bol su içmeli

"En dost içeceğiniz suyunuz olsun" diyen Küçük, "Gün içerisinde kendinizi sürekli halsiz veya yorgun hissediyorsanız su tüketiminizi kontrol etmeyi unutmayın. Ayrıca böbrek fonksiyonları, vücut ısı dengesi, kan dolaşımı, atık maddelerin atılması ve besinlerin taşınması için su tüketimi çok önemlidir" diye konuştu.

  • 7
  • 10
Ofis çalışanları bol bol su içmeli
Ofis çalışanları bol bol su içmeli

"ÇAY VE KAHVE TÜKETİMİNE DİKKAT EDİN"

Gün içerisinde kendimizi daha zinde hissetmek için çay ve kahve tüketimini arttırdığımızı söyleyen Küçük, "Fakat çay ve kahvenin aşırı tüketilmesi bazı vitamin ve mineral emilimlerini bozmaktadır. Özellikle antioksidan vitaminler (A, C, E) hassas olduklarından kahve ve çaydaki tanen ve kafeinden negatif etkilenirler. İçecek olarak yeşil çay, beyaz çay veya diğer bitki çaylarını tercih edebilirsiniz" dedi.