Türkiye'nin en iyi haber sitesi

Oruç tutarken dikkat edilecek 14 husus

  • 1
  • 34
Oruç tutarken dikkat edilecek 14 husus
Oruç tutarken dikkat edilecek 14 husus

1. îftardan sahura beslenme nasıl olmalı?
Hazırlanan menüler çok önemli. Hem beslenme hem de kültür olarak çok önemli bir yere sahip iftar sofralarında pidenin yanında hurma, zeytin, su, çorba, salata ve ölçülü miktarda et yemeklerine yer verilmesi gerekiyor.

  • 2
  • 34
Oruç tutarken dikkat edilecek 14 husus
Oruç tutarken dikkat edilecek 14 husus

Ayrıca kuru ve taze meyvelere, leblebiye de yer açılmalı. Kalsiyum ve magnezyum içeriği yönünden zengin olan süt, yoğurt, ayran, düzenli olarak da peynir yenilmelidir.

  • 3
  • 34
Oruç tutarken dikkat edilecek 14 husus
Oruç tutarken dikkat edilecek 14 husus

Likopen yönünden domates ve kırmızı meyveler, karpuz, mürdüm eriği gibi besinleri tercih edilebilir. Potasyum içeriği sebebiyle, kavun veya kayısı mutlaka sofranızda olmalıdır. Prebiyotik lifler içerdiği için semizotu, ve yeşil yapraklı sebzeleri de iftar sofranızda bulundurmak icap eder,

  • 4
  • 34
Oruç tutarken dikkat edilecek 14 husus
Oruç tutarken dikkat edilecek 14 husus

C vitamini için de taze yeşilbiber yenilebilir.

  • 5
  • 34
Oruç tutarken dikkat edilecek 14 husus
Oruç tutarken dikkat edilecek 14 husus

2. Ramazan ayı içerisinde su dengesi nasıl ayarlanabilir?
Normalde günde en az 2-3 litre arasında su içilmesi gerekiyor. Ramazan ayında da bu miktar su içilmelidir; ancak iftar vakti bir defada 1 litre ve üzeri su içmek, sonra üzerine yemek yemeye çalışmak elbette ki midenizi çok rahatsız ederek, sindirim sistemini olumsuz etkileyecektir. 

  • 6
  • 34
Oruç tutarken dikkat edilecek 14 husus
Oruç tutarken dikkat edilecek 14 husus

Tavsiye edilen su miktarı günlük 10-15 bardaktır. Bu suyu iftar ile sahur arasına dağıtarak içmeye itina gösterilmelidir.

  • 7
  • 34
Oruç tutarken dikkat edilecek 14 husus
Oruç tutarken dikkat edilecek 14 husus

Yudum yudum ve bir seferde iki bardak suyu geçmeyecek şekilde içilmesi uygun olur.