Türkiye'nin en iyi haber sitesi

Oruç tutuyorsanız günde 14 bardak su için

  • 1
  • 8
Oruç tutuyorsanız günde 14 bardak su için
Oruç tutuyorsanız günde 14 bardak su için

Ramazan ayında uzun saatler süren açlık ile susuzluk iftar ve sahur vakitleri doğru değerlendirilmediğinde çeşitli sağlık problemlerini de beraberinde getirebiliyor.

  • 2
  • 8
Oruç tutuyorsanız günde 14 bardak su için
Oruç tutuyorsanız günde 14 bardak su için

Özellikle yeterli sıvı alınmadığı; bayılma hissi, bulantı, baş dönmesi gibi durumlar kaçınılmaz olabiliyor. Günde en az 14-15 bardak su tüketiminin vücudun sıvı-elektrolit dengesinin bozulmasını engellediğini söyleyen Dyt. Ceylan Özateş, Ramazan ayında sağlıklı beslenme önerilerinde bulundu.

  • 3
  • 8
Oruç tutuyorsanız günde 14 bardak su için
Oruç tutuyorsanız günde 14 bardak su için

Sahur ihmal edilmemeli

Ramazan'ın bu yıl da sıcak yaz günlerine denk gelmesi oruç tutan kişilerin beslenme düzenine daha çok dikkat etmelerini gerektirmektedir. İlk olarak sahura kalkılması ve doğru gıdalarla beslenilmesi büyük önem taşımaktadır. Sahur öğünü atlandığı takdirde 15-16 saatlik açlık süresi nedeniyle bireylerde kan şekeri daha erken düşmekte, bunun sonucunda ise halsizlik, yorgunluk ve çeşitli mide problemleri ortaya çıkabilmektedir. Günü daha verimli geçirmek ve açlık hissini azaltmak için mutlaka sahura kalkılmalıdır.

  • 4
  • 8
Oruç tutuyorsanız günde 14 bardak su için
Oruç tutuyorsanız günde 14 bardak su için

Sahurda protein bakımından zengin bir kahvaltı tercih edin

Yaz mevsiminde uzun süren günlerde açlıkla başa çıkmak için sahurda protein bakımından zengin gıdalarla beslenmek oldukça önemlidir. Özellikle iyi bir protein kaynağı olan yumurta haftada 2-3 defa, kalsiyum ihtiyacının karşılanması açısından da süt-yoğurt gibi gıdalar tüketilmelidir. Sahurda protein ve kalsiyum bakımından zengin bir kahvaltı, gün içerisinde bireyleri dinç tutar, açlık hissini en aza indirir. Örneğin 1 su bardağı süt, 1 adet haşlanmış yumurta, salata ve tam buğday ekmeğiyle yapılan bir sahur oldukça iyi bir seçim olacaktır.

  • 5
  • 8
Oruç tutuyorsanız günde 14 bardak su için
Oruç tutuyorsanız günde 14 bardak su için

İftarda pirinç pilavı yerine bulgur pilavı tercih edin

Uzun ve sıcak sürecek günlerde kan şekeri oldukça düşük seviyelere olacağından bireylerde kısa sürede fazlaca yemek yeme isteği doğacaktır. Bunu engellemek için; iftar yemeğine hurma- zeytin ya da çorba gibi hafif yemeklerle başlanılması, 10-15 dakika sonra az yağlı et yemekleriyle, sebze yemekleriyle veya salatayla devam edilmesi uygun olacaktır. Beyaz ekmek, pirinç pilavı gibi glisemik indeksi yüksek olan gıdalar yerine; bulgur pilavı, kepekli ekmek veya kepekli makarna gibi posalı besinler tercih edilmelidir. Yemekler yavaş yavaş ve iyice çiğnenerek tüketilmelidir.

  • 6
  • 8
Oruç tutuyorsanız günde 14 bardak su için
Oruç tutuyorsanız günde 14 bardak su için

Ramazan pidesinde ölçüyü kaçırmayın

Ramazan ayının vazgeçilmeyen besinlerden biri de pidedir. Ramazan pidesinin esmer ekmek çeşitlerine göre glisemik indeksi daha yüksektir, daha az posa içerir. Pide yenilecekse pilav ve makarna tüketilmemelidir. İftardan 2 saat sonra yapılacak sindirime yardımcı olacak ve kilo alımını önleyecektir.

  • 7
  • 8
Oruç tutuyorsanız günde 14 bardak su için
Oruç tutuyorsanız günde 14 bardak su için

Cacık, komposto ve şekersiz limonata susuzluğu önlüyor

Yemekten sonra da su içmeye devam edilmelidir. Çay ve kahvenin suyun yerini tutmayacağı unutulmamalıdır. Cacık, komposto ve şekersiz limonata, günlük sıvı ihtiyacının karşılanmasına katkıda bulunacak önemli seçeneklerdir.