Türkiye'nin en iyi haber sitesi

Sağlıklı bir uyku için ipuçları

  • 1
  • 9
Sağlıklı bir uyku için ipuçları
Sağlıklı bir uyku için ipuçları

Yeterli ve kaliteli uyku bağışıklık sistemi ve genel olarak sağlık için büyük önem taşıyor. İşte güzel bir uyku için ipuçları...

  • 2
  • 9
Sağlıklı bir uyku için ipuçları
Sağlıklı bir uyku için ipuçları

Aynı saatte yatıp aynı saatte kalkmaya özen gösterin
İyi bir uyku için 10 ipucu Belirli bir uyku rutini oluşturmak vücudunuzun daha kolay uykuya dalmasına ve daha kolay uyanmasına yardımcı olur.

  • 3
  • 9
Sağlıklı bir uyku için ipuçları
Sağlıklı bir uyku için ipuçları

Yatak odanızı kaliteli uyku için düzenleyin
Televizyon, telefon ve benzeri bütün elektronik aletleri odanızdan çıkartın. İyi bir uyku için en ideali, sessiz, karanlık, rahat bir yatak dışında mümkün olduğu kadar az eşya içeren bir ortam yaratmaktır.

  • 4
  • 9
Sağlıklı bir uyku için ipuçları
Sağlıklı bir uyku için ipuçları

Spor yapın
Düzenli olarak yürümek, koşmak, yüzmek gibi kardiyo egsersizler yapmanın üç olumlu etkisini görebilirsiniz: daha hızlı uykuya dalarsınız, daha derin uyursunuz, gece daha az uyanırsınız. Özellikle koşu gibi yoğun egzersizleri gün içinde mümkün olduğu kadar erken yapmanızda fayda var.

  • 5
  • 9
Sağlıklı bir uyku için ipuçları
Sağlıklı bir uyku için ipuçları

Gün içinde şekerleme yapıyorsanız kısa tutun
Uzun şekerlemeler doğal uyku düzeninizi bozup uykuya dalacak kadar yorgun olmamanıza sebep olabiliyor.

  • 6
  • 9
Sağlıklı bir uyku için ipuçları
Sağlıklı bir uyku için ipuçları

Kafeini azaltın
Bazı insanlarda sabah içtikleri kahve bile uykusuzluğa sebep olabiliyor. Kafein ayrıca gece tuvalete kalkmanıza da sebep olabiliyor. Öğleden sonraları kafein almamaya çalışın.

  • 7
  • 9
Sağlıklı bir uyku için ipuçları
Sağlıklı bir uyku için ipuçları

Sigarayı bırakın
Nikotin uykuya dalmayı zorlaştırıyor.