Sahur için tok tutan formül

  • 1
  • 10
Sahur için tok tutan formül
Sahur için tok tutan formül

Sahurda tok tutan yiyecekler 18 saati bulan oruç sebebiyle altın değerinde.

  • 2
  • 10
Sahur için tok tutan formül
Sahur için tok tutan formül

Beslenme uzmanı 5 dakikada hazırlanan müthiş bir formül verdi.

  • 3
  • 10
Sahur için tok tutan formül
Sahur için tok tutan formül

Üsküdar Üniversitesi NPİSTANBUL Hastanesi Beslenme ve Diyet Uzmanı Gizem Köse, sahurda 2 dakikada hazırlapıp içeceğiniz formülü verdi.

  • 4
  • 10
Sahur için tok tutan formül
Sahur için tok tutan formül

Malzemeler;

-1 bardak süt

- 5 kaşık yulaf ya da çavdar ezmesi,

-1 tatlı kaşığı bal,

-2 adet ceviz içi

-4 kuru kayısı


Hazırlanışı

Yapmanız gereken sadece bal, yulaf ezmesi, ceviz içi ve kuru kayısıyı sütün içine katıp bunu yemek.

  • 5
  • 10
Sahur için tok tutan formül
Sahur için tok tutan formül

Bu sizi uzun saatler tok tutacak ve iftara kadar daha zinde olmanızı sağlayacak. Elbette üşenmeyip iyi bir sahur sofrası hazırlamanız orucu daha kolay tutmanızı sağlayacaktır. Bunun için de beslenme uzmanı Gizem Köse protein ağırlıklı bir menü öneriyor. Örnek bir menü olarak haşlanmış yumurta, yarım yağlı peynir, çavdarlı ekmek, 4-5 adet kuru kayısı, hurma ya da erik, 1 tatlı kaşığı pekmez ve 1 bardak süt ya da yoğurt ile uygun bir programdır.

  • 6
  • 10
Sahur için tok tutan formül
Sahur için tok tutan formül

ORUÇTA 8 SAATTEN SONRAYA DİKKAT

Ramazan'da kilo almamak için sahura kalkmak kadar iftardan sonra sahura kadar bol su tüketimi çok önemli. İftardan sonra da 20 dakikalık bir yürüyüş mutlaka tavsiye ediliyor. Köse, şunları söyledi:

  • 7
  • 10
Sahur için tok tutan formül
Sahur için tok tutan formül

Oruç boyunca vücudunuz yaklaşık 17 saatlik bir açlıkta iki öğün ile idare etmeye çabalayacak bu yüzden de metabolizma hızı yavaşlayacaktır. Vücut açlıkta önce kandaki glikozu sonrasında ise karaciğerde depo ettiği glikoz deposunu kullanır. Vücuttaki fonksiyonlar yaklaşık 8 saat glikozla idare ettikten sonra kan şekeri hızla düşer ve bu durum dalgınlık, dikkatsizlik, halsizlik, baş dönmesi, iş veriminde düşüş, gerginlik gibi sorunlara yol açar.