Tatilden yağlanarak dönmeyin!

  • 1
  • 14
Tatilden yağlanarak dönmeyin!
Tatilden yağlanarak dönmeyin!

Uzman Diyetisyen Pınar Kural Enç, tatilde beslenme hususuna dikkat çekti.

  • 2
  • 14
Tatilden yağlanarak dönmeyin!
Tatilden yağlanarak dönmeyin!

Tatillerde genelde fast food gibi yüksek kalorili ancak oldukça pratik yiyeceklerin ön planda tutulduğunu ifade eden Diyetisyen Pınar Kural Enç, şöyle konuştu:

  • 3
  • 14
Tatilden yağlanarak dönmeyin!
Tatilden yağlanarak dönmeyin!

"Tatilde egzersiz arka planda kalır ve biz böylece tatili kutlarız. Kendimizi ödüllendirdiğimizi ve bunu hak ettiğimizi düşünürüz. Bol bol yemek yemeye kendimizi veririz.

  • 4
  • 14
Tatilden yağlanarak dönmeyin!
Tatilden yağlanarak dönmeyin!

Peki sonrasında ne olacak? Tatil döneminde kilo vermek, birçoğumuzun isteği olmakla birlikte, ben tatil döneminde kilo vermek yerine kiloyu muhafaza etmeyi öneriyorum. Tatil duygusunun verdiği rahatlık çoğu zaman beslenmemize de yansımakta.

  • 5
  • 14
Tatilden yağlanarak dönmeyin!
Tatilden yağlanarak dönmeyin!

Aynı zamanda, sıcak havanın verdiği rehavet duygusu nedeniyle genelde yapılan egzersizler aksamakta sadece yarım saatlik yüzme yeterli olmamaktadır. Özellikle kilo almak istemiyorsanız, yazlık mekanlarda hızlı ve pratik olarak ulaşabileceğimiz yiyecekler olan; makarna, pizza, hamburger ve kızarmış patates tüketiminde dikkatli olunmalıdır.

  • 6
  • 14
Tatilden yağlanarak dönmeyin!
Tatilden yağlanarak dönmeyin!

Karbonhidratı daha az tüketip, uzun yaz günlerinde sizi daha uzun süre tok tutacak protein ve daha fazla sebzeye yönelmeye özen gösterin. Meyve, sebze ve yüksek lifli tüm yiyecekler en iyi seçimlerdir.

  • 7
  • 14
Tatilden yağlanarak dönmeyin!
Tatilden yağlanarak dönmeyin!

Yemek sonrasında size daha çok doygunluk hissi verirler. Konu ile ilgili yakın zamanda gençler üzerinde bir çalışmanın sonuçlarına göre; fazla kilolu ya da obez olan gençlerin tatil döneminde daha fazla kilo aldıklarını gösteriyor aynı durum yetişkinler ve çocuklar için de geçerli.