Yorgun düşmenizin sebebi bunlar olabilir

  • 1
  • 9
Yorgun düşmenizin sebebi bunlar olabilir
Yorgun düşmenizin sebebi bunlar olabilir

Günümüzde pek çok insan yorgunluktan şikayet eder. Yeterince dinlenmemek, fazla çalışmak, yeterli uyku uyumamak yorgunluğun ilk akla gelen nedenlerindendir. Ancak yorgunluk her zaman bu nedenlere bağlı olmayabilir. Bunun da ötesinde uzun süredir devam eden ve nedeni açıklanamayan yorgunluk önemli hastalıkların habercisi olabilir.

  • 2
  • 9
Yorgun düşmenizin sebebi bunlar olabilir
Yorgun düşmenizin sebebi bunlar olabilir

Hareketsiz bir yaşam sürmek

Enerji harcamak yerine hareketsiz yaşam tarzı sürdüren kişiler genelde halsiz oluyorlar. ABD'de Georgia Üniversitesi'nde yapılan bir çalışmada; düzensiz yaşam tarzı (sedanter yaşam) sürdüren bir grubun 20 dakika egzersiz yaptıklarında, halsizlik belirtilerinin 6 haftada azaldığı ortaya konmuş.

Dr. Yaser Süleymanoğlu, düzenli egzersiz yapmanın halsizlik ve yorgunluk yakınmasına iyi gelmesinin yanı sıra kalp ve damar sisteminin daha sağlıklı çalışmasını da sağladığına dikkat çekiyor. Bu olumlu etki dokulara yeteri kadar oksijen ve besin taşınabilmesi sayesinde gerçekleşiyor.?

Hareketsiz bir yaşam sürmek

Enerji harcamak yerine hareketsiz yaşam tarzı sürdüren kişiler genelde halsiz oluyorlar. ABD'de Georgia Üniversitesi'nde yapılan bir çalışmada; düzensiz yaşam tarzı (sedanter yaşam) sürdüren bir grubun 20 dakika egzersiz yaptıklarında, halsizlik belirtilerinin 6 haftada azaldığı ortaya konmuş.

Dr. Yaser Süleymanoğlu, düzenli egzersiz yapmanın halsizlik ve yorgunluk yakınmasına iyi gelmesinin yanı sıra kalp ve damar sisteminin daha sağlıklı çalışmasını da sağladığına dikkat çekiyor. Bu olumlu etki dokulara yeteri kadar oksijen ve besin taşınabilmesi sayesinde gerçekleşiyor.?

Hareketsiz bir yaşam sürmek

Enerji harcamak yerine hareketsiz yaşam tarzı sürdüren kişiler genelde halsiz oluyorlar. ABD'de Georgia Üniversitesi'nde yapılan bir çalışmada; düzensiz yaşam tarzı (sedanter yaşam) sürdüren bir grubun 20 dakika egzersiz yaptıklarında, halsizlik belirtilerinin 6 haftada azaldığı ortaya konmuş.

Dr. Yaser Süleymanoğlu, düzenli egzersiz yapmanın halsizlik ve yorgunluk yakınmasına iyi gelmesinin yanı sıra kalp ve damar sisteminin daha sağlıklı çalışmasını da sağladığına dikkat çekiyor. Bu olumlu etki dokulara yeteri kadar oksijen ve besin taşınabilmesi sayesinde gerçekleşiyor.??

Hareketsiz bir yaşam sürmek

Enerji harcamak yerine hareketsiz yaşam tarzı sürdüren kişiler genelde halsiz oluyorlar. ABD'de Georgia Üniversitesi'nde yapılan bir çalışmada; düzensiz yaşam tarzı (sedanter yaşam) sürdüren bir grubun 20 dakika egzersiz yaptıklarında, halsizlik belirtilerinin 6 haftada azaldığı ortaya konmuş.

Dr. Yaser Süleymanoğlu, düzenli egzersiz yapmanın halsizlik ve yorgunluk yakınmasına iyi gelmesinin yanı sıra kalp ve damar sisteminin daha sağlıklı çalışmasını da sağladığına dikkat çekiyor. Bu olumlu etki dokulara yeteri kadar oksijen ve besin taşınabilmesi sayesinde gerçekleşiyor.?

Hareketsiz bir yaşam sürmek

Enerji harcamak yerine hareketsiz yaşam tarzı sürdüren kişiler genelde halsiz oluyorlar. ABD'de Georgia Üniversitesi'nde yapılan bir çalışmada; düzensiz yaşam tarzı (sedanter yaşam) sürdüren bir grubun 20 dakika egzersiz yaptıklarında, halsizlik belirtilerinin 6 haftada azaldığı ortaya konmuş.

Dr. Yaser Süleymanoğlu, düzenli egzersiz yapmanın halsizlik ve yorgunluk yakınmasına iyi gelmesinin yanı sıra kalp ve damar sisteminin daha sağlıklı çalışmasını da sağladığına dikkat çekiyor. Bu olumlu etki dokulara yeteri kadar oksijen ve besin taşınabilmesi sayesinde gerçekleşiyor.??

Hareketsiz bir yaşam sürmek

Enerji harcamak yerine hareketsiz yaşam tarzı sürdüren kişiler genelde halsiz oluyorlar. ABD'de Georgia Üniversitesi'nde yapılan bir çalışmada; düzensiz yaşam tarzı (sedanter yaşam) sürdüren bir grubun 20 dakika egzersiz yaptıklarında, halsizlik belirtilerinin 6 haftada azaldığı ortaya konmuş.

Dr. Yaser Süleymanoğlu, düzenli egzersiz yapmanın halsizlik ve yorgunluk yakınmasına iyi gelmesinin yanı sıra kalp ve damar sisteminin daha sağlıklı çalışmasını da sağladığına dikkat çekiyor. Bu olumlu etki dokulara yeteri kadar oksijen ve besin taşınabilmesi sayesinde gerçekleşiyor.

  • 3
  • 9
Yorgun düşmenizin sebebi bunlar olabilir
Yorgun düşmenizin sebebi bunlar olabilir

Kahve ve çayı geç saatte tüketmek

Birçoğumuz günün erken saatlerinde kahve ve çay gibi kafeinli içecekleri tercih ediyoruz. Oysa ki bu alışkanlık güne enerjik başlamamızı sağlasa da, kafein birikimi vücutta negatif enerji yarattığı için ilerleyen saatlerde huzursuzluk ve halsizliğe yol açıyor. Üstelik akşam saatlerinde tüketeceğiniz kafeinli içeceklerin uyku kalitenizi bozduğunu da unutmayın.

Endokrinoloji ve Metabolizma Uzmanı Dr. Yaser Süleymanoğlu, bu tür içecekleri uykudan en az 6 saat önce tüketmeyi bırakmanız gerektiğini belirtiyor.

  • 4
  • 9
Yorgun düşmenizin sebebi bunlar olabilir
Yorgun düşmenizin sebebi bunlar olabilir

Uykusuz kalmak

Hücrelerin onarımından ve yenilenmesinden sorumluolan melatonin karanlık ortamlarda, ortalama olarak 23.00-05.00 saatleri arasında salgılanıyor. Az uyuyan kişilerde ise yetersiz ve düzensiz salgılanarak yorgunluğa yol açıyor.

Melatonin hormonunun salgılanması ve hücre onarımı için her gün 6-8 saat uyumak çok önemli. Ayrıca cumartesi geç saatlerde yatıp, pazar günü de geç saatte uyanmak, uyku düzeni ve vücut ritmini bozuyor. Bu nedenle hafta sonları da uyku düzeninizi bozmamaya özen gösterin.

  • 5
  • 9
Yorgun düşmenizin sebebi bunlar olabilir
Yorgun düşmenizin sebebi bunlar olabilir

Yeterince su içmemek

Vücuttaki su oranının sadece yüzde 2'sini kaybettiğimizde bile enerjimiz yüzde 20 oranında azalıyor. Amerika'da Texas Ben Hogan Sports Hekimliği Sağlık Merkezi'nin yaptığı çalışmaya göre; vücuttaki sıvı kaybı kan hacminin azalmasına neden oluyor.

Kan yoğunlaşınca da dokulara ve kaslara yeteri kadar oksijen ile besin ulaşamıyor. Bunun sonucunda da vücut halsiz kalıyor. Her gün en az 2 litre su içmeyi asla ihmal etmeyin.