Havan Tespit Radar Sistemi, görüş hattında bulunan havan mermilerinin tespit ve takibini yaparak, mermilerin tahmini çıkış ve düşüş yerlerini hesaplayan, 360° yanca kapsamaya sahip bir radar sistemidir. Sistem, modüler bir tasarıma sahip olup, üç ayak sehpa (tripod) üzerinde, kule/bina üzerine yerleştirilerek veya, araçta yükseltilebilir mast üzerinde kullanılabilmektedir. SERHAT, havan atışlarının tespit ve takibi için eşsiz bir sistemdir. ÖZELLİKLERİ L-Bant yayın frekansı 6km operasyonel havan tespit/takip menzili Elektronik Taramalı Aktif Dizi Anten Yapıları Aynı Anda Birden Çok Atışın Tespiti Arazi Silueti Tarama Yeteneği Komuta kontrol merkezi üzerinden uzaktan komuta. HAVACILIKTA MİLLİ DÖNEM! Devlet Hava Meydanları İşletmesi (DHMİ) Genel Müdürlüğü, Türkiye'nin ilk Millî Hava Trafik Kontrolörü Eğitim Simülatörünü faaliyete geçirdi. Bundan sonra Hava Trafik Kontrolörlerinin temel eğitimleri yerli Simülatör'de verilecek. Devlet Hava Meydanları İşletmesinin (DHMİ)'nin önemli AR-GE projelerinden olan ilk milli Hava Trafik Kontrolörü eğitim simülatörü, Esenboğa Havalimanı Eğitim ve Simülatör Tesislerine kuruldu. 360 derecelik görsel kule ortamında oluşturulan tesiste tüm Havalimanlarının üç boyutlu modelleri üretilebilecek. Simülatörde; Hava Trafik Kontrolörlerinin temel eğitimlerini içeren kule, yaklaşma ve yol kontrol radar eğitimlerinin yanı sıra gerektiğinde ileri düzey ATC eğitimleri ve hava sahası yapılanma/modifikasyon çalışmaları da yapılabilecek. Merkezde ayrıca, paralel pist eğitimleri de verilecek. TÜBİTAK'ın teknik katkısı ile gerçekleştirilen bu önemli 'yerli ve milli' proje ile Devlet Hava Meydanları İşletmesi Genel Müdürlüğü, Hava Trafik Kontrolörleri eğitim sistemi kapasitesini de iki kat artıracak DONANMAYA YERLİ PANSUMAN! Çalışma şartlarının oldukça zor olduğu denizde karşılanabilecek tüm riskleri ortadan kaldırmak bazen mümkün olmayabiliyor. Geminin hasar alması veya gemi içindeki devrelerde delik/patlak oluşması sonrası yüksek basınçlı su ortaya çıkabiliyor. 'Yara savunma' konusu olan bu sorunlar ancak iyi eğitilmiş personel tarafından önlenebiliyor. Bu bağlamda ihtiyaca uygun olarak Savunma Sanayii Müsteşarlığı (SSM) tarafından başlatılan ve Meteksan Savunma Sanayii AŞ yükleniciliğinde üretilen ileri teknoloji ürünü yeteneklere sahip Yara Savunma Eğitim Simülatörü (DCSIM) geliştirildi. Yangın ve Yara Savunma Eğitim Simülatörleri, Deniz Kuvvetleri Komutanlığı personelinin yangın ve hasar durumlarına daha hazır ve bu durumlara karşı daha donanımlı olmalarını sağlayacak eğitimlerin etkin bir şekilde verilmesine olanak tanıyor. HASAR EN KISA SÜREDE KONTROL ALTINDA Yara savunmanın ana amacı geminin hareket kabiliyetini sağlayarak, en yakın bakım/ onarım limanına intikalini sağlamaktır. Bu maksatla oluşan hasarın, en kısa sürede kontrol altına alınarak giderilmesi gerekiyor. Yara savunma yeteneği, denize hazır olma durumunun bir parçası olarak teknenin bütünlüğünü, dengesini ve manevra kabiliyetini sağlamak için gerekli olan unsur olarak dikkat çekiyor. Bu yeteneklere sahip olabilmenin en önemli bileşeni ise gemi personeline istenen standartlara uygun yara savunma eğitimi sunmak ve gerçekçi bir eğitim ortamı oluşturmaktan geçiyor. GÜVENLİ VE STANDARTLARA UYGUN Simülatör hata ve arızaya karşı dayanıklı, çağdaş teknoloji tasarımı ile zorluk seviyesi ayarlanabilir, otomasyon kontrollü ve tam güvenli eğitim imkanı sağlıyor. Sistem, temel seviyeden ileri seviyeye kadar her kademedeki personelin eğitimine uygun seçenekler sunarken, her eğitime uygun ve uyarlanabilir sistem raporları ile eğitim değerlendirme, karşılaştırma ve raporlama imkanları da sağlıyor. Milli olarak geliştirilen yara savunma simülatörü mevcut uluslararası Emniyet ve Kaza Önleme Standart ve Yönergelerine uygun olarak geliştirildi. THeMIS adı verilen paletli araç Birleşik Arap Emirliklerinin başkenti Abu Dabi'deki Uluslararası Savunma Sergi ve Konferansın'nın (IDEX) Estonya standında tanıtıldı. MILREM ile IGG-ASELSAN ortak üretimi olan araç, ASELSAN patentli uzaktan ateşleme istasyonu SARP'ı kullanıyor. MİLREM yetkilileri, Ortadoğu ve Afrika pazarı için tasarlanan aracın 750 kilograma kadar yük taşıma kapasitesine sahip olduğunu ve tek şarjla 10 saate kadar çalışabildiğini belirtti. THeMIS'in muharebe aracı olmanın yanında çok sayıda işleve sahip olduğunu ifade eden yetkililer, aracın mühimmat nakliyesi, el yapımı patlayıcı (EYP) tespiti, yaralı tahliyesi ve inansız hava araçlarının iniş platformu olarak kullanılabileceğini kaydetti. Roketsan'ın milli imkanlarla ürettiği füze, 'T-129 Atak- AH-1 Kobra' helikopterlerinde, BAE'nin 'Iomax Sınır Karakol Uçağı'nda kullanılıyor. 'Iomax Karakol Uçağı', en son Yemen'deki isyancılara karşı bu füzeyi kullandı. Roketsan, H135M ve H145M hafif helikopterlerle silahın entegrasyonunu kapsayan Airbus helikopterleri ile bir mutabakat anlaşması imzalamasının ardından, Cirit'i Tiger saldırı helikopteri için MBDA Almanya ile birlikte ek entegrasyon çalışması başlatacak. UZUN MENZİLLİ FÜZE ORTAYA ÇIKTI Abu Dabi'de gerçekleştirilen Savunma Sanayii Fuarı İDEX-2017'de Türk Savunma Sanayii adına büyük bir sürpriz yaşandı. Roketsan tarafından üretilen ve yerli adı BORA olacak olan uzun menzilli füze sistemi, 'Khan' ismiyle ilk kez ortaya çıktı. 1.000 km menzilli Khan'a ait broşür yayınladı. HAİNLERİN KORKULU RÜYASI GELİYOR Milli imkanlarla üretilen ve testleri devam eden 'Kanatlı Güdüm Kiti', mevcut MK83 ve MK82 bombalarının menzilini 100 km'ye kadar çıkaracak. Testlerin tamamlanmasından sonra 'Kanatlı Güdüm Kiti' Türk Hava Kuvvetleri'nin envanterine girecek. Türk Silahlı Kuvvetleri'nin etkili vurucu güçleri arasında yer alan Panter obüsü, çekici araç olmaksızın hareket edebiliyor ve 40 kilometre menzile sahip. MENZİLİ 100 KM ÇIKARTACAK Makina Kimya Endüstrisi Kurumu tarafından üretilen klasik mühimmatları TÜBİTAK-SAGE'nin geliştirdiği 'Kanatlı Güdüm Kiti' akıllı hale getirecek. Böylece mevcut havadan karaya atılan MK-82 ve MK-83 tipi bombalar her türlü hava koşulunda hassas vuruş yeteneği kazanacak. 2013 yılında gerçekleştirilen 'Pençe' tatbikatında ilk atış testlerinde Kanatlı Güdüm Kiti takılı olan MK-83 mühimmatı 100 km menzil'den hedefi imha etmişti. Panter, ülke topraklarının korunmasında büyük rol oynuyor.Türkiye'nin her geçen gün gelişen savunma sanayisi sayesinde dışa bağımlılığını azaltan Türk Silahlı Kuvveleri (TSK), taktik ve operatif sınıfta gelişmiş ülkelerle rekabet edebilir düzeydeki silahlarıyla dikkat çekiyor. ASELSAN-TÜBİTAK ORTAKLIĞIYLA ÜRETİLİYOR TÜBİTAK-SAGE ile Aselsan arasından imzalanan sözleşme kapsamında, TÜBİTAK SAGE güdüm kitlerinin geliştirilmesini üstlenecek. Envanterine giren milli silahlarla terörle mücadelede daha da güçlenen Türkiye, her geçen gün gelişen yerli savunma sanayisiyle dosta güven veriyor, düşmana ise korku salıyor. DÜŞMAN HAVA SAHASINA GİRMEDEN ATEŞLEME İMKANI Kanatlı Güdüm Kiti projesi ile birlikte Hava Kuvvetleri'ne ait savaş uçakları düşman hava savunma sistemlerinin etkili alanına girmeden hedefleri etkisiz hale getirecek. 40 KİLOMETRE MENZİLİ VAR Birçok görevde etkin olarak kullanılan obüs araçla çekilebildiği gibi üzerindeki güç grubu sayesinde çekici olmaksızın da hareket edebilin hızla mevzilenebilen ve kısa sürede atışa hazırlanabilen Panter, 40 kilometre menzile sahip. MİLLİ SAVUNMA BAKANLIĞI VİDEOSUNU PAYLAŞTI Milli Savunma Bakanlığı'nın resmi Twitter hesabından 'Kanatlı Güdüm Kiti'ne ait video yayınladı. Atış öncesinde top komutanı ve şoförün bulunduğu obüs, arazideki yerini alıyor. Koordinatların bildirilmesinin ardından Panter obüsü kısa sürede mevzileniyor. FİZİKSEL ÖZELLİKLER Mk-82 ile birlikte -Boy: 2500 mm -Kanat Açıklığı: 2600 mm - Çap: 275 mm - Ağırlık: 300 kg Mk-83 ile birlikte - Boy: 3200 mm - Kanat Açıklığı: 2600 mm -Çap: 355 mm - Ağırlık: 600 kg ÜSTÜN ÖZELLİKLERE SAHİP Namlunun öne alınmasının ardından atış için hazırlıklar başlıyor. Obüsün mevzilenmesi sonrası 155 mm'lik mühimmat namluya yerleştiriliyor. Top komutanın emriyle atış başarıyla gerçekleştiriliyor. 155 mm Panter Obüsü Atış Kontrol Sistemi ise, Panter obüsünün atışa hazırlık, ateş idaresi ve atış kontrol işlemlerinin bilgisayar yardımıyla yerine getirilmesini ve diğer ateş destek unsurlarına sayısal entegrasyonunu sağlıyor. OPERASYONEL ÖZELLİKLER -30.000 ft irtifa için 60 NM ve 10.000 ft irtifa için 20 NM menzil - 10 m hassasiyetle yüksek hızda öldürücü vuruş -10o-80o arasında ayarlanabilir vuruş açısı - 600 knot uçuş hız limiti - KKS/ANS ile yüksek hassasiyet -Güçlü yok edici etki Normal şartlarda dakikada 4-6 atım yapabilen Panter, darbeli atışlarda 15 saniyede 3 atım, sürekli atışlarda ise dakikada 2 atım yapabilme özelliğine sahip.Panter obüsü, oldukça hızlı atış yapabilme kabiliyetiyle göz dolduruyor. Savunma Sanayii Müsteşarlığınca yürütülen Modern Piyade Tüfeği Projesi kapsamında, Müsteşarlık ile Sarsılmaz Silah Sanayi AŞ firması arasında 'MPT-76 İmalat Sözleşmesi' imzalandı. Müsteşarlıktan yapılan yazılı açıklamada, imza törenine Savunma Sanayii Müsteşarı İsmail Demir'in de katıldığı belirtilerek, 'Kara Kuvvetleri Komutanlığı, Deniz Kuvvetleri Komutanlığı ve Jandarma Genel Komutanlığı birliklerine teslim edilecek, MPT-76'nın tedarik edilmesi amacıyla yürütülen proje kapsamında 10 bin MPT-76 üretilecektir. 'Tüm tasarım, geliştirme ve kalifikasyon faaliyetleri tamamen milli imkanlarla gerçekleştirilmiş olan MPT-76'nın seri üretim döneminde, öncelikle silahlı kuvvetlerimiz olmak üzere tüm dost ve müttefik ülkelerin hafif silah ihtiyacının karşılanması hedeflenmektedir.' denildi.