Türkiye'nin en iyi haber sitesi

150 yıllık rüya projeden son kareler!

  • 1
  • 76
150 yıllık rüya projeden son kareler!
150 yıllık rüya projeden son kareler!

İstanbul trafiğini büyük oranda rahatlatacak olan 150 yıllık rüya projede sona doğru geliniyor... 2004 yılında temelleri atılan ve geçtiğimiz yıllarda Boğaz altında tüp birleştirme işlemi gerçekleştirilen projede raylar döşenip, yürüyen merdivenler test edilmeye başlanırken, elektrik tesisatı ve dekoratif işlemler ise son sürat devam ediyor..

  • 2
  • 76
150 yıllık rüya projeden son kareler!
150 yıllık rüya projeden son kareler!

Haber 7'nin haberine göre 2004 yılında temelleri atılan ve geçtiğimiz yıllarda Boğaz altında tüp birleştirme işlemi gerçekleştirilen projede raylar döşenip, yürüyen merdivenler test edilmeye başlanırken, elektrik tesisatı ve dekoratif işlemler ise son sürat devam ediyor...

  • 3
  • 76
150 yıllık rüya projeden son kareler!
150 yıllık rüya projeden son kareler!

İlk projesi 1860 yılında Sultan Abdülmecit tarafından Fransızlara hazırlatılan, ancak günün koşullarıyla gerçekleştirilemeyip 1987 yılında ilk geniş kapsamlı fizibilite etüdüyle ana hatları belirlenip, güncellemelerle proje aşaması 1998 yılında bitirilerek, inşasına 2004 yılında başlanılan ve Avrupa ile Asya yakasını İstanbul Boğazı'nın altından birleştirecek olan 'Rüya proje Marmaray'da sona doğru gelindi.

  • 4
  • 76
150 yıllık rüya projeden son kareler!
150 yıllık rüya projeden son kareler!

Yapımına yaklaşık 9 yıl önce başlanan ve yüzlerce personelin gece gündüz demeden son teknoloji ürünü aletler ile 1 milyon m3 alanı kazarak, iki kıtayı deniz altından birleştirdiği 150 yıllık rüya proje, 58 metre derinliği ile 'Dünyanın En Derin Batırma Tüneli' unvanına sahip olurken, hizmet vermeye başladığında ise yaklaşık 1 milyon kişinin ulaşım süresini kısaltarak, Fatih Sultan Mehmet ve Boğaziçi Köprüsü gibi bir zamanlar İstanbul için hayati önem taşıyan iki köprünün de pabucunu dama atıp, İstanbul trafiğini hatırı sayılır oranda rahatlatacak.

  • 5
  • 76
150 yıllık rüya projeden son kareler!
150 yıllık rüya projeden son kareler!

18 BİN TONLUK 11 TÜNEL İKİ KITAYI BİRLEŞTİRDİ

2004 yılında yapımına başlanılan projede boğazın tabanı özel greyderler yardımı ile kazılırken, kazılan bu hendeklerin zeminine yine suya dayanıklı özel betonlar dökülerek, Tuzla'da kuru havuzlar içinde 11 bin ton çelik kullanılarak hazırlanan her biri 135 metre uzunluğunda, 8,75 metre boyunda, 15.5 metre eninde ve 18 bin ton ağırlığındaki 11 tüp tünel yerleştirildi.

  • 6
  • 76
150 yıllık rüya projeden son kareler!
150 yıllık rüya projeden son kareler!

TÜNELLER BOĞAZIN ALTINA GÖMÜLDÜ!

Boğaz'ın tabanında açılan hendeğe özel teknikler kullanılarak batırılan tüneller, GPS ve dalgıçlar yardımı ile bir birine kusursuz bir şekilde kenetlendirilirken, kenetleme işlemi gerçekleştiğinde ise su sızmalarına karşı 30 cm'lik su emiş özelliği bulunan contalar ile sabitleme işlemi gerçekleştirildi. Bu yöntem ile tüm tüneller batırıldıktan sonra hendeklere yerleştirilen tünellerin üzerleri dış tehlikelere karşı 4 metre taş bloklar ve kum ile örtüldü. Böylelikle tüneller boğazın altında kazılan çukurlara bir nevi gömülerek, suyla teması kesildi.

  • 7
  • 76
150 yıllık rüya projeden son kareler!
150 yıllık rüya projeden son kareler!

RAYLAR VE YÜRÜYEN MERDİVENLER DÖŞENDİ, DEKORASYON SÜRÜYOR

Tünellerin birleştirilmesi sonrası, yapılan izolatif işlemler sonrası projenin altyapı kısmı tamamen biterken, üstyapı işlemlerinde ise sona doğru gelindi.