3. Köprü'nün iki yakası ayaklandı

  • 1
  • 31
3. Köprü'nün iki yakası ayaklandı
3. Köprü'nün iki yakası ayaklandı

İstanbul Boğazı'nın 3'üncü gerdanlığının inşaat faaliyetleri tam gaz sürüyor. Köprünün ayakları şimdiden boy göstermeye başladı. Bin 300 kişi büyük özveri ve titizlikle çalışmaya devam ediyor

HABER VE FOTOĞRAFLAR: Erhan ÖZTÜRK/SABAH

  • 2
  • 31
3. Köprü'nün iki yakası ayaklandı
3. Köprü'nün iki yakası ayaklandı

Temelleri 29 Mayıs 2013'te atılan Yavuz Sultan Selim Köprüsü, 320 metrelik yüksekliğiyle, asma köprüler arasında en yüksek kuleye sahip olacak. Köprünün iki yakasında aynı anda devam eden üç aylık yoğun çalışma sonrası, ayakların yüksekliği 125 metreye ulaştı. Gökdelen inşaatının 40 katına denk gelen yükseklikle birlikte, iki yakanın da 'ayak'landığı görüldü. Ayrıca ayaklarda projelendirilen bağlantı kirişlerinin de betonları da atıldı.

  • 3
  • 31
3. Köprü'nün iki yakası ayaklandı
3. Köprü'nün iki yakası ayaklandı

65 VİYADÜK, 7 TÜNEL

Köprü inşaatında, bin 300 kişi aylardır gece- gündüz vardiyasıyla çalışmalarına devam ediyor. 2015'te bitirilmesi hedeflenen köprünün işletmesi ise yapım dahil, 10 yıl 2 ay 20 gün konsorsiyum tarafından yapılacak.

  • 4
  • 31
3. Köprü'nün iki yakası ayaklandı
3. Köprü'nün iki yakası ayaklandı

Köprü, özellikle hayvan sürülerinin zarar görmemesi ve daha küçük popülasyonlara ayrılmaması için çevreye duyarlı bir şekilde inşa ediliyor. Bu özelliğiyle de Türkiye'nin ilk ekosistem köprüsü olacak. Köprüyü yapan IC İÇTAŞ ile Astaldi ortaklığı, projenin tamamlanacağı 3 yıl sonunda bin 400 hektarlık ağaçlandırma gerçekleştirmiş olacak. Köprü ayakları 20 metre derinliğinde ve 20 metre çapında olacak. Ayrıca, ayaklar deniz seviyesinden 12 metre aşağıda kalacak.

  • 5
  • 31
3. Köprü'nün iki yakası ayaklandı
3. Köprü'nün iki yakası ayaklandı

Proje kapsamında 65 viyadük ve 7 tünel yapılacak. 3. Köprü Projesi'nin Asya Yakası Kulelerden Sorumlu Şefi Mustafa Orkun Bilgin, "Yapım süreci disiplin ve hızla devam ediyor. Bu kalıp dinamik bir yapı. İşçilerin demir yetiştirmesi, betonu dökmesi, düzenin saat gibi işlemesi gerekiyor. Vardiyaların uyumlu olması çok önemli. Beton kalitesinin denetlenmesi, iş güvenlik ekibinin de çalışma süreci içerisinde önlemlerin devamlılığını sağlaması gerekli. Disiplinli şekilde ve hiçbir şeyi gözden kaçırmamaya çalışıyoruz" diye konuştu.

  • 6
  • 31
3. Köprü'nün iki yakası ayaklandı
3. Köprü'nün iki yakası ayaklandı

VADİLER SU KANALLARIYLA KORUNACAK

Kuzey Marmara Otoyolu'nun inşaatında, sel ve su baskınlarına karşı da önlemler alınıyor. Otoyol boyunca yapılacak su kanallarıyla, hem otoyol su baskınlarından korunacak hem de su kaynaklarının zarar görmesi engellenecek.

  • 7
  • 31
3. Köprü'nün iki yakası ayaklandı
3. Köprü'nün iki yakası ayaklandı

Proje kapsamında, vadilerin kesiştiği noktalarda su kaynaklarının geçişi için önlemler de alınıyor. Yaklaşık 160 kilometrelik otoyol güzergahında 197 adet su kanalı yapılacak. Bu kanallarla vadilerdeki su akışı sağlanacak. Ayrıca, yağmur ve kar yağışları sonrası oluşan su yoğunluğunun bu kanallarla otoyolun altından geçirilmesi planlanıyor. Projenin Yapısal Tasarım Şefi Onur Kantar, menfez yani su kanalı sayısının artabileceğine belirtti. Kantar, "197 menfez var ama sahaya girildikçe bazı küçük değişikliklerle birkaç tane ilave olabilir. Menfezlerin boyu yağış şiddet haritalarına göre değişiyor. Yağış şiddet haritalarına göre, hidrolik hesaplar gerçekleştiriliyor..." dedi.