Türkiye'nin havacılık alanındaki en büyük projesi olan ilk yerli üretim taarruz ve taktik keşif helikopteri ATAK 129 helikopterlerinin ilk 3'ü Genelkurmay Başkanlığı'na teslimatı gerçekleşti. Milli imkanlarla geliştirilen taarruz ve taktik keşif helikopteri T-129 ATAK'ın teslim törenine... Cumhurbaşkanı Gül ve Başbakan Erdoğan'ın yanı sıra TBMM Başkanı Cemil Çiçek, Başbakan Yardımcısı Bülent Arınç, İçişleri Bakanı Efkan Ala, Genelkurmay Başkanı Necdet Özel de katıldı Törende helikopterin sadece mekanik kısımlarının değil, çok önemli elektronik harp sistemlerinin de Türkiye'de yapıldığını vurgulayan Cumhurbaşkanı Abdullah Gül 'Bunlar çok sofistike teknoloji gerektirir ki, bununla iftihar ediyoruz' diye konuştu 'HELİKOPTER SATACAĞIZ' 3.3 MİLYAR DOLARLIK PROJE Törenin en dikkat çekici anları Cumhurbaşkanı Gül ile Başbakan Erdoğan'ın Atak'ın pilot koltuğuna oturdukları anlardı... Giydikleri pilot montlarına da özellikle sosyal meddyada büyük beğeni topladı. İŞTE ATAK'IN TÜM ÖZELLİKLERİ Yakın hava desteği görevleri ve çok amaçlı görevler için iki tip olarak tasarlanan ATAK helikopteri, ağır silah yükü ile zorlayıcı 'sıcak hava-yüksek irtifa' görevlerini başarıyla yerine getirebiliyor. ATAK, yakın hava desteği görevleri için güdümsüz roketler (76 adet) ve 20 milimetre top ile donatılmasının yanı sıra çok amaçlı görevlere uygun biçimde en modern elektronik harp gereçleri entegre edilerek, 8 güdümlü anti-tank füzesi 'Mızrak', 12 güdümlü 'Cirit', 2 'Stinger' ile görev yapabiliyor. Milli aviyonik ve silah sistemleri ile teçhiz edilmesi sonucu ortaya çıkan ATAK helikopteri, dünyada kendi sınıfındaki en etkin taarruz helikopteri olma özelliği taşıyor. TUSAŞ tesislerinde üretimi tamamlanan ilk ATAK helikopteri prototipi, ilk uçuşunu 17 Ağustos 2011'de gerçekleştirmişti. Taarruz ve taktik keşif helikopteri üretilmesi amacıyla 2007 yılında imzalanan sözleşmenin ardından TUSAŞ tesislerinde üretilen ATAK, sahip olduğu tasarım özellikleri ve görev kabiliyetleriyle ilkleri bünyesinde barındırıyor. Türk mühendisler tarafından üretilen ilk taarruz helikopteri olma özelliği taşıyan ATAK, aynı zamanda Türk mühendislerinin üretimi 'cirit' ve 'mızrak' gibi füze sistemlerini de ilk kullanan helikopter olma özelliği taşıyor. Üçü envantere kazandırılan ATAK helikopteri projesi kapsamında, 2018 yılına kadar 50 taarruz helikopteri teslim edilecek. 3,3 milyar ABD dolarına mal olacak projeyle iki bin kişinin istihdamı sağlanacak. Yakın hava desteği görevleri ve çok amaçlı görevler için iki tip tasarlanan ATAK helikopteri, ağır silah yükü ile zorlayıcı 'sıcak hava-yüksek irtifa' görevlerini başarıyla yerine getirebiliyor. ATAK, yakın hava desteği görevleri için güdümsüz roketler (76 adet) ve 20 milimetre top ile donatılmasının yanı sıra çok amaçlı görevlere uygun biçimde en modern elektronik harp gereçleri entegre edilerek, 8 güdümlü anti-tank füzesi 'mızrak', 12 güdümlü 'cirit', 2 'stinger' ile görev yapabiliyor. TSK için 50 helikopterin tedarikine yönelik başlatılan program kapsamında, milli aviyonik ve silah sistemleri ile teçhiz edilmesi sonucu ortaya çıkan ATAK helikopteri, dünyada kendi sınıfındaki en etkin taarruz helikopteri olma özelliği taşıyor. TUSAŞ tesislerinde üretimi tamamlanan ATAK helikopteri prototipi, ilk uçuşunu 17 Ağustos 2011'de gerçekleştirmişti.