İki dönemdir İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanlığı'nı yürüten Kadir Topbaş 9 yılda pek çok önemli projeye imza attı. 2004 yılında 45 km olan metro hattı, 141 km'ye çıkarıldı. Aynı dönemde, Cumhuriyet döneminin en büyük yatırımı olan Kadıköy - Kartal hattı ile Anadolu yakası da metroya kavuştu. Kadir Topbaş, 1994 yılında Recep Tayyip Erdoğan'ın İstanbul'a Belediye Başkanı olması ile esmeye başlayan hizmet rüzgarını iki dönemdir devam ettiren isim oldu. Topbaş, bu zorlu görevi 2004 yılında yapılan yerel seçimlerde üstlendi ve ilk iş olarak ulaşıma el attı. Kadir Topbaş döneminde raylı sistem projelerine büyük önem verildi. Yapılan yatırımlarla, 2004'te 45 km olan metro ve tramvay hattı 9 yılda 141 km'ye çıkarıldı. Anadolu yakası metro ile ilk kez bu dönemde tanıştı. Cumhuriyet tarihinin en büyük metro yatırımı olan hat ile Kartal-Kadıköy arası 32 dakikaya indi. 9 yıllık sürede metro, Avrupa Yakası'nda da pek çok yeni noktaya ulaştı. Taksim metrosu Hacıosman'a, Eminönü tramvay hattı Kabataş'a uzatıldı. Taksim ile Kabataş, finiküler hattı ile birbirine bağlandı. Edirnekapı-Sultançiftliği, Başakşehir -Kirazlı metro hatları da İstanbulluların hizmetine sunuldu. Ayrıca tüm hatlar birbirine entegre edildi. Söğütlüçeşme ile Beylikdüzü'nü birbirine bağlayan 52 kilometrelik hatta yolculuk süresi 83 dakikaya indi. Raylı sistemdeki yatırımlar hızla devam ederken E-5 üzerinde inşa edilen metrobüs hattı İstanbullulara trafiğe takılmadan yolculuk yapma imkanı sundu. Toplu ulaşıma yapılan yatırımların yanı sıra aynı süre içinde yaklaşık 500 km yeni yol ile 251 noktaya da kavşak yapıldı. İstanbul aşığı olan Başbakan Erdoğan'ın başlattığı projeleri de devam ettiren Kadir Topbaş, şehrin 2040 yılına kadar su sorununu da çözdü. Melen Çayı'ndan İstanbul'a kadar 170 km'lik su borusu döşendi.