Kıbrıs'ta Lefkoşa'da iki taraf arasında bugün tampon görevi gören Lefkoşa Uluslararası Havalimanı tam bir hayalet şehir görünümünde. En son 42 yıl önce havalimanına uçak inmişti. Issız, kaderine terkedilmiş, harabeye dönüşmüş, hayalet Lefkoşa Havalimanı, 42 yıldır adadaki iki toplum arasında BM'ye bağlı tampon bölge görevini sürdürüyor. Yunan cuntasının 15 Temmuz 1974'te Makarios'a karşı düzenlediği darbede ve ardından yapılan Türk Barış harekatında çok şiddetli çatışmalara sahne olan havalimanında harabeye dönmüş terminal binasıyla, motorları sökülmüş enkaz halinde bir uçak bulunuyor. Kıbrıs sorununa çözüm arandığı günümüzde olumlu sonuçlar alındığı takdirde 42 yıldan beri kaderine terk edilen başkent Lefkoşa'daki havalimanı yeniden inşa edilip seferlere açılacak. Rum lider Nikos Anastadiadis Lefkoşa'nın Türk tarafındaki Ercan Havalimanının uluslararası uçuşlara açılmasına karşı çıkıyor. Anastasiadis, Türkiye'nin limanlarının ise Rumlara açılmasını istiyor. Anastasiadis, bu konuları Başbakan Ahmet Davutoğlu ile geçtiğimiz ay Brüksel'de biraraya geldiği sırada talep etti. Rum medyası ise Lefkoşa Havalimanının kaderini bu sırada gündeme getirdi. Nisan ayı başında adayı ziyaret ederek Rum Kesimi ve KKTC Cumhurbaşkanları ile görüşen Avrupa Parlamentosu Başkanı Martin Schultz, iki toplum arasındaki müzakereleri ele almıştı. Müzakereler Schultz'un belirttiği gibi anlaşmayla son bulursa, gelecekte Lefkoşa Havalimanının kederi de belirlenecek. Schultz, müzakerelerden olumlu sonuç alınacağına dair umudunu belirtmişti. Hindistan'da yapılan lüks havaalanına tek bir yolcu bile girmedi! Tam 300 bin yolcuyu ağırlama kapasitesi olan terminale tek bir yolcu bile giremedi. Yapımına 17 milyon Dolar harcanan ve Hindistan'ın Kuzey batısındaki Rajasthan şehrinde yer alan terminalin inşaatı 3 yıl önce tamamlandı. VIP salonu bile düşünülen terminalin bagaj sistemleri asla çalışmadı. Bekleme salonundaki koltukların üzeri kalın bir tabaka tozla kaplıyken boyalı duvarlarında da güvercin yer yaptı. Gelişen turizmiyle olarak anılan 'Altın Şehir'e 200 km uzaklıktaki terminalde 180 kişilik uçakları ağırlayan 3 pist hiç kullanılmadı. Hindistan yönetimi havaalanı projesini savunarak büyüyen turizm sektörüne havaalanının katkısı olacağını savunuyor. Havaalanının asla açılmayan VIP salonunda her şey tam anlamıyla düşünülerek tasarlandı. Büyük ve güneş alan yolcu bekleme alanlarındaki bagaj taşıma bantları toz kaplı. Büyük ve güneş alan yolcu bekleme alanlarındaki bagaj taşıma bantları toz kaplı. Çekilen bu fotoğraflarda üç yıl önce başlayan terminal çürümeye başladı. Terminale yakın çölde ölen hayvanların kemikleri havaalanının önünde duruyor. İşte hayalet terminalden ürküten fotoğraflar...