Türkiye'nin en iyi haber sitesi

Zinde bir yaz için altın öneriler!

  • 1
  • 20
Zinde bir yaz için altın öneriler!
Zinde bir yaz için altın öneriler!

Baharla birlikte metabolizma ve hormonlarda değişim görülüyor. Bu değişimin faturası da genellikle; halsizlik, yorgunluk, kas krampları, mutsuzluk ve uyuma isteği oluyor. Sabahları uyandığımızda kendimizi iyi hissetmemiz, sindirim sistemi ve kan şekeri dengesi sayesinde gerçekleşiyor. Dengeli bir kan şekeri kendimizi iyi hissetmemizi ve tok kalmamızı sağlıyor.Dolayısıyla baharı enerjik geçirmek için öncelikle bazı besinleri soframızdan eksik etmemek ve yeterli miktarda tüketmek gerekiyor.

  • 2
  • 20
Zinde bir yaz için altın öneriler!
Zinde bir yaz için altın öneriler!

Kivi


Kivi C vitamini açısından zengin bir meyve. Sabahları veya gün içinde tüketilen bir adet kivi enerji vererek metabolizmayı canlandırıyor. Özellikle demir kaynakları ile alınan kivi vücudun demir emilimini de artırıyor. Örneğin; yumurta ile yenen kivi gibi.

  • 3
  • 20
Zinde bir yaz için altın öneriler!
Zinde bir yaz için altın öneriler!

Havuç


Havuç iyi bir A vitamini kaynağı. Bağışıklık sistemini destekleyici etkisinden dolayı gün içinde halsizliği gideriyor. Salatalarda günde 1 adet tüketebilirsiniz. Havucu vücudunuzun A vitaminini daha iyi kullanabilmesi için mutlaka yağ ekleyerek tüketin. Ancak kan şekerini yükselteceği için havucu fazla yememeye özen gösterin.

  • 4
  • 20
Zinde bir yaz için altın öneriler!
Zinde bir yaz için altın öneriler!

Armut


Armut bol miktarda A, C ve K vitamini içeriyor. C vitamini sayesinde etkili bir antioksidan. Armudun içindeki antioksidan vücuda enerji veriyor. Yanı sıra armut kan şekeri dengesinin sağlanmasında da etkili. Baharı enerjik geçirmek için günde bir adet armut tüketmenizde fayda var.

  • 5
  • 20
Zinde bir yaz için altın öneriler!
Zinde bir yaz için altın öneriler!

Maydanoz


Vitamin açısından zengin olan maydanoz, roka ve dereotu vücudun bağışıklık sistemini güçlendiriyor. Güçlü bir bağışıklık sistemi de bahar yorgunluğundan daha kolay kurtulmamızı sağlıyor. Ayrıca ödem atma özelliği sayesinde vücudun ödemli ağır halini gideriyor. Vücut ne kadar ödemsiz olursa, o kadar enerjik bir yapıya sahip oluyor. İsterseniz maydanoz suyu şeklinde veya salatalarda, isterseniz sabah kahvaltılarında tüketebilirsiniz. Roka ve dereotunu da salatalara her gün ilave edebilirsiniz.

  • 6
  • 20
Zinde bir yaz için altın öneriler!
Zinde bir yaz için altın öneriler!

Ceviz


Ceviz, badem veya fındık E vitamininden zengin besinler. E vitamininin vücuttaki işlevinin en önemlisi, antioksidan özelliğe sahip olması. Bu sayede bağışıklık sisteminin korunmasında önemli bir rol üstleniyor. Her gün 2 bütün ceviz veya 10 adet çiğ badem ya da 6-7 adet fındık tüketmenizde fayda var.

  • 7
  • 20
Zinde bir yaz için altın öneriler!
Zinde bir yaz için altın öneriler!

Yoğurt


Vücudumuzdaki yararlı bakteriler olan probiyotik içeriyor. Bu sayede bağırsak florasını güçlendirerek bağışıklık sisteminin de güçlenmesine katkı sağlıyor. Ayrıca yoğurt tok tutma özelliğinden dolayı kan şekerini dengeliyor. Böylelikle gün içinde kendimizi enerjik hissetmemizi sağlıyor. Yoğurdu her gün 1-2 kase mutlaka tüketin. Süt içme durumunuza göre 1 kase daha artırılabilirsiniz.