Türkiye'nin en iyi haber sitesi

Bu besinler midede şişkinlik yapıyor!

  • 1
  • 20
Bu besinler midede şişkinlik yapıyor!
Bu besinler midede şişkinlik yapıyor!

Şişkinlik çoğumuzun sık sık yaşadığı, neredeyse normal kabul ettiği bir problem.

Eğer tıbbi bir rahatsızlıktan kaynaklanmıyorsa, şişkinliğin sebebi yediklerimizin veya yanlış besin kombinasyonlarının oluşturduğu gaz.

Herkesin sindirimi, metabolizması birbirinden farklı.

Birine gaz yapan yiyecek, diğeri için hiç sorun çıkarmayabilir. Ama çoğu kişi için gaz problemine sebep olabilecek bazı besinler var.

  • 2
  • 20
Bu besinler midede şişkinlik yapıyor!
Bu besinler midede şişkinlik yapıyor!

Eğer gaz problemine sebep olanları belirleyebilirseniz, önlem alıp karın şişkinliğinden kurtulabilirsiniz.

İşte dikkat etmeniz gereken 10 besin ve sindirime yardımcı olmak için yapabilecekleriniz:

  • 3
  • 20
Bu besinler midede şişkinlik yapıyor!
Bu besinler midede şişkinlik yapıyor!

Fasulye ve nohut aslında genel olarak harika birer lif ve protein kaynağıdırlar.

Ancak, sindirimi zor olan bazı şekerler barındırdıklarından şişkinlik yapabilirler.

  • 4
  • 20
Bu besinler midede şişkinlik yapıyor!
Bu besinler midede şişkinlik yapıyor!

Bunları sindirime yardımcı kimyon gibi baharatlarla beraber tüketebilirsiniz.

Mercimek fitik asit denilen insan vücudunun sindiremediği bir çeşit fosfor içerir.

Bu da pek çok kişide şişliğine sebep olabilir.

  • 5
  • 20
Bu besinler midede şişkinlik yapıyor!
Bu besinler midede şişkinlik yapıyor!

Mercimeği gece boyunca limonlu veya sirkeli soğuk suda bekletmek, fitik asit oranını düşürür, böylece karın şişliği ihtimali de azalmış olur.

  • 6
  • 20
Bu besinler midede şişkinlik yapıyor!
Bu besinler midede şişkinlik yapıyor!

Mercimeği pişirmeden önce su ile durulayın ve iyice pişirin.

  • 7
  • 20
Bu besinler midede şişkinlik yapıyor!
Bu besinler midede şişkinlik yapıyor!

Brokoli, lahana ve bürüksel lahanası gaz yapan şeker ve nişasta türleri içerir.

Ama son derece faydalı olan bu besinlerden vazgeçmek yerine onları haşlamayı veya kavurmayı deneyin.

Böylece sindirimleri kolaylaşır ve şişkinlik yapma ihtimalleri azalır.