Enerjinizi yerine getirecek 10 yiyecek

  • 1
  • 10
Enerjinizi yerine getirecek 10 yiyecek
Enerjinizi yerine getirecek 10 yiyecek

1. Fasulye ve mercimek:

Enerjiyi yavaş bir şekilde açığa çıkarır. Yüksek miktarda lif içerir. Bu nedenle daha istikrarlı bir şekilde enerji verir. Barbunya, mercimek ve fırında pişirilen kuru fasulye, enerji seviyelerini sabit tutmak için gerekli olan demirden yüksek miktarda içerir. Fasulye ve mercimek yemeklerden çorbalara ve salatalara kadar çok çeşitli yemekler içinde kullanılabilen ve tokluk sağlayan malzemelerdir.

  • 2
  • 10
Enerjinizi yerine getirecek 10 yiyecek
Enerjinizi yerine getirecek 10 yiyecek

2. Tam Tahıllar:

Beyaz pirinç, ekmek ve makarna yerine tam tahıllı türlerini tüketmek, kan şekeri seviyelerinizi dengede tutmanıza yardımcı olacaktır. İşlenmiş karbonhidratlar, çok az miktarda lif içerir ve ağır bir şekilde işlem görmüştür. İşlenmemiş olan karbonhidratlar ise lif açısından zengindir. Bu lif oranı da karbonhidrattan şekerin açığa çıkma süresini yavaşlatır.

Böylece yüksek oranda lif içeren gıdalar, kan şekerinde ve enerji seviyelerinde ani yükselme ve düşmeler olmasına neden olmaz. Lif aynı zamanda midede genişleyerek daha uzun bir süre boyunca daha tok hissetmeyi sağlar. Esmer pirinç ve tam buğday ekmeği, iyi birer Pantotenik asit (daha iyi bilinen adıyla B5 vitamini) kaynağıdır. Bu vitamin, gıdalardan enerji veren besleyici maddeler elde etmeyi sağlar.

  • 3
  • 10
Enerjinizi yerine getirecek 10 yiyecek
Enerjinizi yerine getirecek 10 yiyecek

3. Yağsız kırmızı et:

Kırmızı et kimi zaman kötü olarak nitelendirilir. Ancak yağsız kırmızı et, vücudun enerji için hayati bir öneme sahip olan protein ve demir gibi eksikliklerini gidermeye yardımcı olabilmektedir.

Düşük demir seviyeleri, ana semptomları yorgunluk, rehavet ve genel bir enerji eksikliği olan demir eksikliği anemisine neden olabilmektedir. Et aynı zamanda, tükettiğimiz gıdalardan enerji almayı sağlayan temel bir vitamin olan B12 vitamininin ana kaynaklarından biridir.

  • 4
  • 10
Enerjinizi yerine getirecek 10 yiyecek
Enerjinizi yerine getirecek 10 yiyecek

4. Sert Kabuklu Yemişler:

İyi yağların yanında, protein, vitamin ve minerallerle dolu olan sert kabuklu yemişler, enerjiniz azaldığında tüketebileceğiniz ideal atıştırmalıklardır. Badem, enerji artıran mineraller olan magnezyum ve kalsiyum içerir. Ceviz, potasyum, çinko ve enerji verici demir açısından zengindir.

Yer fıstığı, B6 vitamininin iyi bir kaynağıdır. B6 vitamini, gıdaların içindeki protein ile karbonhidratları, bedenin kullanmasına ve depolamasına yardımcı olur. Hangisini seçerseniz seçin, aşırıya kaçmamaya dikkat edin. Çünkü sert kabuklu yemişler yüksek miktarda yağ ve kalori içerir. Küçük bir avuç ya da iki yemek kaşığı ideal bir porsiyondur.

  • 5
  • 10
Enerjinizi yerine getirecek 10 yiyecek
Enerjinizi yerine getirecek 10 yiyecek

5. Sarımsak:

Bolca sarımsak yemek, kokusu nedeniyle sizi pek de popüler bir insan haline getirmeyebilir. Ancak sarımsağın sağlığa faydaları yüzyıllardır bilinmektedir. Bu güçlü bitki, yorgunluğun azalmasına ve enerji seviyesinin yükselmesine yardımcı olabilmektedir. Ayrıca kalp sağlığı ve kan şekeri seviyelerinin düzenlenmesi ile ilişkilendirilmektedir. Tüm bunların yanında, yemeklere harika bir tat verir!