4 ülkeyi birbirine bağlayacak olan İsviçre Tüneli inşaatından kareler yayınlandı! İsviçre'de 35 kilometre olarak inşa edilen tünel daha önce Japonya'daki tüneli 14.5 mil aşarak rekoru elde etti. İsviçre Gazetesi'ne konuşan İsviçreli yetkililer tünelin teknik olarak tamamlandığını ifade etti. İlk testi 2016 yılında yapılacak olan tünel Kuzey İtalya, Hollanda, İsviçre, Fransa ve Almanya ile İngiltere'nin güneyini içine alan geniş bir alanı kapsıyor. İsviçre Alpleri'nin arasında kalan bölgede inşa edilen tünel İsviçre ve Kuzey İtalya arasında hayati bir bağlantı noktası olma özelliği taşıyor. Tünelin başlangıcı Milano ve Zürih arasında 1882 yılında inşa edilen ilk tünel İsviçre, Almanya ve İtalya arasında ticari açıdan önemli bir yol olmuştur. Yapımı süren tünele 10.3 milyar dolara yakın bir maliyet harcanacak. Tünel yapıldıktan sonra Zürih, Milan ve Lugano arasındaki ulaşım 1 saat daha kısalacak. Yüksek hızlı trenlerin olacağı tünelin en önemli özelliği ise Alp Dağları'nın arasında düz bir zemin ayarlanarak yapıldı. Alp Dağları'nın altından geçen tünel 100 metre derine inilerek yapıldı. Granit kaya tabakalarını kesen makinelerin aşırı ısınarak yangın çıkarma ihtimali su kullanılarak engelleniyor. Her önlemin alındığı tünel inşaatında yine de kaza yaşanmış ve 8 işçi çıkan kazalarda hayatını kaybetmiştir. 2000 yılında başlanan ve hala devam eden tünel inşaatında iki katmanın birleşmesi 2010 yılının Ekim ayı ortasında gerçekleşti. Tünel inşaatında 40 metre arayla acil çıkış noktaları yer alıyor. Yaşanabilecek kazalar için iki adet boru sistemiyle havalandırma dolaşımı sağlanıyor. İşçiler dünyanın en uzun tünelinin içindeki ulaşımı katlanabilir küçük bisikletlerle sağlıyor. İşçilerin 'altın uykucu' ismini verdikleri son model ray döşemeleri 2014 yılında tamamlandı. Şimdiye kadar aksamadan devam eden tünelin inşaatı tamamen bittikten sonra, tünel içindeki iletişim ve havalandırma gibi testler Ekim ayında başlayacak. Ayrıca yeni ve özel dekore edilmiş trenler de basın mensuplarına tanıtıldı. Trende yolculuk eden kişilerse asla bozulmayan dağ manzarası eşliğinde seyahatlerini gerçekleştirebilecek. Haziran ayında özel bir uygulamayla 500 bin yolcu kapasiteli trenin ilk yolculuğu için sadece 1000 bilet satılacak. İsviçre'de nefes kesici tren yolculuğu Dört bir yanı demir ağlarla çevrili İsviçre'de tren halkın en çok tercih ettiği ulaşım aracı. Her gün yüz binlerce kişi işlerine ve evlerine trenle gidip geliyor. İsviçre'deki çok sayıdaki dağ ve tepelerin hemen hemen hepsine çekişli tren veya teleferik sistemiyle çıkılıyor. İşte İsviçre'nin muhteşem demiryollarından sadece birkaçı... Jungfraujoch Demiryolu İsviçre'nin en güzel şehirlerinden biri olan Interlaken'de yer alan Jungfrau tren yolu görenleri büyülüyor. Jungfrau, Peru'dan sonra dünyada en yüksek tren istasyonunun kurulu olduğu ikinci yer. Avrupa'nın Çatısı olarak da adlandırılan Jungfrau'ya trenle iki ayrı koldan çıkılabiliyor. Jungfrau demiryolu, 7,5 kilometrelik tünelde bin 500 metre irtifa kazanılıyor. 896 yılında zengin bir Zürihli iş adamı bu bölgeye tatile gelir. Gördüğü güzellikten çok etkilenir ve bu manzarayı herkesin görmesi için birşey yapmaya karar verir. Ertesi gün Zürih'e döndüğünde iş adamları ile görüşür.Ve yapımını başlatır. Bugün günde ortalama 5 bin kişi tarafından ziyaret edilen Avrupa'nın en yüksek tren istasyonu Jungfraujoch'un (3454 m) eşsiz bir mühendislik ürünü olduğu ortada. Pilatus Demiryolu Pilatus hattı dünyanın en dik demiryoludur. Pilatus dağındaki bir hat yüzde 48 eğimlidir; bu nedenle de tepeden diş açılmış ray yerine, iki yanı dişli bir ray kullanılmaktadır. Bu rayı iki yatay dişli çarka geçirilmiştir, hareketi ve frenlemeyi bunlar sağlar. Bölgeyi ziyaret edenlerin bu manzara karşısında büyülenmemesi mümkün değil. 1904 yılında açılan Albula hattı 67 km uzunluğunda, 42 tünel ve 144 viyadükten oluşuyor. Bernina hattı ise 13 tünel ve 52 viyadükten oluşuyor. Aşağıdaki UNESCO Dünya Mirasları sayfasında bu hatlar ile ilgili şöyle denilmiş: Albula ve Bernina bölgelerinden geçen Rhaetian Tren Yolu gerçekten müthiş bir teknik, mimari ve çevresel denge sağlarken inşaat mühendisliği birleşmiştir. İsviçre: Dağlık ve zorlu koşullara sahip olan İsviçre'de seyahat etmek oldukça zordu. Tüm bunları aşmak için cesur tasarımların yapılması gerekiyordu. 1902 yılında inşa edilen İsviçre Landwasser viyadüğü dünyanın en ünlü demiryollarından biridir.