Türkiye'nin en iyi haber sitesi

Kalbin dostu besinler

  • 1
  • 23
Kalbin dostu besinler
Kalbin dostu besinler

Taze Bitkiler


Taze bitkiler tuzun, yağın ve kolesterolün yerini aldıklarında diğer pek çok yiyeceği de kalp dostu hale getirirler. Bu güçlü lezzetler; kuru yemişlerle, üzümsü meyvelerle – hatta kahve ile – birlikte kalp sağlığı yönünden evrensel bir yaklaşım oluşturur. Kalp hastalıkları, inme, yüksek kan basıncı ve diyabet ile savaşmanın 23 lezzetli yolunu okuyun.


Gerçek: Biberiye, adaçayı, keklikotu ve kekik antioksidanlar içerir.

  • 2
  • 23
Kalbin dostu besinler
Kalbin dostu besinler

Tatlı Patates


Tatlı patates, diyabet konusunda endişeli olan kişiler için beyaz patatesin yerine geçebilecek doyurucu ve sağlıklı bir yiyecektir. Düşük glisemik içeriği ile bu patates türü kan şekerinde hızlı yükselmeye neden olmaz. Kalp dostu olmalarının yanı sıra bol lif, A vitamini ve likopen içerir.


İpucu: Doğal tatlarını şekerli sos yerine tarçın ve limon suyu ile arttırabilirsiniz.

  • 3
  • 23
Kalbin dostu besinler
Kalbin dostu besinler

Portakal


Bu tatlı ve sulu meyve kolesterolle savaşan bir lif olan pektin – ve bunun yanı sıra kan basıncını kontrol etmeye yardımcı olan potasyum – içerir. Bir araştırma, portakal suyunun kan damarlarının işlevlerini arttırdığını ve antioksidan hesperidin sayesinde kan basıncını düşürebileceğini göstermiştir.


İpucu: Orta boy bir portakal yaklaşık 62 kalori ve 3 gram lif içerir.

  • 4
  • 23
Kalbin dostu besinler
Kalbin dostu besinler

Yaban Pancarı (Pazı Yaprağı)


Koyu yeşil yapraklı sebzeler potasyum, magnezyum ve kan basıncını kontrol etmeye yardımcı mineraller bakımından zengindir. Kalp dostu olmasının yanı sıra, lif, A vitamini ve antioksidanlar, lutein ve zeaksantin içerir.


İpucu: Izgara etle birlikte ya da balığı pazı yapraklarına yatırarak servis edebilirsiniz. Rengi solana kadar zeytinyağı ve sarımsak ile soteleyin, baharatlar ve biber ile lezzetlendirebilirsiniz.

  • 5
  • 23
Kalbin dostu besinler
Kalbin dostu besinler

Havuç


Havuç üzerine yapılan son araştırmalar bu tatlı sebzenin kan şekeri seviyesini kontrol altına almaya ve diyabet gelişme riskini azaltmaya yardımcı olduğunu göstermiştir. Ayrıca içerdiği bol miktardaki çözünür lifler sayesinde –yulaftaki gibi - kolesterol ile savaşan yiyeceklerin başında gelir.


İpucu: İnce dilimlenmiş havuçları spagetti sosuna ya da kek hamuruna katabilirsiniz.

  • 6
  • 23
Kalbin dostu besinler
Kalbin dostu besinler

Arpa


Bu lezzetli, öğütülmemiş tahılı akşam yemeğinde pirincin yerine kullanmayı ya da çorba veya etli yemeklerle pişirmeyi deneyin. Arpadaki lif, kolesterolü ve kan glikoz seviyesini düşürmeye yardımcı olabilir.


İpucu: Kabuksuz ya da "öğütülmemiş arpanın" besin değeri daha yüksektir. Taneli arpa kavrulup öğütüldüğünde meze olarak servis edilebilir. Öğütülmüş arpa çabuk pişirilir ancak arpa öğütüldüğünde kalp dostu liflerin çoğunu kaybeder.

  • 7
  • 23
Kalbin dostu besinler
Kalbin dostu besinler

Yulaf


Yulaf her şekliyle, LDL seviyenizi yani kötü kolesterolü düşürerek kalbiniz için faydalı olabilir. Sıcak bir kase yulaf lapası sizi saatlerce tok tutar, abur cubur isteğiyle savaşır ve kan şekeri seviyenizi zamanla stabil hale getirir – bu da yulafı diyabetli kişiler için faydalı hale getirir.


İpucu: Pankek, muffin ve fırında pişirilen benzer yiyeceklere koyduğunuz unun 1/3'ünü yulaf unu ile değiştirin. Pişirirken galeta unu yerine yulaf unu kullanın.