Kızdığınızda veya kırıldığınız da başa çıkmanın yolları

Geçmiş kırgınlıklara objektif bir açıdan yaklaşmak, gelecekte canınızın yanmayacağı anlamına gelmez. İlişkileriniz devam ettikçe canınızı yakan olaylar olması doğaldır. Önemli olan kırıldığınızda veya kızdığınızda geçmişte vermiş olduğunuz tepkileri vermek yerine, kendinizi ve karşınızdakini daha iyi hissettirecek şekilde davranmayı öğrenmektir.

  • 1
  • 8
Kızdığınızda veya kırıldığınız da başa çıkmanın yolları
Kızdığınızda veya kırıldığınız da başa çıkmanın yolları

Sizi gücendiren davranış kasti miydi? Yoksa bir yanlış anlaşılma olabilir mi? Böyle durumlarda kalbimiz çoğunlukla doğruyu söyler, ancak yine de kırıldığınız davranışın arkasındaki gerçekleri düşünün. Kırgınlığınızın geçmişte aldığınız yaralarla oluşan hassasiyetten değil, gerçekten o anda yaşananlardan kaynaklandığından emin olun. Tepki vermek yerine cevap verin.

  • 2
  • 8
Kızdığınızda veya kırıldığınız da başa çıkmanın yolları
Kızdığınızda veya kırıldığınız da başa çıkmanın yolları

Sizi kıran kişiyi karşınıza alıp konuşmaya karar verirseniz, sadece olayı nasıl gördüğünüzü ve size kendinizi nasıl hissettirdiğini paylaşın. Savunmacı ve agresif davranmayarak herşeyi çok daha kolay çözebilirsiniz.

Sadece hissettiklerinizi belirtip, karşınızdakinin de kendi görüşünü belirtmesine izin vererek, karşılıklı bağrışmak yerine olumlu bir sonuca varmanız çok daha olası. Bu iletişim şekliyle, gerekiyorsa birbirinizi karşılıklı affetmeniz de mümkün.

  • 3
  • 8
Kızdığınızda veya kırıldığınız da başa çıkmanın yolları
Kızdığınızda veya kırıldığınız da başa çıkmanın yolları

Geçmişte yaşadıklarınızdan kalan bu alışkanlık, kötü bir durumu daha kötü yapabilir. Herkesin kendi fikirleri ve görüşleri vardır. Fikir ayrılığına düştüğünüzde, illa biri haklı çıkmak zorunda değildir.

  • 4
  • 8
Kızdığınızda veya kırıldığınız da başa çıkmanın yolları
Kızdığınızda veya kırıldığınız da başa çıkmanın yolları

Gerçekten bir hatanız yoksa, geçmişte yaşadıklarınızın size sebepsizce suçluluk hissettirmesine izin vermeyin. Ancak, sırf geçmişte yaşadıklarınız yüzünden başkalarına kötü davranma hakkınız da yok. Hatalarınızın sorumluluğunu üstlenin.

  • 5
  • 8
Kızdığınızda veya kırıldığınız da başa çıkmanın yolları
Kızdığınızda veya kırıldığınız da başa çıkmanın yolları

Geçmiş acılar sizi hassaslaştırmış olabilir. Hassasiyetinizi fark etmeyen bazı insanlar istemeden sizi çok kırabilir. Böyle durumlarda otomatik bir şekilde tepki vermek yerine olayın üzerine düşünmek, sizi aslında kırmak istememiş kişilerle aranızın bozulmasını engelleyebilir.

Bunu yapabilmek için kısa bir süre bekleyip durumu değerlendirin. Bazen sadece beklemek bile olayları karşınızdakinin perspektifinden görmenizi sağlayabilir. Otomatik bir şekilde tepki vermek yerine bekleyerek cevap vermek, kendi davranışınızı kontrol altına almanızı sağlar.

  • 6
  • 8
Kızdığınızda veya kırıldığınız da başa çıkmanın yolları
Kızdığınızda veya kırıldığınız da başa çıkmanın yolları

Uzlaşıcı bir tavır, düşmanca bir tavırla konuşmaktan çok daha iyi sonuçlar getirir. Kabullenen, sevgi dolu bir tavır sergileyin. Bu sizi kıran kişiyle aynı fikirde olmak anlamına gelmiyor. Ama o kişiyi yargılayıp kesin kararlara varmak yerine, uzlaşma için açık bir kapı bırakın. Bu o kişinin durumu kabullenmesini ve sizin bakış açınızı görmesini kolaylaştırır.

  • 7
  • 8
Kızdığınızda veya kırıldığınız da başa çıkmanın yolları
Kızdığınızda veya kırıldığınız da başa çıkmanın yolları

Birisi için bardağı taşıran son damla olabilirsiniz. Sadece kendi yaptıklarınız için sorumluluk alın, ve bardağı dolduran diğer damlaların suçunu üstlenmeyin!