Markaların ardındaki gerçekler!

  • 1
  • 54
Markaların ardındaki gerçekler!
Markaların ardındaki gerçekler!

Bazı markalar için logo renkleri adları gibi ironik olabilir. Starbucks neden yeşil, Coca-Cola niye kırmızı ve beyaz seçti, Facebook'un mavisi ne anlama geliyor?

  • 2
  • 54
Markaların ardındaki gerçekler!
Markaların ardındaki gerçekler!

Coca-Cola logosunda kırmızı ve beyaz renkleri neden kullandı biliyor musunuz?

  • 3
  • 54
Markaların ardındaki gerçekler!
Markaların ardındaki gerçekler!

Coca-Cola'nın tarihi 1890'lara dayanıyor. Bu dönemde Coca-Cola logosunun ilk kez renkli kullanımına da geçildi. Bunun nedeni ise taşıma esnasında vergi ajanlarının ürünü alkolden kolayca ayırmasını sağlamak. Şirket 1924 yılında ilk dergisine de "Kırmızı Barrel" adını verdi. İnsanoğlu'nun aya çıktığı yıl olan 1969'da Coca-Cola'da logosuna ünlü beyaz şeridi ekledi.

  • 4
  • 54
Markaların ardındaki gerçekler!
Markaların ardındaki gerçekler!

Google'ın logosu ise gökkuşağı renklerinde... Peki neden?

  • 5
  • 54
Markaların ardındaki gerçekler!
Markaların ardındaki gerçekler!

Google'ın logo tasarımcısı Ruth Kedar, "Yeni logoyu tasarlarken en çok renk konusunda zorlandım. İlk logo o kadar renkliydi ki, renklerden vazgeçmeden logoyu sadeleştirmek için ben de renk denizine daldım" dedi. Kedar, sonunda 'l' dışındaki tüm harfleri ana renk 'l' harfini ise ara renk yaptı. Logoda 'l'de ara renk olan yeşilin kullanılmasının ana fikri ise "Google kuralları takip etmez" sözü.

  • 6
  • 54
Markaların ardındaki gerçekler!
Markaların ardındaki gerçekler!

BMW ne için mavi-beyaz?

  • 7
  • 54
Markaların ardındaki gerçekler!
Markaların ardındaki gerçekler!

BMW ilk olarak uçak motoru üretimi yapan bir firmaydı. Yaygın söylentiye göre bu yüzden parçalı amblemin mavi kısmı gökyüzünü beyaz kısmı da uçak pervanesini temsil etmektedir. Başka bir iddia ise amblemdeki mavi beyaz renklerin Bavyera eyaletinin renklerinden geldiğidir.