Reflüyü tetikleyen gıdalar

  • 1
  • 26
Reflüyü tetikleyen gıdalar
Reflüyü tetikleyen gıdalar

Yağlı Gıdalar: Yağlı gıdaların sindirimi zordur bu nedenle mide daha fazla asit salgılamak zorunda kalır. Yağ aynı zamanda sindirimi yavaşlatarak asit reflü riskini yükseltir. Yağlı ve ağır gıdalardan oluşan bir öğün yerine az yağlı ve sindirimi daha kolay yiyecekleri tercih edin. Kızartma gıdalar, aşırı tuzlu konserve yiyecekler, koruyucu madde içeren içecekleri tüketmeyin.

  • 2
  • 26
Reflüyü tetikleyen gıdalar
Reflüyü tetikleyen gıdalar

Domates: Sağlık için çok yararlı "likopen" maddesini içeren domates yüksek asit içeriğiyle reflü şikayetlerini arttırabilir. Ketçap, domates salçası, domates suyu gibi besinlerinde genel olarak reflüyü olumsuz etkilediği bilinmektedir.

  • 3
  • 26
Reflüyü tetikleyen gıdalar
Reflüyü tetikleyen gıdalar

Sarımsak ve Soğan: Çiğ sarımsak ve soğan genellikle reflüyle ilişkili mide ekşimesine yol açar ancak bazı uzmanlar sarımsak ve soğanın sadece bazı insanlarda reflüyü tetiklediğini belirtmektedir. Bu gıdaların sizde reflü ağrılarına neden olup olmadığını öğrenmek için sarımsak veya soğan içeren yiyecekleri tükettikten sonra yanma hissi olup oluşmadığına dikkat edebilirsiniz.

  • 4
  • 26
Reflüyü tetikleyen gıdalar
Reflüyü tetikleyen gıdalar

Baharatlı Yiyecekler: Aşırı baharatlı ve acı yiyecekler reflüyü şiddetlendirebilir. Yemeklere eklediğiniz baharatları azaltabilirsiniz.

  • 5
  • 26
Reflüyü tetikleyen gıdalar
Reflüyü tetikleyen gıdalar

Nane: Nane mide ve yemek borusu arasında bulunan kasın gevşemesine neden olarak mide asidinin yemek borusuna geçişini kolaylaştırabilir. Taze nane, naneli sakız, nane çayı ve naneli şeker tüketmemeye çalışın.

  • 6
  • 26
Reflüyü tetikleyen gıdalar
Reflüyü tetikleyen gıdalar

Portakal

  • 7
  • 26
Reflüyü tetikleyen gıdalar
Reflüyü tetikleyen gıdalar


Portakal suyu