Sağlıklı Uyku için Öneriler

  • 1
  • 10
Sağlıklı Uyku için Öneriler
Sağlıklı Uyku için Öneriler


Uykuyu Hafife Almayın! Günde Kaç Saat Uyku bana Yeter?

  • 2
  • 10
Sağlıklı Uyku için Öneriler
Sağlıklı Uyku için Öneriler

İyi bir uykunun göstergeleri arasında sabahları fazla zorlanmadan kalkabilmek, dinç uyanmak, iştahlı kahvaltı, gün içinde uyuklamamak, masa başında uyuyakalmamak ve konsantrasyonu sıralayan Dr. Sinan Akkurt, en sık karşılaştıkları şikayetin uykusuzluk problemi olmasına karşın 6 saatten az uyumak kadar 8,5 saatten fazla uyumanın da sağlıksız olduğuna dikkat çekti. Sanılanın aksine az uyumanın ne kadar enerjik olunduğunun bir göstergesi olmadığına işaret eden Dr. Akkurt, "Fazla uyumaktan şikayet edenlere pek rastlamıyoruz ama fazla uyumak da sağlıklı değil. Yetişkinler için günde 6-8 arası uyumak idealdir." dedi.

  • 3
  • 10
Sağlıklı Uyku için Öneriler
Sağlıklı Uyku için Öneriler

Karanlıkta uyuyun Ekstra durumlar haricinde hafta sonları dahil olmak üzere her gün aynı saatte ve özellikle karanlıkta uyumayı tavsiye eden Dr. Akkurt, "Karanlıkta uyuyun ve çocuklarınızı da karanlıkta uyumaya alıştırın.

  • 4
  • 10
Sağlıklı Uyku için Öneriler
Sağlıklı Uyku için Öneriler


Çünkü karanlıkta uyumak vücudun dengesini sağlar. Kanserden koruyan melatonin hormonu yalnızca gece karanlıkta uyunduğunda salgılanır." şeklinde konuştu. İyi uykunun bağışıklık sistemini desteklediğini, sosyal iletişimi güçlendirdiğini, verimlilik ve konsantrasyonu artırdığını kaydeden Dr. Akkurt, yatak odasında hiçbir elektronik cihaz ve doğal taş bulundurulmaması gerektiğini belirtti.

  • 5
  • 10
Sağlıklı Uyku için Öneriler
Sağlıklı Uyku için Öneriler

1- Uyku saatinize 4-5 saat kala çay, kahve, kola gibi kafeinli içecekleri, 3 saat kala yemek yemeyi kesin.
2- Yatak odanızı gün içinde havalandırın. Pamuklu pijama ve nevresim kullanın.
3- Yatakta o gün başınıza gelen olumlu ya da olumsuz olayları düşünmeyin. Gevşeyin ve sadece uykuya odaklanın. O saatin uyku saati olduğunu, plan yapma saati olmadığını aklınızdan çıkarmayın.

  • 6
  • 10
Sağlıklı Uyku için Öneriler
Sağlıklı Uyku için Öneriler

4- Uyumadan önce ılık/sıcak bir duş alın.
5- Mümkünse masaj yaptırın.

  • 7
  • 10
Sağlıklı Uyku için Öneriler
Sağlıklı Uyku için Öneriler

6- Uykunuzun gelmesi için telefonla oynamayın. Odada telefon ya da herhangi bir elektronik aleti çalışır durumda bulundurmayın. Koyun saymayın.
7- Gün içinde şekerleme yapmayın, her gün aynı saatte yatıp kalkmaya özen gösterin.