Türkiye'nin en iyi haber sitesi

Sebze sevmeyenlere ‘yol haritası’

  • 1
  • 35
Sebze sevmeyenlere ‘yol haritası’
Sebze sevmeyenlere ‘yol haritası’

Kanserden kalbe, diyabetten diyete, enfeksiyondan korunmadan sinir sistemine pek çok faydası olan sebzelerin her biri şifa kaynağı.

  • 2
  • 35
Sebze sevmeyenlere ‘yol haritası’
Sebze sevmeyenlere ‘yol haritası’

Bugünlerde çeşit çeşit kış sebzeleri tezgahları süslüyor, iştah açıyor. Ancak kimileri için değil iştah açmak, sebze yemek adeta bir işkence.

  • 3
  • 35
Sebze sevmeyenlere ‘yol haritası’
Sebze sevmeyenlere ‘yol haritası’

Hal böyle olunca bir çırpıda 'sevmiyorum' ya da 'çocuğuma bir türlü yediremiyorum' deyip vazgeçilebiliyor ama yanlış yapılıyor. Zira sebzeleri farklı yöntemlerle hazırlayıp sunarak her biri sağlığımız için önemli birer kalkan olan bu besinlerin faydalarından mahrum kalmamak mümkün.

  • 4
  • 35
Sebze sevmeyenlere ‘yol haritası’
Sebze sevmeyenlere ‘yol haritası’

Tadından hoşlanılmayan, örneğin karnabahar gibi pişirirken çıkardığı koku nedeniyle tüketmekten kaçınılan sebzeler için hemen pes edilmemeli, değişik yöntemlerle bir süre sonra yeniden denenmeli.

  • 5
  • 35
Sebze sevmeyenlere ‘yol haritası’
Sebze sevmeyenlere ‘yol haritası’

Beslenme ve Diyet Uzmanı Alev Erkan, "Ispanaktan karnabahara, brokoliden pırasaya pekçok kış sebzesi A, C ve E vitaminlerinin yanısıra folik asit, sodyum, potasyum ve magnezyum gibi mineraller yönünden son derece zengin oldukları gibi lif açısından da sağlığımıza büyük fayda sağlamaktadır.

  • 6
  • 35
Sebze sevmeyenlere ‘yol haritası’
Sebze sevmeyenlere ‘yol haritası’

Günde 2-3 porsiyon mevsim sebzesi tüketilmesi çok önemlidir" diyor. Erkan, sebze sevmeyenlerin, bu yararlı besinlerden faydalanmalarının yollarını 15 başlıkta topluyor. İşte sebze sevmeyenlere yol gösterecek 15 madde:

  • 7
  • 35
Sebze sevmeyenlere ‘yol haritası’
Sebze sevmeyenlere ‘yol haritası’

Köftenin içine rendeleyin:

Tadını sevmediğiniz bir sebzeyi köftenin içine rendeleyebilir böylece hem sebze tadını baskın olarak almaz hem de faydasından mahrum kalmazsınız. Aklınıza gelen her sebze bunun için uygun.