Türkiye'nin en iyi haber sitesi

Uyanınca yapmanız gereken 10 şey

  • 1
  • 11
Uyanınca yapmanız gereken 10 şey
Uyanınca yapmanız gereken 10 şey

Kaotik sabahlara mı uyanıyorsunuz? Sadece 10 basit kuralla fark yaratmak mümkün.

Tek kural: Her sabah 10.00'dan önce bunları yapmak gerekiyor.

Peki ya sonuç?

Yaptıklarınız birkaç gün içinde size yükselen enerji ve verimlilik, genel bir iyilik ve mutluluk hali olarak dönecek.

  • 2
  • 11
Uyanınca yapmanız gereken 10 şey
Uyanınca yapmanız gereken 10 şey

Esneyin

Bir kediniz varsa ne dediğimizi anlamanız çok kolay.

Bu muhteşem canlıların sabah kalkar kalkmaz yaptıkları ilk şey esnemek.

Sabah 10 dakika yapacağınız esneme hareketleri kan dolaşımınızı hızlandırıyor, kaslarınızı esnetiyor ve gün boyu daha dengeli hareket etmenize yol açıyor.

  • 3
  • 11
Uyanınca yapmanız gereken 10 şey
Uyanınca yapmanız gereken 10 şey

Müzik dinleyin

Bilim insanları müzik dinlediğimizde beynimizin dopamin salgılayarak iyi hissetme duygusu yarattığını keşfetti.

Sabah tam gaz ileri deyip Daft Punk'tan mi dinlersiniz, Bob Marley'den One Love ya da Yoyoma'dan Bach'ın 1. Suiti mi? Ama dinleyin…

  • 4
  • 11
Uyanınca yapmanız gereken 10 şey
Uyanınca yapmanız gereken 10 şey

Gülümseyin

Endorfin, serotonin, dopamin.

Ne arasan burada, gel vatandaş!

İşte gülmek yalandan da olsa bunları salgılatıyor insana.

Sonrası ise iyi hissetme.

  • 5
  • 11
Uyanınca yapmanız gereken 10 şey
Uyanınca yapmanız gereken 10 şey

Meditasyon yapın

Günde 20 dakika meditasyonun yaşlanmayı yavaşlattığı, konsantrasyonu arttırdığı, bağışıklığı güçlendirdiği, mutluluk hissini beraberinde getirdiği bilimsel olarak kanıtlandı.

Pek çok insan "Ama ben meditasyon yapmayı bilmiyorum" diyerek bu işe hiç girişmiyor.

Sakin bir yer bulun, rahat bir oturma pozisyonu alın, gözlerinizi kapatın ve nefes alıp verişlerinize odaklanın.

Gerisi kendiliğinden gelecek.

İşte bu kadar basit.

  • 6
  • 11
Uyanınca yapmanız gereken 10 şey
Uyanınca yapmanız gereken 10 şey

Şükran duyun

Biz zaten biliyorduk ama bilim insanları da kanıtlamış.

Şükretmek zihinsel ve bedensel mutluluğu bir arada getiriyor.

Şikayet modunu bir kenara koyup, hayatta sizi mutlu eden şükran duyduğunuz şeylere odaklanın.

Sabahları güne şükran duygusuyla başlamayı alışkanlık edinin.

Bir örnek verelim hemen: Yeni bir güne uyandınız ve hâlâ soluk alıp veriyorsunuz. Bu bile başlangıç için yeterli değil mi?

  • 7
  • 11
Uyanınca yapmanız gereken 10 şey
Uyanınca yapmanız gereken 10 şey

Dağınıklığı yok edin

Yere saçılmış kıyafetler, bulaşık ve dağınık yataklar.

Sabahtan etrafı toparlamanın gün boyu zihin berraklığı ve artan yaratıcılığı beraberinde getirdiğini biliyor muydunuz?

Her sabah 15 dakikanızı bu işe ayırsanız yeter...