Yemek saatlerini değiştirerek kilo verilir mi?

  • 1
  • 20
Yemek saatlerini değiştirerek kilo verilir mi?
Yemek saatlerini değiştirerek kilo verilir mi?

Yediği şeylerden ödün vermek istemeyen Michael Mosley ise yemek yeme saatlerini değiştirmeyi denedi.

  • 2
  • 20
Yemek saatlerini değiştirerek kilo verilir mi?
Yemek saatlerini değiştirerek kilo verilir mi?

Yemek yeme saatlerinin değişmesiyle metabolizmanın işleyişinde ve kiloda farklılıklar yarattığını bir süredir biliyorduk.Fareler üzerinde yapılan testlerde yemeğin günün belli bir bir bölümünde yenip, kalan sürede bir şey yenmemesi halinde metabolizmanın düzenlendiği fark edilmişti.

  • 3
  • 20
Yemek saatlerini değiştirerek kilo verilir mi?
Yemek saatlerini değiştirerek kilo verilir mi?

ABD'nin California eyaletinde bulunan Salk Enstitüsü'nden Profesör Satchidananda Panda, 8 saatlik zaman dilimi içerisinde yüksek yağ oranlı yiyecekler yiyip günün kalanında bir şey tüketmeyen farelerin, aynı besinleri istediği zaman yiyen farelerden daha sağlıklı olduğunu ortaya koymuştu.Yine aynı araştırma enstitüsünün bir diğer testinde ise günün 12 saatinde hiçbir şey yemeyen farelerin daha sağlıklı olduğu tespitine varıldı.

  • 4
  • 20
Yemek saatlerini değiştirerek kilo verilir mi?
Yemek saatlerini değiştirerek kilo verilir mi?

Peki farelerde işe yarayan bu durum insanlar üzerinde nasıl bir etkiye sahip?
Bu soruya yanıt aramak için BBC'nin 'Bana güven, Doktorum' programı ekibi 16 gönüllüyü 10 hafta boyunca takibe aldı.Projeyi yürüten Surrey Üniversitesinden Doktor Jonathan Johnston, ilk olarak gönüllülerin vücut yağı oranını, kan şekerini ve kolesterolünü ölçtü.

  • 5
  • 20
Yemek saatlerini değiştirerek kilo verilir mi?
Yemek saatlerini değiştirerek kilo verilir mi?

Daha sonra gönüllüler kırmızı ve mavi grup olarak ikiye ayrıldılar.

Mavi takım kontrol grubu oldu ve günlük hayatlarına kaldıkları yerden devam ettiler.
Kırmızılardansa her gün ne yiyorlarsa aynılarını yemeye devam etmeleri istendi. Tek fark kahvaltıyı normalden 1,5 saat daha geç yapmaları ve akşam yemeğini de yine normalden 1,5 saat önce yemeleri istendi.
Böylece kırmızı grup her gün fazladan 3 saati yemek yemeden geçirmiş oldu.
Ayrıca tüm gönüllülerden hangi saatte ne yediklerini not etmeleri de istendi.

  • 6
  • 20
Yemek saatlerini değiştirerek kilo verilir mi?
Yemek saatlerini değiştirerek kilo verilir mi?

Peki yemek yenen saatleri günün belli bir bölümüne sıkıştırmanın bünyeye neden faydası olsun? Burada iki farklı mekanizma devreye giriyor olabilir.
Oruç tutmanın ve gün boyunca uzun saatler bir şey yememenin daha sağlıklı olduğunu ortaya koyan araştırmaların sayısı giderek artıyor.
Ayrıca insan vücudu günün belli saatlerinde kalori yakımını hızlandırıyor. Doktor Johnston'a göre, aşırı şeker ve yağ tüketmek için en kötü zamanın gece geç saatler olduğunu söylüyor.
Çünkü gece saatlerinde kan şekeri değerleri zaten yükseliyor.

  • 7
  • 20
Yemek saatlerini değiştirerek kilo verilir mi?
Yemek saatlerini değiştirerek kilo verilir mi?

Bu teoriyi denemek için BBC muhabiri kendi üzerinde çok da hoş olmayan bir deney yaptı.

Sabah 10.00 civarında kan değerlerini ölçtürdü.