Türkiye'nin en iyi haber sitesi

Yemekten sonra uykunuz geliyorsa dikkat!

  • 1
  • 30
Yemekten sonra uykunuz geliyorsa dikkat!
Yemekten sonra uykunuz geliyorsa dikkat!

Obezite doktoru Dr.Fevzi Özgönül, "Eğer yemeği çok fazla kaçırmadıysanız yani midenizi normalden fazla yiyecekle doldurup sindirim sistemini zorlamadıysanız ve yediğiniz yiyeceklerin içerisinde çok fazla karbonhidrat içeren yiyecek ( tatlı, hamur işi gıdalar, pilav gibi çabuk şekere dönebilen gıdalar aşırı meyve tüketimi) yoksa işte o zaman dikkat etmeniz gereken bir rahatsızlık başlamış olabilir" dedi.

  • 2
  • 30
Yemekten sonra uykunuz geliyorsa dikkat!
Yemekten sonra uykunuz geliyorsa dikkat!

Yemekten sonra kişinin çok yoğun uykusunun gelmesinin iki nedene bağlı gerçekleşebildiğini anlatan Dr.Fevzi Özgönül,

  • 3
  • 30
Yemekten sonra uykunuz geliyorsa dikkat!
Yemekten sonra uykunuz geliyorsa dikkat!

"Birinci neden sindirim sisteminin yemek sonrası aşırı enerji ihtiyacı nedeniyle açığa çıkan enerji eksiğini gidermek içindir.

  • 4
  • 30
Yemekten sonra uykunuz geliyorsa dikkat!
Yemekten sonra uykunuz geliyorsa dikkat!

Sindirim sistemimiz en büyük organımızdır.İç yüzeyi yetişkin bir kişide yaklaşık 400-600 metrekareye ulaşabilmektedir.

  • 5
  • 30
Yemekten sonra uykunuz geliyorsa dikkat!
Yemekten sonra uykunuz geliyorsa dikkat!

Bu derece büyük bir organın faaliyete başlayabilmesi için çok fazla enerjiye ihtiyaç duyulur" diye konuştu.

  • 6
  • 30
Yemekten sonra uykunuz geliyorsa dikkat!
Yemekten sonra uykunuz geliyorsa dikkat!

"Sindirim sisteminin enerji gereksinimi yediklerimizin miktarı ile de doğru orantılıdır" diyen Dr. Özgönül, "Eğer çok yüksek miktarda yemek yediysek sindirim sistemi daha çok enerjiye ihtiyaç duyar dolayısı ile bu ekstra enerji ihtiyacını karşılayabilmek için aktif olan sistemlerini kapatmak zorunda olduğu için kişinin uykusu gelebilir.

  • 7
  • 30
Yemekten sonra uykunuz geliyorsa dikkat!
Yemekten sonra uykunuz geliyorsa dikkat!

Genellikle yemeği fazla kaçıran kişilerde yemek sonrası uyku hali oluşabilir. Fakat yemeğin miktarının dışında içeriği de uyku getirmesi açısından önemlidir.