X İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
ARKADAŞINA GÖNDER Hububat Ve Bakliyatçılar Dünya Pazarlarını Zorluyor
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz

Hububat Ve Bakliyatçılar Dünya Pazarlarını Zorluyor

  • Giriş Tarihi: 27.3.2015 09:58 Güncelleme Tarihi: 30.3.2015 09:55
DÜNYANIN BİR ÇOK ÜLKESİNDE TANITIM FAALİYETLERİNİ ARTTIRAN, 7 KITA 153 ÜLKEYE İHRACAT GERÇEKLEŞTİREN HUBUBAT BAKLİYAT YAĞLI TOHUMLAR VE MAMULLERİ İHRACATÇILARI DÜNYADA YENİ PAZARLARI ZORLUYOR.
Hububat Ve Bakliyatçılar Dünya Pazarlarını Zorluyor

Dünyanın bir çok ülkesinde tanıtım faaliyetlerini arttıran, 7 kıta 153 ülkeye ihracat gerçekleştiren Hububat Bakliyat Yağlı Tohumlar ve Mamulleri İhracatçıları dünyada yeni pazarları zorluyor.
GAİB Hizmet binasında Mahsum Altunkaya başkanlığında gerçekleştirilen Hububat Bakliyat Yağlı Tohumlar ve Mamulleri İhracatçıları Birliği Yönetim Kurulu toplantısına Başkan Yardımcıları Celal Kadooğlu ve Mesut Acar, Yönetim Kurulu Üyeleri Şahin Batallı, M. Surur Aydın, Ahmet Tiryakioğlu, Selami Memiş, Murat Unat, Ali Çoban, Kemal Çakmak, GAİB Genel Sekreteri Fatih Yumuş, Genel Sekreter Yardımcısı Aydın Kutlu ve Uzman Yardımcısı Fatih Çam katıldı. 2014 verilerini masaya yatırarak 2015 hedefleri ve faaliyetleri hakkında bilgi veren Başkan Mahsum Altunkaya “2015 yılı sadece bizler için değil Türkiye içinde önemli bir yıldır. GAP eylem planının devreye girmesiyle birlikte Güneydoğu Anadolu Bölgesinde tarımsal üretimde çok büyük artık olacak ve Türkiye ekonomisine katma değer olarak dönüş yapacaktır. Hedefimiz Anadolu’nun bereketli topraklarından elde edilen ürünlerimizin dünya pazarlarında hak ettiği değerlerle satılmasını sağlamaktır. Bunun için Hububat Bakliyat Yağlı Tohumlar ve Mamulleri İhracatçıları Birliği olarak üzerimize düşenleri yapıyoruz. Yurt içi ve yurt dışı pazarlarda ürünlerimizin tanıtımını sağlıyor, yürüttüğümüz araştırmalarla ürünlerimizin farklı kültürlerle hangi ortak paydada buluştuğunu tespit ediyor, ortak paydalarda buluşan ürünlerimizi onların kültürleriyle kaynaştırıp tanıtıyoruz. Özellikle birliğimize bağlı olarak faaliyet gösteren Makarna Bulgur Bakliyat ve Bitkisel Yağlar Tanıtım Grubu dünyanın 7 kıtasında özveriyle ürün tanıtımlarımızı sürdürmektedir. Son olarak Dubai ve Türkmenistan ve Japonya’da katıldığımız fuarlarda gördüğümüz ilgi 2015 yılı ihracatının arttırılması açısından çok önemli sonuçlardır. Bugün 7 kıtada toplam 153 ülkeye ihracat gerçekleştiriyoruz” dedi.
DÜNYA PAZARLARININ OLMAZSA OLMAZI MARKA
Yurt içi ve yurt dışında sürdürülecek etkin tanıtım çalışmalarına paralel olarak markalaşma sürecinin de hızlandırılması gerektiğini ifade eden Hububat Bakliyat Yağlı Tohumlar ve Mamulleri İhracatçıları Birliği Yönetim Kurulu Başkanı Mahsum Altunkaya, “Dünya pazarlarında marka bilinirliliği çok önemlidir. Ürünleri markalaşmış ülkelerin pazarlardaki payı şüphesiz daha yüksektir. Firmalarımızın bu anlamda markalaşma süresine önem vermesi ve dünya standartlarında ürünlerin pazarlara sunulması beraberinde başarıyı getirecektir. 21.yüzyıl dünyasının olmazsa olmazları arasında AR-GE VE İnovasyona paralel markalaşmak yer alıyor. Bunların göz önüne alınması halinde ihracatçımızın önünü kimse kesemeyecektir” dedi.
Markalarımızın dünya pazarlarındaki hızlı yükselişin önlenmek isteniyor
Dünya pazarlarında bazı ülkeler tarafından özellikle Türk ürünlerinin hızlı yükselişinin önlenmesi yönünde yapılan karalama kampanyalarının da önüne geçmeye çalıştıklarını ifade eden Başkan Altunkaya, “Son dönemlerde dünya pazarlarında Türk firmalarının ürünlerin büyük ilgi görmesi ve tüketilmesi bazı ülkeleri rahatsız etmekte bunun önüne geçmek için ürünlerimizi karalamaya yönelik kampanyalar yürütülmektedir. Ancak bizler ihracat yaptığımız birçok ülkenin gerek parlamenterlerini gerekse konuyla ilgili yetkililerini, STK Başkan ve yöneticilerini ’e davet ederek Gaziantepli firmaların fabrikalarında bütün üretim aşamalarını incelemelerini sağlıyoruz. Bu bağlamda Türkiye’de inceleme yapmaya gelen yabancı heyetler olumlu izlenimlerle ülkemizden ayrılmakta ve dünya pazarlarında ürünlerimize sahip çıkmaktadırlar. Üretimden tüketime kadar geçen bütün süreçleri yakından izleyerek 7 kıtada 153 ülkeye yönelik ihracatımızın attırılması, yeni pazarlar bulunması ve mevcut pazarlardaki yerimizin korunması için birlik olarak üzerimize düşenleri yapmaya devam edeceğiz” dedi.