X İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
ARKADAŞINA GÖNDER Gaib Başkanı Abdulkadir Çıkmaz: “Hedefimiz Dünya Pazarlarının En Önemli Aktörleri Arasında Olmak”
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz

Gaib Başkanı Abdulkadir Çıkmaz: “Hedefimiz Dünya Pazarlarının En Önemli Aktörleri Arasında Olmak”

  • Giriş Tarihi: 11.7.2015 11:28 Güncelleme Tarihi: 13.7.2015 09:04

Ekonomi Bakanlığı ve TİM’e bağlı olarak kurulan 14 tanıtım grubu bulunduğunu ifade eden TİM Tanıtım Grupları Genel Başkanı Abdulkadir Çıkmaz, bu gruplardan birisi olan MBTG’nin çalışmaları hakkında bilgi verdi. Çıkmaz, “En büyük hedefimiz dünya pazarlarının en önemli aktörleri arasında yer almaktır” dedi.
Kısa adı MBTG olan Makarna Bulgur Bakliyat Ve Bitkisel Yağlar Tanıtım Grubunun çalışmaları hakkında bilgi veren GAİB Koordinatör Başkanı ve TİM Tanıtım Grupları Genel Başkanı Abdulkadir Çıkmaz amaçlarının ürünlerin dünya genelinde tanıtılması, tüketimin artırılması, yeni pazarların oluşturulması, Türkiye imajının yerleştirilmesi, ihracat değerlerinin artırılması ve alışılagelmiş tanıtım faaliyetlerinin dışında yenilikçi bir yaklaşım geliştirilmesi olduğunu ifade etti. Başkan Çıkmaz yaptığı değerlendirmede sekreterya hizmetleri GAİB tarafından yürütülen Makarna Bulgur Bakliyat ve Bitkisel Yağlar Tanıtım Grubu (MBTG), sektörde faaliyet gösteren 6 adet ihracatçı birliğinin genel kurullarında aldıkları kararlar ve Türkiye İhracatçılar Meclisi’nden alınan uygun görüş üzerine Ekonomi Bakanlığı Müsteşarlık makamının 04/04/2012 tarihli onayı ile kurulduğunu belirterek, “MBTG’nin sekreterya hizmetleri Güneydoğu Anadolu İhracatçı Birlikleri Genel Sekreterliği (GAİB) tarafından yürütülmektedir. Tanıtım Grubu İhracatçı Birlikleri Yönetim Kurulu Üyelerinden oluşmaktadır. MBTG, 6 üyesi GAİB’ten olmak üzere toplam 11 üyeye sahiptir. Tanıtım Grubu’nun Başkanlığını Sayın Mehmet Surur Aydın, Başkan Vekilliğini ise Sayın Selami Memiş yürütmektedir.
MBTG, sektörde faaliyet gösteren üretici dernekleri ile de yakın işbirliğini amaçlara ulaşmak bakımından vazgeçilmez görmektedir. Bu çerçevede, yapılan çalışmalarla ilgili olarak Türkiye Makarna Sanayicileri Derneği, Bulgur Sanayicileri Derneği ve Bitkisel Yağ Sanayicileri Derneği gibi kuruluşların görüş ve önerileri alınmaktadır.
Yurt içi ve yurt dışındaki üniversiteler ile ticaret müşavirliklerimiz de yakın çalışma ve işbirliği içinde bulunulan kuruluşlardır.
Tanıtım Grubu bünyesindeki ürünlerden 2014 yılında yapılan ihracat bir önceki yıla göre %5’lik bir artışla 2,04 milyar dolar olarak gerçekleşmiştir“ diye konuştu.
“ÜRÜNLERİMİZ DÜNYAYA TANITILIYOR”
MBTG’nin dünya çapındaki gıda fuarlarına katılarak makarna, bulgur, bakliyat ve bitkisel yağlar ürünleri ile yemek sunum yaptığını belirten GAİB Koordinatör Başkanı Abdulkadir Çıkmaz, “MBTG, kuruluşundan bu yana gerek yurt içinde gerekse yurt dışında önemli gıda fuarlarına katılım sağlamaktadır. MBTG, beraberinde götürdüğü özel aşçı ekibi vasıtası ile fuarlarda bulgur pilavı, makarna, bulgur helvası, mercimek çorbası, sarma, nohutlu bulgur, mercimekli köfte, çiğ köfte, kısır ve fuarın olduğu ülkenin damak tadına hitap edecek (bulgurlu suşi gibi) yemeklerden oluşan ve her gün değişen bir menü çerçevesinde yemek ikramında bulunmaktadır. Bu sayede ürünlerimizin büyük ilgi görmesi sağlanarak ciddi bir talep yaratılmaktadır. Yine tüm fuarlarda ziyaretçilere çeşitli dillerde hazırlanmış ihraç ürünlerimizi tanıtıcı katalog ile MBTG ihracatçılarının iletişim bilgilerinin de yer aldığı kataloglar dağıtılmaktadır” ifadelerine yer verdi.
“HEDEF DÜNYA PAZARLARININ EN ÖNEMLİ AKTÖRÜ OLMAK”
MBTG’nin hedefleri hakkında da bilgi veren Başkan Çıkmaz yaptığı yazılı açıklamada, “Makarna, Bulgur, Bakliyat ve Bitkisel Yağ sektör ve ürünleri ile ilgili olarak; ürünlerin dünya genelinde tanıtılması, tüketimin artırılması, yeni pazarların oluşturulması, Türkiye imajının yerleştirilmesi, ihracat değerlerinin artırılması ve alışılagelmiş tanıtım faaliyetlerinin dışında yenilikçi bir yaklaşım geliştirilmesi olduğunu ifade etti.
“TANITIM GRUPLARI TÜRKİYE’NİN İMAJINI GÜÇLENDİRİYOR”
Tanıtın gruplarının yalnızca temsil ettikleri ürünler için değil genel olarak ülke imajının da gelişmesine katkı sağlamak üzere kurulduğunun altını çizen TİM Tanıtım Grupları Genel Başkanı ve GAİB Koordinatör Başkanı Abdulkadir Çıkmaz, “Bu çerçevede, MBTG’nin önemli amaçlarından birisi hiç şüphesiz Türk Malı imajının geliştirilmesidir” ifadesine yer verdi.
MBTG’nin Türk ürünlerini bütün özellikleriyle tanıttığının altını çizen Başkan Çıkmaz bulgurun bu ürünler arasındaki yeri hakkında da bilgi vererek, “MBTG, bünyesindeki ürünlerin ihracatının anlamlı şekilde artmasını temel hedef olarak ortaya koymaktadır. Ürünler bazında incelendiği zaman, öncelikle milli ürünümüz olarak bulgurun dünya çapında tanıtımı amaçlanmaktadır. Ciddi bir ihracat artış potansiyeli bulunan bulgurun sağlıklı ve ekonomik bir ürün olduğunu ve çağdaş beslenme anlayışında yer edinmesi gerektiğini özellikle alım gücü yüksek piyasalarda tanıtarak ihracatta önemli bir artış yakalanması hedeflenmektedir. Benzer beslenme kültürü olan Akdeniz havzasında ve bulgura benzeyen greçka isimli ürünün çok tüketildiği Rusya’da bulgurumuzun potansiyel bir alıcı kitlesi bulunduğu düşünülmektedir. Katılım sağlanan fuarlarda da bulgur, en çok ilgi çeken ürün olurken; Latin Amerika ülkelerinden Uzak Doğu ülkelerine kadar bulgurun herkesin beğenisini kazandığını söylemek yanlış olmayacaktır. Kaliteli bulgur üretiminin temeli durum buğdayına dayanmaktadır. Bulgur üretiminde kullanılan durum buğdayı ne kadar kaliteli ise bulgurun lezzeti ve besleyiciliği aynı oranda yüksek olacaktır. Durum buğdayının sert yapısı bulgurun parlak bir yapıda olmasını sağlar. Dünyanın en kaliteli durum buğdayları arasında gösterilen Türk durum buğdayı, Türk bulguruna eşsiz lezzetini veren en önemli etkendir.
Türkiye dünyanın en büyük bulgur ihracatçısı ve üreticisi konumundadır. Diğer deyişle Türkiye, bulgurun lezzetini, sağlığını ve mucizelerini tüm dünyaya tanıtma misyonunu üstlenmektedir. Türkiye’deki tarihi çok eskilere dayanan bulgur bugün, ileri teknolojiye sahip fabrikalarda modern tekniklerle üretilmektedir. Son yıllarda dünyada bulgurun bu kadar fazla tercih edilmesinin birçok nedeni bulunuyor. Dünya bulguru tanıdıkça mucizelerine daha fazla keşfediyor. Bulgur besin değerlerinin yüksekliğini uygun fiyatıyla birleştiriyor. Sağlıklı beslenmede gerekli olan tüm gerekleri yerine getiren bulgur, aynı zamanda lezzetiyle dünya mutfaklarında tercih ediliyor. Stoklanabilir oluşu ve dayanıklılığının yüksek olmasıyla büyük fark yaratıyor. En zor şartlarda bile uzun süre bozulmayan, böceklenmeyen bulgur, fiyat ve performans olarak beklentileri aşmaktadır. Türk bulgurunun lezzeti ise Türk buğdayından gelmektedir. Elverişli iklim koşullarıyla bulgura lezzet katan bu cömert topraklar, dünyanın damak tadını değiştirmektedir” şeklinde konuştu.
“TÜRKİYE MAKARNA SEKTÖRÜNDE İTALYA’NIN RAKİBİ HALİNE GELDİ”
Türkiye’de üretilen kaliteli makarnanın dünya piyasalarında büyük ilgi gördüğünün de altını çizen MBTG Başkanı Abdulkadir Çıkmaz bu alanda İtalya’nın tek rakibinin Türkiye olduğuna da dikkat çekerek “Ana rakibi İtalyan makarnasından daha kaliteli, lezzetli ve ekonomik olan Türk makarnasının bu özelliklerini dünya piyasalarında tanıtarak İtalyanların en önemli avantajı olan imaj ve algı meselesinde elimizi kuvvetlendirmek hedeflenmektedir.
Türkiye, bugün, dünyanın en önemli makarna üreticilerinden biri konumunda bulunmaktadır. Dünyanın birçok ülkesine ihracat yapan Türk markaları, ihracat oranlarını her geçen yıl daha da fazla artırmaktadır. İtalya’dan sonra dünyanın en çok makarna ihracatı yapan ülkesi olan Türkiye, Avrupa Birliği’nin koyduğu kota kalktığı zaman ise birinci sıraya yükselme şansı yüksektir.
Birçok avantajdan dolayı Türk makarnası dünyada tercih edilmektedir. Dünyanın en kaliteli durum buğdayından üretilen Türk makarnası, lezzeti ve besin değerleriyle dünyada üretilen birçok makarnadan ayrışmaktadır. Tadı ile damaklarda unutulmayacak bir lezzet bırakan Türk makarnası, dünya mutfağının vazgeçilmezleri arasındadır” diye sözlerine ekledi.
“BAKLİYAT ÜRÜNLERİMİZDE DÜNYA SOFRALARINDAKİ YERİNİ ALIYOR”
Türkiye, elverişli iklimi ve cömert toprakları ile bakliyat bakımından dünyanın en önemli merkezlerinden birini olduğunu da belirten Başkan Çıkmaz “Sadece üretim açısından değil işleme konusunda da oldukça ileri düzeyde olan Türkiye’de bakliyat ürünleri hammadde olarak, bilgisayar destekli fabrikalarda dünya standartlarında işleniyor ve dünya sofralarında yerlerini alıyor. Bakliyat grubu içerisinde yer alan ve dünya genelinde insan beslenmesinde büyük öneme sahip olan ürünler; mercimek, nohut, kuru fasulye, bakla, bezelye ve börülce kaliteden ödün vermeden Türkiye’de üretiliyor ve işleniyor. Bakliyatta dünyanın en önemli ticaret merkezlerinden biri konumunda olan Türkiye, dünyanın birçok bölgesinin ürün ihtiyacını karşılıyor. Bilgisayar destekli, yüksek teknolojiye sahip fabrikalarda işlenen baklagiller, dünyanın dört bir yanına en ekonomik yoldan dağılıyor. Bugün Türkiye, 80’den fazla ülkeye bakliyat ihracatı yapılmaktadır” diye açıkladı.
“BİTKİSEL YAĞ ÜRETİMİNDE DÜNYA LİDERLİĞİNE OYNUYORUZ”
MBTG tarafından dünyanın birçok ülkesinde tanıtımı yapılan ürünler arasında önemli bir yere sahip olan bitkisel yağlar hakkında da bilgi veren GAİB Koordinatör Başkanı Abdulkadir Çıkmaz yaptığı değerlendirmede “Türkiye’de başta ayçiçeği yağı olmak üzere mısırözü, soya ve kanola yağlarının üretimi yapılıyor. Yaklaşık 2,4 milyon tonluk rafine sıvı yağ üretim kapasitesi Türkiye’yi dünyada önemli bir bitkisel yağ üreticisi konumuna getiriyor. Ayçiçek yağı bu üretimde 550 bin tonla ilk sırayı almaktadır. Türkiye, dünyanın en önemli bitkisel yağ üreticileri arasında yer almaktadır. Önemli bir üretim kapasitesine sahip olan Türkiye’nin bitkisel yağ sanayi ürünleri birçok ülkeye ihraç edilmektedir. Türkiye’nin ihracat tablolarında üst sıralarda yer almasının birçok sebebi bulunmaktadır. Yüksek üretim kapasitesinin yanı sıra kaliteli üretim de bu sebeplerin başında gelmektedir.
Tarımsal ürünler bakımından oldukça cömert sahip topraklara sahip Türkiye, dünyanın en kaliteli bitkisel yağ türlerini üretmektedir. Son teknolojiye sahip, bilgisayar destekli fabrikalarda maksimum hijyenle üretilen bitkisel yağlar, dünyanın ihtiyacını karşılamaktadır” diyerek sözlerini tamamladı.

  • Haberler
  • Gaziantep Haberleri
  • Gaib Başkanı Abdulkadir Çıkmaz: “Hedefimiz Dünya Pazarlarının En Önemli Aktörleri Arasında Olmak”