X İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
ARKADAŞINA GÖNDER Gümüşhane’de 10 Bin 567 Tüketici Hakkını Aradı
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz

’de 10 Bin 567 Tüketici Hakkını Aradı

  • Giriş Tarihi: 28.3.2015 00:18 Güncelleme Tarihi: 28.3.2015 00:34

Ticaret İl Müdürü Mürsel Yaşar, 2014 yılında İl Tüketici Hakem Heyetine 10 bin 567 kişinin başvurduğunu, heyetin 8 bin 956 şikayeti tüketici lehine karara bağladığını söyledi.
Yaptığı açıklamada, tüketici hakem heyetlerine başvuru sayısının her geçen yıl arttığını kaydeden Yaşar, 2014 yılında başvuru sayısının ilçeler dahil 10 bin 567 olduğunu ve bunların 8 bin 956’sının tüketici lehine karara bağlandığını söyledi.
Yaşar, “Tüketicinin korunması ile ilgili mevzuatın başında Anayasamızın 172. maddesi geliyor. Bu madde de “Devlet tüketicileri koruyucu ve aydınlatıcı tedbirler alır, tüketicilerin kendilerini koruyucu girişimleri teşvik eder” hükmü yer alır. Bunun dışında tüketici, yasal yönetmelikler, tebliğler ve mahkeme kararları ile de korunuyor. Bir tüketici olarak haklarımızı bilemeyebiliriz. Bu nedenle, tüketici haklarını korumak üzere il ve ilçelerde Tüketici Hakem Heyetleri kuruldu” diye konuştu.
Vatandaşların her gün farkında olmadan birçok sözleşmenin tarafı olduğunu belirten Yaşar, “6502 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun’un uygulanması il ve ilçelerde kurulu bulunan Tüketici Hakem Heyetlerince yapılıyor. 2014 yılında tüketici il hakem heyetimiz değeri 3 bin TL’nin altında bulunan uyuşmazlıkları, Tüketici Hakem Heyetleri ise değeri 2 bin TL’nin altında bulunan uyuşmazlıkları değerlendirerek karara bağlıyordu. Söz konusu Tüketici Hakem Heyeti yetki limitleri 2015 yılında İlde 3 bin 300 TL’ye ilçelerde ise 2 bin 200 TL’ye yükseltildi” dedi.
Tüketici hakem heyetlerinin özverili çalıştığının altını çizen Yaşar, “Tüketim dediğimiz eylem insanın doğuşundan başlamış ve günümüzde artarak devam etmektedir. Tüketici hakem heyetlerine başvurular her geçen yıl artıyor. Bu durum tüketicilerimizin haklarını daha fazla aramaya başladığını ve tüketici hakem heyetlerine olan güvenin de arttığını göstermektedir” ifadelerini kullandı.
EN FAZLA ŞİKAYET KREDİ, KREDİ KARTI AİDATI, AYIPLI MAL VE HİZMETLERDEN
En fazla şikayetin tüketici kredisi, kredi kartı aidatları ve ayıplı mal ve hizmetlerden geldiğini söyleyen Yaşar, “Şikayetleri mesafeli sözleşmeler- abonelik sözleşmeleri, tüketici kredileri-kredi kartı konut finansman sözleşmeleri, taksitli-kampanyalı-kapıdan satışlar, turistik devre tatil-paket tur ve ayıplı mallar olmak üzere 5 başlık halinde alıyoruz. Gümüşhane’de bu şikayetlerin 5 bin 692’sı tüketici kredisi-kredi kartı konut finansman sözleşmelerinden kaynaklanırken, 117’si ayıplı mal, 17 tanesi mesafeli sözleşmeler, 4 tanesi taksitli kampanyalar ve 1 tanesi de turistik devre tatil ve hizmetlerden geldi.” dedi.
Tüketici haklarını korumak üzere, 6502 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun kapsamında il ve ilçelerde Tüketici Hakem Heyetleri kurulduğunu hatırlatan Yaşar, “Tüketici Hakem Heyetlerine gelen şikayetler yasal mevzuat çerçevesinde görüşülüp sonuca bağlanıyor. İl ve ilçelerimizde toplam 6 adet Tüketici Hakem Heyeti görev yapmaktadır. Tüketiciler, bilinçli ve sorumlu davranarak haklarını yasal çerçevede sonuna kadar aramalı” diyerek sözlerini sonlandırdı.