Türkiye'nin en iyi haber sitesi
YÜKSEL AYTUĞ

Dillere pelesenk

Yeni sakız firmasının reklamını yürekten destekliyorum. Çünkü ilk kez bir ürün tanıtımı, aynı zamanda Türk Dili'nin korunup kollanmasına da hizmet ediyor.
Reklamda çoğumuzun yanlış bilip kullandığı kelimelerin doğru telaffuz ve yazılışları veriliyor.
Çiklet-Ciklet, Eşortman-Eşofman, Fortmanto- Portmanto gibi... Slogan da hem ürünün içeriğini, hem de kampanyayı destekleyecek türden: 'Doğru cikleti çiğne, doğrusunu söyle...'
Ancak oradaki bir kelimeye herkes gibi ben de takıldım. Reklamın sonunda 'Aspartamlı mı, aspartamsız mı?' diye sorulunca, delikanlı 'Tabii ki aspartamsız' diyor. Onu da merak edip ben araştırdım. Efendim; aspartam, kansere neden olan zehirli bir gıda boyasıymış ve genellikle cikletlerde kullanılırmış. Oradaki 'aspartamsız' ifadesi de ürünün sağlık açısından güvenli olduğunu belirtmek içinmiş.
Umarım, doğru Türkçeyi de sakız gibi ağzımızdan düşürmeyiz.

Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubu’na aittir. Kaynak gösterilse veya habere aktif link verilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı ya da bir bölümü kesinlikle kullanılamaz.
Ayrıntılar için lütfen tıklayın.
SON DAKİKA