Türkiye'nin en iyi haber sitesi
YÜKSEL AYTUĞ

Kafamız çok karışık

112'yi meşgul eden trajikomik mesajların art arda sıralandığı kamu spotu ekranlarda dönmeye devam ediyor. Kimi kilitlenen telefonunda çıkan 'acil arama' ibaresinden hareketle 112'yi arıyor, kimi halk eğitim merkezinin telefon numarasını almak için...
Peki hiç düşündük mü bu acil aramalar konusunda halkımızın kafası niye bu kadar karışık diye! Bana göre bu durumun ortaya çıkmasında sıkça ekranda yayınlanan 800'lü bilgi servisi reklamlarının da katkısı var. Hani soracağınız tüm soruların yanıtlarının yer alacağı iddia edilen o servisler... Bizim milletin matematik hafızası zaten pek kuvvetli değildir. Ekranda birbiri ardına yayınlanan bu özel servis numaraları da eklenince; vatandaş nereyi, ne için araması gerektiğini karıştırdı tabii.
Aslında ABD modeline hemen geçilmesi lazım. Yani ambulans için ayrı, yangın için ayrı, asayiş için ayrı numaralar aranacağına, hepsi için 911 gibi tek ve akılda kalıcı bir numaranın aranması çok daha işlevsel olacaktır. Bu konuda bazı yörelerde pilot uygulamaların başlatıldığını biliyorum. Ama daha fazla vakit kaybedilmemeli. Yoksa 112 Acil Servis'in çağrı merkezindeki tüm görevliler; toptan 112'lik olacak.

Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubu’na aittir. Kaynak gösterilse veya habere aktif link verilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı ya da bir bölümü kesinlikle kullanılamaz.
Ayrıntılar için lütfen tıklayın.
SON DAKİKA