Türkiye'nin en iyi haber sitesi
MEVLÜT TEZEL

THY hep büyük oynuyor ve kazanıyor

Türk Hava Yolları, gişe rekortmeni olmaya aday 'Batman v. Superman Dawn of Justice' filmine sponsor olmuş ve bunu açıklayan reklam filmi büyük ilgi görmüştü. THY, önceki gece daha da büyük oynadı ve Amerikan Ulusal Futbol Ligi final müsabakası Super Bowl'da yayınladığı iki reklam filmiyle gecenin en çok konuşulan markalarından biri oldu. Super Bowl finalini sadece ABD'de 110 milyon kişi izliyor. Bu rakam dünya genelinde ise 800 milyona çıkıyor.
'Batman'i canlandıran Ben Affleck ve 'Lex Luthor' karakterine hayat veren Jesse Eisenberg'ün yer aldıkları reklam filmleri; Super Bowl gecesinde büyük ilgi gördü. Bu ilgiye Twitter'dan bile şahit olmak mümkündü. THY, Super Bowl final gecesi Twitter'da yayınladığı reklamlarla ABD Twitter listesinde TT (Trending Topics) listesine girdi. Hem de THY; TT olmak için hileye başvurmadı, hashtag bile kullanmadan TT oldu.
THY'nin reklamları da zekice kurgulanmıştı; hem markanın imajına, hem de hedef kitleye seslendi. THY, bu iki reklam filminde dünyanın en çok noktaya uçan havayolu şirketi olarak Gotham ve Metropolis'e yaptığı uçuşları 'Batman v. Superman' filmiyle birlikte tanıttı. Elbette Gotham ve Metropolis hayali şehirlerdi ve ince zeka da tam bu noktada devreye giriyordu. Hem filmin, hem de THY'nin reklamı aynı anda yapıldı. Benim asıl ilgimi çeken ise THY'nin Gotham ve Metropolis'e uçuş kazanmak için internet linki yayınlaması oldu. tkairlines.com/metropolis ve tkairlines. com/gotham adresine girdiğinizde Gotham ve Metropolis şehirleri için hazırlanmış havayolu destinasyonlarını görüyorsunuz. Hayali gerçek yapmak bu olsa gerek. Gerçekten sinemaseverlerin, çizgi roman fanatiklerinin bile kalbini kazanacak zekice bir tanıtım olmuş.

THY KÜRESEL BİR MARKA
THY'nin uluslararası şöhretlerle dev bütçeli reklam filmleri çekmesi ilginçtir bir tek Türkiye'de eleştiri konusu olmuştu. Halbuki THY, küresel bir marka olarak daha da büyümek için hep büyük oynadı. THY'nin geldiği noktaya Super Bowl'da bir kez daha şahit olduk. Dünyanın en çok izlenen spor müsabakasında THY en çok konuşulan markalardan biri oldu. Son beş yıldır Avrupa'nın En İyi Havayolu seçilen THY'nin tek bir hedefi var; o da dünyanın en iyi havayolu şirketi olmak. Hem uçuş kalitesiyle, hem de marka olarak tanıtımda böyle büyük oynayıp kazanmaya devam ederse bu hayal de bir gün gerçekleşir.

Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubu’na aittir. Kaynak gösterilse veya habere aktif link verilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı ya da bir bölümü kesinlikle kullanılamaz.
Ayrıntılar için lütfen tıklayın.
SON DAKİKA