Türkiye'nin en iyi haber sitesi
SİNAN ÖZEDİNCİK

Meksika’da üç günlük eşsiz kahve deneyimi

Vazgeçilmez içeceğimiz kahvenin, çekirdekten fincana uzanan zahmetli yolculuğuna tanıklık etmek için Meksika’daydım. Üç günlük yolculuğumda, Vera Cruz’daki tarlalarda kahve meyvesi toplayıp ellerimle fide diktim

Kahve; sıcak sohbetlerin, önemli anların ve uykusuz sabahların vazgeçilmez içeceği... İyi hazırlanmış, kaliteli bir kahveyi kim sevmez ki? Üstelik kahve, günde üç-dört fincan tüketildiğinde sağlığa katkı sağlıyor. Günlük yaşamın ayrılmaz bir parçası olan bu lezzet; zahmetli bir sürecin sonunda fincanlara geliyor. Uluslararası arenada petrol gibi değerli bir ürün olan kahve, Türkiye'de toplam 1.5 milyar TL büyüklüğünde bir pazara sahip. Hazır kahve kategorisinde ise Nescafe, yüzde 72'lik pazar payıyla lider. Ülkemizde 15.5 milyon hanede hazır kahve tüketiliyor. Bu hanelerin yüzde 90'ına ulaşan Nescafe, 14 milyon hanede 52 milyon kişi tarafından tüketiliyor. Türkiye'de kişi başı hazır kahve tüketimi ise yıllık 55 fincan. Dünyada Nescafe, yılda 10 milyar dolar satış yaparken, günde 475 milyon fincan kahve tüketiliyor. Yani, saniyede 5 bin 500 fincan!

'KAHVE FİDESİ DİKTİM'
Geçtiğimiz hafta kahvenin çekirdekten fincana uzanan yolculuğuna tanıklık etmek için Meksika'daydım. Yolculuğumuzda bize Handan Engin'in (KİTES) rehberlik etti. Meksika, kahve üretimi açısından çok önemli bir bölge. Ülkenin ticaret şehri Vera Cruz'da, yerel çiftçilerin kahve meyvesi yetiştirdiği geniş tarlalar bulunuyor. Kahve bitkisinin kırmızı bir meyvesi var. Yenilebilen bu meyvenin içinden kahve çekirdekleri çıkıyor ama beyaz haliyle... Ben de Vera Cruz'daki tarlaları gezerken bu meyvelerden topladım. Hatta kahve fidesi diktim. Ardından kahve fabrikalarında, çekirdeklerin işlenme aşamasına tanıklık ettim. Saf çözünebilir hazır kahve elde etmek için, kahve meyveleri; kurutma, kavurma, öğütme, pişirme ve kurutma aşamalarından geçiyor. Bu aşamalarda kahve sadece su ile temas ediyor.


Nestle Türkiye CEO'su Felix Allemann ve Nestle Türkiye İçecekler Genel Müdürü Pınar Önöy Bilsel

500 MİLYON DOLARLIK YATIRIM
Meksika'nın kahve dünyası için bir diğer önemi de; 2010'da Mexico City'de Nescafe Planı isimli bir programın açıklanmış olması. Kahvenin geleceğini korumayı hedefleyen bu plana göre; marka, 2020'ye kadar kahve projelerine 500 milyon dolarlık yatırım yapacak. Çiftçilik, üretim-arz ve tedarik zincirini kapsayan planla; 220 milyon verimli fide, çiftçilere ücretsiz dağıtılacak. Beş yılda çiftçilerden doğrudan alınan kahve miktarı iki katına çıkarılacak. Marka, bugüne kadar 390 bin çiftçiye de eğitim verdi.



GÜLERYÜZLÜ İNSANLARIN ÜLKESİ
Meksika'nın başkenti Mexico City, 24 milyonluk nüfusuyla Tokyo'dan sonra dünyanın en büyük kenti. Mexico City, ülkemizden sekiz saat geride. Gündüz hava sıcaklığı 25-30 derece iken, gece aniden 8-10 dereceye düşüyor. Acılı yemekleriyle ünlü Meksika'da midenizi çok hızlı bir şekilde bozabilirsiniz! Yemeklerde acı biberler, fasulye ve mısır bolca kullanılıyor. Bazı yemeklerin tadı, bizim lezzetlerimize çok benziyor. Geceleri eğlence mekanlarında Mariachi denilen müzikleri duyabilirsiniz. Mariachi sanatçıları, özel kıyafetler giyiyor. Ülkenin milli içkisi ise, tüm dünyada sevilerek içilen tekila... Meksikalılar, tekilanın yanında böcek yiyor. Puroseverler, bu ülkede el sarması purolar bulabilir. Güleryüzlü insanların ülkesi Meksika; yapıları, sokakları, eğlenceleri ve kıyafetleriyle size Türkiye'yi anımsatacak.

AVRUPA'DA UYANMAK İÇİN, TÜRKİYE'DE İSE SOHBETTE İÇİLİYOR
Türkiye'de 2016 yılında yaklaşık 1.5 milyar fincan Nescafe içildi. Kahve tüketenlerin yüzde 56'sını kadınlar, yüzde 44'ünü erkekler oluşturuyor. Sohbete eşlik etmesi, bir arada olma ve kendine özel bir an yaratma duyguları uyandırması; kadınların daha fazla kahve tüketmesini sağlıyor. Kahve Avrupa'da uyanmak ve zinde kalmak için içilirken, ülkemizde daha çok sosyal ortamlarda, keyifli ve samimi muhabbetlerde içiliyor. Kahve, en çok Ege Bölgesi'nde tercih ediliyor. Bunu; İstanbul, Ankara ve Adana takip ediyor.

Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubu’na aittir. Kaynak gösterilse veya habere aktif link verilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı ya da bir bölümü kesinlikle kullanılamaz.
Ayrıntılar için lütfen tıklayın.
SON DAKİKA