5 günlük hava durumu
21 Kasım 2011, Pazartesi

Genelkurmay personel sayısını açıkladı

Genelkurmay Başkanlığı, Türk Silahlı Kuvvetleri bünyesinde görev yapan personel sayısını açıkladı.

  • Giriş Tarihi : 21.11.2011 12:34:01
  • Güncelleme Tarihi : 21.11.2011 14:18:21
Genelkurmay Başkanlığının internet sitesinden yapılan açıklamaya göre, TSK'da 365 general-amiral görev yapıyor. 39 bin 975 subayın bulunduğu TSK'da, astsubay sayısı 95 bin 824 olarak duyuruldu. Silahlı Kuvvetler bünyesinde 24 bin 700 uzman jandarma, 40 bin 515 de uzman erbaş statüsünde görevli istihdam ediliyor. ''Uzman personel'' toplamı 201 bin 379. Silah altında 465 bin asker var- 6 bin 829'u yedek subay, 458 bin 368'i de erbaş ve er olmak üzere askerlikle yükümlüsü olarak şu an silah altında 465 bin 197 asker kışlalarda görev yapıyor. Genelkurmay'a bağlı kurumlarda 53 bin 424 sivil personel görev yaparken, TSK bünyesinde görevli uzman personel, yükümlü asker ve sivil personel toplamı 720 bin kişi. TSK'da personel dağılımı şöyle:

TSK'da personel dağılımı şöyle: Statü Mevcut

General/Amiral 365
Subay 39,975
Astsubay 95.824
Uzman Jandarma 24,700
Uzman Erbaş 40,515
Sözleşmeli Erbaş/Er -
Uzman Personel Toplamı 201,379
Yedek Subay 6,829
Erbaş/Er 458,368
Yükümlü Personel Toplamı 465,197
Askeri Personel Toplamı 666,576
Sivil Memur/İşçi 53,424
Genel Toplam 720,000 İşte dünyanın en büyük 10 ordusunun tam listesi:

kalan karakter 1000

... ...

dünyanın en güçlü ordusu sayıyla ölçülemez türkiye 6. sıradaymış ama türkiyede fransa da ingilterede olmayan gece görüşlü hava saldırısı yapacak uçak füzeleri var!

Aynı Görüşte misiniz?
evet21
hayır14
cevapla 21.11.2011 21:52
Fenerli Fenerli

Cin Ordusunun toplam General ve Amiral sayisi 192'dir arkadaslar! Cin'in nüfusu neredeyse 1,5 Milyar'dir. Bizim Nüfusumuz 74 000 000. Cin'de her 78 125 000 kisiye 1 General veya Amiral düser. Bizde ise 202739,73 kisiye 1 General veya Amiral düsüyor. Görülüyorki bizimkiler General ve Amiral Imparatorlugu kurmuslar! Bu kadar General ve Amiral'e ragmen 30 yildir PKK bitirilemiyor. Aslinda bu kadar cok Asker'i besleyecegine 250 000 kisilik profesyonel Ordu kurmak ve bu Ordu'nun vurus gücünü yükseltmek daha akillica olur. Hem cocuklarimizin 15 Ay'i bosa gitmez, hem PKK sorunu 30 sene sürmez hemde 130 000 asker, sayin komutanlarin eslerinin, cocuklarinin ve finolarinin hizmetciligini yapmak zorunda kalmazlar. Hemde 365 kisi General ve Amiral Maasi almaz. 100, 150 General ve Amiral yeter. Saygilarimla!

Aynı Görüşte misiniz?
evet199
hayır12
cevapla 21.11.2011 21:40
laz laz

asker sayisi ile ordu gucu arasinda herhangi bir iliski yok... amerikanin elinde 7000 insansiz have araci var... hepsinde 2 fuze olsa... las vegastan oturup turkiyeyi dumduz ederler... 14000 fuze az degil...

Aynı Görüşte misiniz?
evet533
hayır6
cevapla 21.11.2011 21:30
ahmet boyacı ahmet boyacı

devletin TSK nin bu kadrosunun ne kadarının gerekli ne kadarının gereksiz olduğu konusunda da bir tesbit yapması gerekli bu tesbit yapıldıktan sonra insanlarımızın sırtında bir yük olarak duran bu harcamaların azaltılması için neler yapılabilir bunun masaya yatırılması lazım. bu kadar astsubay kadrosu ihtiyaç durumunu tam olarak bilemiyoruz ama bu insanlar hayatlarını bu işe adamışlar bunların görevden alınarak azaltılması kısa vadede mümkün görünmüyor.

Aynı Görüşte misiniz?
evet13
hayır5
cevapla 21.11.2011 21:28
osman osman

ama dünyanın en yürekli ordusu olduğumuz kesin.pkk terörünü bitirip bitirmemek bu zamana kadar ordunun elinde olan bir şey değildi çünk pkk öyle bir örgütlenmişki askeriye ve polis teşkilatının içine sızmış devletin her kurumunu ele geçirmişler öyle kolay bir şey mi sanıyorsunuz pkk denilen şerefsizleri bitirmeyi bütün avrupaya yayılmışlar başetmek çok güç.karşımızda ordu olarak dursalar yarım saatte bütün pkk yı yerle bir ederiz ama kalleşçe bizi arkamızdan vuruyorlar...

Aynı Görüşte misiniz?
evet73
hayır44
cevapla 21.11.2011 20:46
Ali Ali

Sahane yorum yuzde yuz dogru.

Aynı Görüşte misiniz?
evet1
hayır0
cevapla 21.11.2011 22:34