X İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
ARKADAŞINA GÖNDER YHT'de en büyük engel aşıldı
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz

'de en büyük engel aşıldı

  • Giriş Tarihi: 27.4.2013 02:07 Güncelleme Tarihi: 27.4.2013 11:03

İstanbul ve Ankara'yı birbirine yakınlaştıracak olan () hattındaki en 'uzun' engel de aşıldı.

Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Binali Yıldırım, 29 Ekim'de tamamlanması planlanan Ankara-İstanbul Yüksek Hızlı Tren (YHT) hattının Bozüyük Akpınar-İçköy'de bulunan en uzun tünelindeki son delme işleminin gerçekleştirilmesi dolayısıyla düzenlenen törene katıldı.

Baret takan, fosforlu iş yeleği giyen Bakan Yıldırım, buradaki konuşmasında, hem Marmaray hem de Ankara-İstanbul hattı şantiyelerini yerinde incelediğini anlattı.

Bugün tünellerden en uzununu ışıkla buluşturduklarını belirten Yıldırım, tünelin 4 bin 100 metre uzunluğunda olduğunu bildirdi. Yıldırım, 29 Ekim'de tamamlanması planlanan hattın işletmeye alınmasıyla İstanbul ile Ankara arasındaki mesafenin 3 saatte alınabileceğini, böylece iki il arasında demiryolu ile seyahat edenlerin oranının yüzde 10'dan yüzde 78'e çıkmasının beklendiğini vurguladı.

"Heyecanımız da stresimiz de artıyor. Bu tür dev projelerde beklenmedik olaylar, sürprizler meydana gelebiliyor. Onun için arkadaşlarımız dikkatli çalışıyor" diyen Yıldırım, projenin iki etap olarak planlandığını, ilk etap içerisinde yer alan 221 kilometre uzunluğundaki Sincan-Eskişehir YHT hattının 2009 yılında işletmeye açıldığını anımsattı.

30 kilometre uzunluğundaki Eskişehir-İnönü kesiminde sertifikasyon aşamasına gelindiğini anlatan Yıldırım, İnönü-Vezirhan ve Vezirhan-Köseköy kesimlerinde ise altyapının yüzde 96'sının tamamlandığını kaydetti.

"ÇALIŞMALAR PLANLANDIĞI GİBİ"

Yıldırım, hatta yapılan çalışmalar hakkında şu bilgileri verdi:

"Tünel inşaatlarında yüzde 99, viyadük inşaatlarında yüzde 98, kazı ve dolgu işlerinde yüzde 92, üst yapı ve elektromekanik işlerinde yüzde 30 seviyesinde gerçekleşme sağlandı. Bu kesimde 35 bin metre tünel açılmış ve 10 bin metre viyadük şu ana kadar bitirildi. 3 kilometrelik Bolu Dağı Tüneli bile 10 yılda tamamlandı. Bugüne kadar 6 milyon metreküp dolgu gerçekleştirildi. Güzergahta 150 menfez, 42 altgeçit, 13 üst geçit tamamlandı. Her taraf sanat yapılarıyla dolu. Bugüne kadar üst yapı 52 bin metre çift hat, 104 bin metre tek hat ray paneli serildi. 1657 katener direği dikildi. Proje kapsamında 2 bin 550 kişi istihdam edildi. Hattın 73 kilometrelik kısmı üst yapıya teslim edildi. Bu büyük projede çalışmalar planlandığı şekilde devam ediyor."

Bugün Marmaray hattında da incelemelerde bulunduğunu hatırlatan Yıldırım, bu projede de bir sorun olmadığını söyledi. TCDD Genel Müdürlüğüne ilişkin yasanın TBMM'den geçtiğini anımsatan Yıldırım, "Tarihi bir dönüşüme de imza attık. Bundan böyle demiryolları çok daha hızlı gelişecek, çok daha hızlı büyüyecek. Millet devlet el ele demiryollarını tekrar ülkemizin prestijli kurumu haline getireceğiz" diye konuştu. Daha sonra tünele girerek, kırma makinesiyle son delme işlemini yapan Yıldırım, operatöre bahşiş verdi. Pasta kesen Yıldırım ve beraberindeki bürokratlar ile basın mensupları, tünelin bulunduğu yerden Eskişehir'e konvansiyonel trenle döndü.

HATTIN YÜZDE 25'İ TÜNEL, VİYADÜK VE KÖPRÜLERDEN OLUŞUYOR

Öte yandan TCDD Genel Müdürlüğünden yapılan açıklamaya göre, YHT teknolojisi konusunda dünyada 8, Avrupa'da 6. sırada olan Türkiye'de, Ankara-İstanbul YHT Projesi'nin Ankara-Eskişehir kesimi 13 Mart 2009'da işletmeye açılmıştı. YHT'lerin işletmeye alınması ile Ankara-Eskişehir arasında otobüsle ulaşımın payı yüzde 55'ten yüzde 10'a, özel araçla ulaşımın payı yüzde 37'den yüzde 18'e düştü. Trenin, bu hat üzerindeki payı ise yüzde 8'den yüzde 72'ye yükseldi.

Ankara-Konya YHT hattının 24 Ağustos 2011 tarihinde işletmeye açılmasıyla da ulaşımda otobüsün payı yüzde 70'ten yüzde 18'e, yüzde 29 olan özel araç payı ise yüzde 17'ye düştü. Bu hatta taşıma payı olmayan tren ise YHT sonrası yüzde 65 pay aldı.

Eskişehir-Konya YHT hattı 23 Mart 2013 tarihinde işletmeye açıldı. Otobüsle 5.5 saat olan iki kent arasındaki seyahat süresi 2 saate indi.
Eskişehir-İstanbul YHT hattı ise 250 kilometre hıza uygun çift hatlı, elektrikli, sinyalli ve yüksek düzeyli teknolojiyle inşa ediliyor. Hattın yaklaşık yüzde 25'i tünel, viyadük ve köprülerden oluşuyor. Hat üzerinde toplam 38 kilometre uzunluğunda 26 tünel bulunuyor.

Bugüne kadar 10 milyondan fazla insanın seyahat ettiği YHT'ye ilişkin bin 500 kişi üzerinde yapılan araştırmaya göre, katılımcıların yüzde 95'i YHT'lerin konforundan, hızından ve ergonomisinden memnun olduğunu belirtti.

Ankara-İstanbul YHT hattı, Marmaray ile birlikte 2013 sonbaharında hizmete açılacak. Yapımına başlanan Ankara-Sivas, Ankara-Bursa ve Ankara-İzmir YHT hatlarında ise çalışmalar sürüyor. Kısa vadede Ankara merkezli oluşturulan çekirdek demiryolu ağıyla 15 il YHT ile birbirine bağlanacak.