X İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
ARKADAŞINA GÖNDER Havuz problemi gitti 'kurbağa' geldi
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz

Havuz problemi gitti 'kurbağa' geldi

  • Giriş Tarihi: 24.9.2013

Milli Eğitim Bakanlığı, Ortaokul 5-6-7 ve 8. sınıflar için matematik müfredatını yeniledi. Yeni müfredatta öğrencilerin korkulu rüyası "Havuz problemleri" yerine günlük hayatta kullanılan konularda problem çözmeleri öğretilecek. Türkiye'nin uluslararası matematik sınavlarında başarısız olmasını sebeplerini araştıran MEB, geçtiğimiz yıllarda TÜBİTAK ve pedagoglarla ile birlikte matematiği sevdirecek bir müfredat hazırlığına girdi. Yeni dönemde ortaokul matematik kitaplarından, öğrencilerin hatta velilerin kabusu olan 'doldurulan ve boşaltılan havuz', 'iki yol arasındaki mesafe ölçme' soruları çıkartıldı. Yeni müfredatla günlük hayatın matematikle ilişkisine vurgu yapıldı.

ORİGAMİYLE MATEMATİK
Yeni programda Kurbağa Olimpiyatı, Dizel mi Benzin mi, Kalp pompası, sokaktaki kaldırımların yenilenmesi, Uçak seyahatinde yükseklik ve sıcaklık arasındaki ilişki, indirimli satışlar, anneler günü hediyesi, evimizi boyamak, futbol turnuvası, gibi çocukların günlük hayatta karşılaşabilecekleri, somut fikirler edinebilecekleri problemler yer aldı. 5. sınıflarda yer alan kurbağa olimpiyatında ise çocuklar önce Japon kağıt katlama sanatı origami yöntemi ile kağıttan kurbağa yapmayı öğreniyorlar. Kurbağalara isim veriliyor ve kurbağa olimpiyatı başlatılıyor. Böylelikle öğrenciler olimpiyatı kazanacak en hızlı zıplayan kurbağanın hangisi olduğunu bulmayı hedefliyorlar.

AMAÇ DOĞRU CEVAP DEĞİL

MEB Talim Terbiye Kurulu, yeni matematik müfredatının tanıtımında, öğrencilerin problem çözme ve kurma, akıl yürütme, iletişim, matematiksel kavramlar arasında, matematik ve diğer disiplinler arasında ve matematik ve günlük hayat arasında ilişkilendirme ve matematiksel düşüncelerini çoklu gösterimlerle ifade etme becerilerini geliştirmenin amaçlandığını kaydetti.
Safure CANTÜRK