X İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
ARKADAŞINA GÖNDER Sabah ısrarla yazdı
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz

Sabah ısrarla yazdı

  • Giriş Tarihi: 12.1.2014

SABAH'ın işadamı Ali Ağaoğlu'nun parasıyla beleş tatil yaptığını ispatladığı savcı Zekeriya Öz'le ilgili haberleri görmezden gelen bazı medya gruplarının tavrı, darbe dönemlerindeki yayınları hatırlattı

Bu yayın organları, Sabah'ın, Öz'ün beleş tatilini ispatlayan belgeleri yerine, "İftira atıyorlar. Safariye katılmadım. Belgelerimi temin edeceğim" gibi oyalayıcı beyanlarını haberleştirmeyi tercih etti

Savcı Zekeriya Öz'ün 'Dubai tatili' haberinin yayınlanmasının ardından Türk medyasının tutumu bir skandala yol açtı. Dünyanın neresinde olursa olsun, 'temiz eller' operasyonu yürüten bir savcının, gözaltına aldığı müteahhidin parasıyla tatil yapması, o ülkenin gündeminde birinci sıraya otururdu. Gazete manşetlerinde, televizyon haberlerinin ilk sırasında ve dijital medyada tartışılırdı. Ancak Türkiye'de son bir haftadır, gündemin bir numarası olması gereken, Savcı Zekeriya Öz'ün, müteahhit Ali Ağaoğlu'nun parasıyla Dubai'de 5 yıldızlı tatil yapması, medyanın büyük bir bölümü tarafından görmezden gelindi.

77 BİN TL'LİK LÜKS TATİL
6 OCAK:
Savcı Zekeriya Öz'ün 'ballı' tatiliyle ilgili SABAH'ın ilk haberi, günü yayınlandı. Türkiye'nin gündemine bomba gibi düşen haberde, Ergenekon operasyonu sırasında 'Temiz eller' savcısına benzetilen, 17 Aralık operasyonunda ise siyaseti itibarsızlaştırma ve AK Parti'ye zarar vermekle suçlanan Savcı Zekeriya Öz'ün Dubai tatiliyle ilgili çarpıcı deliller yer aldı. Öz ve beraberindeki 8 kişinin, bir müteahhidin parasıyla Dubai'deki Jumeirah Zabeel Saray Oteli'nde bir hafta konakladığı, yaklaşık 77 bin TL tutan hesabın da bu şirket tarafından karşılandığı anlaşılmıştı.

AĞAOĞLU: BEN ÖDEDİM
7 OCAK:
Başsavcı Vekili Zekeriya Öz, "Dubai'ye gittim ancak parayı cebimden ödedim. Belgelerini topluyorum, kamuoyunun bilgisine sunacağım" dedi. Aynı saatlerde işadamı Ali Ağaoğlu, "Zekeriya Öz ve arkadaşlarının katıldığı tatilin parasını ben ödedim" diye açıklama yaptı. Öz'ün "Ben ödedim" açıklaması, anında yalanlanmış oldu.
8 OCAK: Herkes 'ballı' Dubai tatilini tartışırken, SABAH bu sefer de Savcı Zekeriya Öz'ün, son iki yıllık abartılı yurt içi ve yurt dışı seyahat trafiğini gözler önüne serdi. THY kayıtlarına göre, Zekeriya Öz, 2 senede, 18 yurtdışı, 18 de yurtiçi seyahatine çıktığı ortaya çıktı. Akıllara ilk olarak, 6 bin 500 TL maaş alan bir memurun, bu kadar seyahatin parasını nereden bulduğu sorusu geldi. Bu arada, yargı mensupları, Adalet.org sitesinden, Savcı Öz'e veryansın etti.
10 OCAK: Kamuoyu, Savcı Zekeriya Öz'ün, "Belgelerini topluyorum" açıklamasının ne anlama geldiğini, yine SABAH'ın önceki günkü manşetiyle öğrendi. Olayın patladığı günden beri, hiçbir tatmin edici açıklama yapamayan ve belge sunamayan Zekeriya Öz, Ali Ağaoğlu'ndan, tehditle geçmişe dönük fatura temin etmeye çalışırken suçüstü yakalanmıştı. Ağaoğlu, ofisine gelerek "Savcı Zekeriya Öz size 4 bin 250 dolar ödemiş olsun. Siz de bize bunu gösteren bir makbuz ver" diyen biri avukat, ikisi müteahhit 3 kişiyi, adeta ofisinden kovmuş, bu görüşme kamerayla dakika dakika görüntülenmişti. Ayrıca bir kredi kartı ekstresi, Savcı Öz'ün yaptığı harcamaların Ağaoğlu tarafından yapıldığını kanıtlamış, "Safari'ye katılmadım" iddiası da çürütülmüştü.

***
ONLAR GÖRMEZDEN GELDİ

SABAH'ın gündeme bomba gibi düşen manşetleri, medyanın önemli bir bölümünde ya görmezden gelindi ya da haberler Zekeriya Öz'ü aklama çabasıyla verildi. İşte onlardan bazıları:
DOĞAN GRUBU Gezi olaylarının başladığı günden bu yana, Türkiye'yi uluslar arası camiada zor durumda bırakacak haberlerin odağında yer almayı tercih eden Aydın Doğan'ın sahibi olduğu gazete ve televizyonlar, 'Temizeller savcısı' Zekeriya Öz'ün skandal tatilini görmezden geldi, gerçekleri çarpıttı. Doğan Medya, internet sitesi, ajans ve televizyonlarından, savcı Zekeriya Öz'ün yasa dışı açıklamalarıyla ilgili, adliyeden adeta canlı yayın yaptı. Öz açıklamalarını bizzat Hürriyet muhabiri üzerinden kamuoyuna duyurdu. İnternet haberlerindeki "Savcı Öz meydan okudu, bomba açıklamalar, savcının uçak bileti ortaya çıktı" gibi başlıklar tepki çekti.
CEMAAT MEDYASI Gülen cemaatinin yayın organları Zaman ve Bugün gazeteleriyle Samanyolu, Bugün ve Kanaltürk televizyonları, Zekeriya Öz'ün beleş tatili haberlerini yayınlamak bir yana, neredeyse 'ballı gezi' hiç olmamış gibi davrandılar. Cemaat bünyesinde çalışan gazeteciler, sosyal medyadan, Sabah'ı itibarsızlaştırmak için adeta kampanya yürüttüler. Zaman, "Zekeriya Öz tatil iddialarını yalanladı", "Savcı Öz: Yasal girişimlerde bulunacağız", "Kılıçdaroğlu: Öz'ün açıklamalarına itibar edeceğiz" gibi başlıklar atarken, Bugün, Zekeriya Öz'ün beyanları dışında, hemen hiçbir iddiayı gündeme getirmedi.
TARAF Ergenekon ve Balyoz gibi darbe davaları döneminde, adliyelere valiz valiz belge taşıyan, 17 Aralık'taki siyaseti itibarsızlaştırma operasyonunda yasa dışı bütün belge ve bilgilerin dağıtım merkezi gibi çalışan Taraf, Zekeriya Öz'ün tatil skandalı söz konusu olunca sessizliğe gömüldü. Taraf da Öz'ü aklama yarışına katıldı.
CELLADININ SÖZCÜ'SÜ Yıllardır cemaatle kavga eden, Ergenekon ve Balyoz davası savcılarına demediğini bırakmayan Sözcü, şimdi cemaat medyasıyla aynı ortak dilde buluştu. Bu tavrıyla "Celladının sözcüsü oldu" tanımlaması yapılan Sözcü, Öz'ün beleş tatiliyle ilgili haberleri, "Savcıyı doğrulayan belge", "Safariyi yalanladı" gibi başlıklarla verdi. Sözcü'nün, Ergenekon ve Balyoz davalarındaki kuşkuları göz ardı ederek kanunsuz ve etik dışı işler yapan yargı mensuplarını savunması, herkesi şaşırtıyor.
HABERTÜRK Turgay Ciner'in sahibi olduğu Habertürk'ün de skandalda Öz ve cemaatten yana tavır alması dikkat çekti. Grup, savcı Öz'ün "Aynı belgeleri ben üç dakikada yaparım" sözü ile "Savcı Öz alkışlarla uğurlandı" haberlerini birinci sayfasına taşıdı.
MİLLİYET Demirören grubunun yayın organı Milliyet, Zekeriya Öz skandalı haberlerini ya büyütmeden, ya da Öz'ü aklayıcı mahiyette vermeyi tercih etti. Haberleri tek sütundan veren gazetenin, "Öz'den ağır iddialar" başlığını 9 sütun verdiği görüldü.

"YA FATURAYI AÇIKLA YA DA İSTİFA ET"

Başbakan Yardımcısı Emrullah İşler, Bakırköy Cumhuriyet Başsavcı Vekili Zekeriya Öz'ü istifaya çağırdı. "Savcı Öz'ün yurt dışı gezisinde yaptığı ödemelerin faturalarını takdim etmesi gerekir. Karşı iddialarda bulunanlar çarşaf çarşaf belgelerini yayınlıyor" diyen İşler "ben o savcıyı da istifaya çağırıyorum" dedi. İşler, gündeme dair değerlendirmelerde bulunurken şunları söyledi:
SAVCI YALANLANDI: Savcının 2-3 haftadır gündemi meşgul etmesi kabul edilebilir bir şey değil. Savcı da bir devlet memuru ve bürokrattır. Özellikle başbakanımız ve iki zat hakkında ettiği laflar yalanlanmıştır. Kendisi hakkında bir takım iddialar bulunmaktadır. Bu şahıs, bu iddialar yanlış ise belgelerini ortaya koyar.
FATURALARINI AÇIKLA: Savcı Öz'ün yurt dışı gezisinde yaptığı ödemelerin faturalarını takdim etmesi gerekir. Karşı iddialarda bulunanlar çarşaf çarşaf iddialarının belgelerini yayınlıyor. Devlet memurları hükümete adeta muhalefet partisi gibi adeta laf yarıştırma işlerine kalkışmamalıdır
İSTİFA ET:
Nasıl ki siyasiler kendileri hakkındaki iddialar çerçevesinde istifa müesseselerini kullanıyorlar, o zaman ben o savcıyı da istifaya çağırıyorum. İstifa ettikten sonra istediği siyasi partiye katılarak AK Parti'ye karşı mücadele edebilir. ANKARA