X İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
ARKADAŞINA GÖNDER Vesayet devam etseydi bu günleri göremezdik
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz

Vesayet devam etseydi bu günleri göremezdik

  • Giriş Tarihi: 26.7.2014

Yamalı koalisyonlar, sanal gerilimler, vizyonsuz hükümetler işbaşında olsaydı bu gururun yaşanamayacağını belirten Erdoğan: 12 yıl önce hızlı tren bir hayalden öteye geçemezdi

Başbakan ve Cumhurbaşkanı adayı Tayyip Erdoğan dün Ankara-İstanbul Yüksek Hızlı Tren (YHT) hattının açılışını gerçekleştirdi. Ankara'dan Eskişehir'e, ardından Bilecik'e, son olarak da İstanbul Pendik'e ilk seferle giden Erdoğan yaptığı üç konuşmada şunları söyledi:
ABDULHAMİD'İN HAYALİ: Dağları aştık, nehirlerin üzerinden geçtik, sabotajlara rağmen, engellemelere, yavaşlatma çalışmalarına rağmen bu hattı da bitirdik. İlk önce 2009'da Hacı Bayram Veli'nin şehri Ankara ile Yunus Emre'nin şehrini kavuşturmuştuk. Daha sonra Mevlana'nın şehrini bu halkaya katmıştık. Şimdi de Eyüp Sultan'ın, Aziz Mahmud Hüdayi'nin, bu projeyi ilk hayal eden Abdülhamid Han'ın şehrini bu halkaya ekliyoruz.
2018'DE YERLİ HIZLI TREN: Eskişehir, artık ulaştırmanın da merkez şehri, hızlı tren şehri konumuna yükseldi. TÜLOMSAŞ ilk buharlı lokomotifi Karakurt'u imal etmişti. Şimdi de bu fabrika inşallah hızlı trenlerimizi imal etmeye başlayacak. 2017'de milli yüksek hızlı trenini artık Eskişehir üretecek.
YA ESKİ, YA YENİ TÜRKİYE: 10 Ağustos'ta milletimiz sandığın başına gidecek, cumhurun başını bizzat kendisi seçecek. 10 Ağustos'ta iki tercih yapıyoruz. Ya eski Türkiye, ya yeni Türkiye. Ne diyorsunuz? "Yeni Türkiye". Eski Türkiye'yle battık, bittik. Ama yeni Türkiye'yle tırmanan bir ülke var. Mevcut cumhurbaşkanı adaylarının, onları destekleyen partilerin hızlı tren diye bir hayalleri var mı? Bizim karşımızda saf tutanların demokratik, öncü Türkiye derdi var mı?
KARA TRENE MAHKÛM EDEN ZİHNİYET: Bunların derdi başka. Pensilvanya ile işbirliği içindeler. Türkiye'yi durdurmanın, yavaşlatmanın engellemenin derdi içindeler. Bu zihniyet, hızlı tren hatlarına sabotaj düzenleyen zihniyettir. Ülkenin sevincine kulp takmaya çalışan zihniyettir. Bu zihniyet, Türkiye'yi kara trene mahkum eden zihniyettir. Onlar eski Türkiye'yi geri getirmek istiyorlar.
BU MUHTEŞEM ANI GÖREBİLİR MİYDİK?: Türkiye, 2002'deki manzara ile o günün şartları ile yoluna devam etseydi, bu muhteşem gurur tablosunu yaşayabilir miydik? Yamalı bohça gibi koalisyonlar, sanal gerilimler, ufuksuz, vizyonsuz hükümetler, işbaşında olsaydı, Türkiye ve Eskişehir bu gururu yaşayabilir miydi? Çeteler, mafya, vesayet sistemi devam etseydi Türkiye ve Eskişehir, bu muhteşem anı acaba görebilir miydi?
ARTIK HAYRANLIK DUYULAN BİR MİLLETİZ: Biz artık Avrupa kentlerine bakıp, orada hızlı trenleri görüp oralara hayranlık duyacak değil, kendisine hayranlık duyulan bir milletiz.
DEMOKRASİ OTOBANI: Nasıl otoyollar inşa ediyorsak, demokrasi otobanını da dünyanın en ileri standartlarına kavuşturma mücadelesi veriyoruz.
MİLLETİN ADAYINA MI, MONŞERE Mİ?:
10 Ağustos'ta eski Türkiye ile yeni Türkiye sandıkta milletin huzuruna çıkacak. Türkiye'yi İsrail'e nöbetçi yapmak isteyenlere değil, tam bağımsız Türkiye'nin adayına destek olmanızı istiyorum.
GÜNDEMİ GAZZE'DEN ALMAK İSTİYORLAR: İçerde de bunların yandaşları var. CHP, MHP, HDP, Pensilvanya, malum medya; İsrail'in işini kolaylaştırmak için her türlü çirkinliği yapıyor. Gündemi, Gazze'den alıp başka yerler çekmeye çalışıyorlar. Türkmen kardeşlerimizi istismar ediyorlar.
TÜRKMENLERE YARDIMI İHANET DURDURDU: Adana'da MİT'in TIR'larını durdurmak suretiyle arayanlar Pensilvanya'nın temsilcileriydi. Onlar müşterek bir operasyonla bunu yapacak kadar ihanet içine girdiler. Geçen gün Cumhuriyet Gazetesi diyor ki, "Başbakanın emri ile durduruldu." Benim emrim yoktu, ama ben emredersem ne olacak.
İÇERİDE ZAMAN BOL: Kardeşinizi Çankaya'ya gönderirseniz, biliniz ki paralel yapıyla mücadelemiz durmayacaktır. Çünkü bunlar ulusal güvenliğimizi tehdit ettiler. Yandaş medyalarında acındırma, dramatik pozlar veriyorlar. Sonra anneciğine haber gönderiyor. Bir tanesi diyor ki, '5 cüzüm kalmıştı hatm-i şerifimde, beni sevenlere havale ediyorum, onları da siz tamamlayın' diyor. Ben sana söyleyeyim, içeride zaman bol. Al Kuran-ı Kerim'i yanına, orada 5 cüzü de tamamla. Milleti ne zannediyorsun. Senaryocu bunlar hep. Senarist.
RABBİME VERİLECEK HESAPTAN KORKARIZ: Konuşuyorlar, 'Başbakan da hesap verecek' diyorlar. Biz, size verilecek hesaptan değil, Rabbime verilecek hesaptan korkarız. Biz hesaba çekilmeden kendini hesaba çekenlerdeniz. Böyle yetiştik, bu yolda yürüyoruz.
CUMHURBAŞKANI VAZO DEĞİLDİR: Cumhurbaşkanı olursam, şu anda ne konuşuyorbam, yarın da onu konuşacağım. Bütün bu yatırımları takip edeceğiz. Hiçbir yatırımı yarıda bırakmayacağız. Çünkü cumhurbaşkanı vazo, saksı değildir. Bu arada, YHT seferi sırasında kafaları karıştıran bir aksilik yaşandı. Kocaeli'ne girdiğinde tren yaklaşık 15 dakika durakladı. Trenin önce kataner seyir telindeki bir kopukluk nedeni ile beklediği belirtildi. Ardından Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Lütfi Elvan, olayın güzergah üzerinde, sisteme dahil nötr bölgedeki bir cismin trene çarpması sonucu oluştuğunu söyledi. Elvan, sabotaj değerlendirmesi yapmazken, "Öndeki trenin geçişinden sonra gerçekleşmesinden dolayı kafamda soru işaretleri var" dedi.

Ankara-İstanbul bir hafta ücretsiz
Başbakan Erdoğan, "Pazar (yarın) gününden itibaren Yüksek Hızlı Trenimiz, önümüzdeki pazar akşamına kadar ücretsiz hizmet verecek" dedi. Yüksek Hızlı Tren (YHT) bilet fiyatının 70 TL olacağını kaydeden Erdoğan, "7 yaş altı ücretsiz. 7-12 yaş çocuklar ve 65 yaş üstü yarı fiyatına, 35 lira. Öğrenciler 55 lira" diye konuştu. Ankara-İstanbul arasını 3.5 saate indiren hat üzerindeki son çalışmalar da tamamlanınca iki şehir arası 3 saate düşmüş olacak. Yıllık ortalama 7.5 milyon yolcuya hizmet verecek hat ile güzergâh üzerindeki yolcu taşımacılığında yüzde 10 olan demiryolu payı yüzde 78'e çıkacak. Günlük 6 gidiş 6 dönüş olmak üzere toplam 12 sefer yapılacak. Güzergâh üzerinde en uzunu 6100 metrelik tüneller, en uzunu 2233 metre olan viyadükler, köprüler gibi toplamda 1023 sanat yapısı imar edildi. 533 kilometrelik güzergâh üzerinde tren saatte 250 kilometre hıza ulaşırken, tren içinde ise büyük hız hissedilmiyor. Güzergâh üzerinde 35 tünel, 26 viyadük, 52 köprü, 158 alt geçit, 83 üst geçit yapıldı.