X İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
ARKADAŞINA GÖNDER Bir RTÜK-YSK garabeti
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz

Bir - garabeti

  • Giriş Tarihi: 24.11.2014
Bir RTÜK-YSK garabeti
Bir RTÜK-YSK garabeti

Başbakan'la program suç oldu: Yasakçı - ikilisinden medya özgürlüğüne ağır darbe. YSK, RTÜK'ün raporu doğrultusunda atv ve aHaber'e, Cumhurbaşkanı Erdoğan'ı, Köşk seçimleri öncesi ortak yayınına çıkardığı için ceza verdi

30 Mart yerel seçimleri ve 10 Ağustos Cumhurbaşkanlığı seçimi döneminde verdiği skandal kararlarla medya özgürlüğüne ağır darbe vuran - ikilisi bir skandala daha imza attı. İki kurum kararıyla, atv ve aHaber'e dünyanın hiçbir ülkesinde görünmeyen şekilde ceza verildi. Ceza, iki kurumdaki Paralel Yapı etkinliğini de yeniden gündeme getirdi. 10 Ağustos Cumhurbaşkanlığı seçim sürecinde iki kanalın ortak yayınında yer alan "Başbakanla Gündem Özel" programı, YSK'nın yasakçı zihniyetine takıldı. YSK, Başbakan'ın canlı programa alınmasını ceza gerekçesi yaptı. YSK'nın tek kanallı televizyon döneminden kalan mantıkla kestiği ceza ise akıllara tek bir soru getirdi: Türkiye Cumhuriyeti Başbakanı'nı ekrana çıkarmak ne zaman suç oldu?

HUKUK GARABETİ

atv-aHaber ekranlarında, Cumhurbaşkanlığı kampanyaları sırasında üç adaya da haber bültenlerinde fırsat eşitliği sağlandığını kaydeden YSK, bu tespite rağmen Başbakan'la özel programı cezalandırdı. Aynı program için aHaber'e ceza vermekle yetinmeyen YSK, ikinci yayın durdurma cezasını da atv'ye vererek hukuk garabetine imza attı. Ana haber bültenleri dışında atv'deki diğer programların sürelerini de inceleten YSK, 6 Ağustos ve 8 Ağustos 2014 tarihlerinde, sunuculuğunu SABAH Yazarı Mahmut Övür'ün yaptığı ve Cumhurbaşkanı Erdoğan'ın konuk olarak katıldığı "Başbakan ile Gündem Özel" programını da takibe aldı. Cumhurbaşkanı Erdoğan'ın Köşk için aday olduğu sıralarda programda 1 saat 14 dakika süre ile canlı yayında kaldığını belirten YSK, özel sektör yayıncılığı ile bağdaşmayacak şekilde bu yayından dolayı atv'ye ceza kesti.

DAHA ÖNCE DE CEZA YAĞDIRMIŞTI

YSK'nın kararı incelendiğinde ise önemli bir detay dikkat çekti. atv'nin 6-8 Ağustos arasındaki ana haber bültenlerinde cumhurbaşkanı adayları Erdoğan, İhsanoğlu ve Demirtaş'a "fırsat eşitliği" sağladığını itiraf eden YSK, özel olarak yayımlanan programa ise Erdoğan'ın iki kez davet edilmesini yayıncılığa aykırı buldu. ve atv'ye iki program durdurma cezası verdi. atv'ye verilen yayın durdurma cezasında maksatlı bir ayrıntı daha dikkati çekti. Erdoğan, İhsanoğlu ve Demirtaş'a fırsat eşitliği sağlandığı belirtilirken, bir ay sonra bu kez diğer programların da özel olarak araştırılması istendi. Başbakan'ın ağustos ayında iki defa atv'ye çıkması YSK'nın aradığı bahane oldu. YSK'nın tek kanallı dönemden kalan mantıkla kestiği cezalar izleyicilerin de tepkisini çekti. "Türkiye artık demokratik bir ülke. Tek bir kanal, tek bir ses yok. İzleyici beğendiği kanal ve programı ödüllendirir. Beğenmiyorsa izlemeyerek cezasını verir. YSK'nın medyadan intikam alırcasına ceza vermesi çağdışı" görüşü oluştu. YSK ve RTÜK, hem 17 Aralık'tan sonra hem de Cumhurbaşkanlığı seçimleri öncesinde atv'nin haber kanalı aHaber'e tepki çeken cezalar kesmişti. 45 defa yayın durdurmaya kadar varan cezalar kesen YSK, bu yolla Paralel Yapıya'yla mücadele eden özel programlara da darbe vurmuştu. Ayrıca Cumhurbaşkanlığı seçimleri öncesinde verilen cezalarla da aHaber'in rakip kanallara karşı yarışta zarar görmesine yol açılmış oldu.

İŞTE O YASAKÇI KAFALAR

YSK'nın oy birliği ile yayın durdurma kararı veren yasakçı üyeleri:
Sadi Güven (Başkan),
Turan Karakaya (Başkanvekili),
üyeler;
Muharrem Coşkun,
Mehmet Kürtül,
Nilgün İpek,
Ünal Demirci,
Ali Kaya,
İbrahim Zengin,
Zeki Yiğit.

RTÜK ÜYELERİ

Davut Dursun (Başkan)
Hasan Tahsin Fendoğlu (Başkan Vekili)
Esat Çıplak
Süleyman Demirkan
Hamit Ersoy
Ali Öztunç
Nurullah Öztürk
Ahmet Yıldırım
Taha Yücel