Resmi yazışmalarda el yazısıyla atılan imza ve elektronik imza kullanımında uyulması gereken usul ve esaslar yeniden belirlendi. Resmi Gazete'nin dünkü sayısında yayımlanan yönetmeliğe göre idareler arasında resmi yazışma kapsamında iletilecek elektronik belgelerin oluşturulmasına e-yazışma Teknik Rehberi'nde tanımlanan kurallara uyulması zorunlu olacak. İdare, bu kurallara uygun şekilde hazırlanmayan belgeleri reddetme hakkına sahip olacak. İdare dışına gönderilen ve gizlilik derecesi taşımayan güvenli elektronik imza ile imzalanmış belgeler de gerekli hallerde elektronik olarak şifrelenecek. Şifreleme sertifikaları, yetkili elektronik sertifika hizmet sağlayıcılarından temin edilecek. Güvenli elektronik imza ile imzalanarak hazırlanmış belgelerin elektronik ortamda kaydedilmesi, gönderilmesi ve dosyalanarak saklanması esas olacak. Bu belgeler, zorunlu olmadıkça ayrıca çıktısı alınarak el yazısıyla atılan imza ile imzalanmaz ve fiziksel ortamda saklanamayacak. Kişiler tarafından idareye yazılan dilekçeler "arz ederim" veya "rica ederim" ibaresiyle bitirilmese bile işleme alınacak.