X İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
ARKADAŞINA GÖNDER Paralelin son taktiği uyduruk seçim anketleri
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz

in son taktiği uyduruk leri

  • Giriş Tarihi: 19.3.2015 12:07 Güncelleme Tarihi: 19.3.2015 14:39
Paralelin son taktiği uyduruk seçim anketleri
Paralelin son taktiği uyduruk seçim anketleri

medyada çıkan haberlerde AK Parti’nin %40’ın altına düştüğünü iddia eden Araştırma Şirketi 30 Mart lerinde AK Parti’nin oy oranını %38’e gerilediğini açıkladığı ortaya çıktı . Her seçimde 8-10 puan yanılan, 10 Ağustos seçimlerinde Ekmelettin İhsanoğlu’nun kazanacağını açıklayan Gezici Araştırma Şirketi, 7 Haziran seçimleri öncesinde Paralel Suç Örgütü ından kullanılıyor.

7 Haziran leri öncesinde her yönteme başvuran, her türlü kirli ittifakın içinde yeralan Suç Örgütü şimdi de uyduruk seçim leri ile seçmeni yanıltmaya çalışıyor. İdris Bal, Abdurrahim Karslı ve İdris Naim Şahin'e tabela partileri kurduran, Saadet Partisi ve BBP'yi koltuk değneği olarak kullanan Paralel Suç Örgütü, tabela partilerini yüzüstü bırakarak şimdi masabaşı anketlerle CHP ve HDP'ye çalışıyor.

30 MART SEÇİMLERİ ÖNCESİNDE AK PARTİ %38 DEMİŞTİ!

Paralel medyada çıkan haberlerde AK Parti'nin %40'ın altına düştüğünü açıklayan Araştırma Şirketi 30 Mart seçimlerinden önce de AK Parti'nin %38'e gerilediğini açıkladığı ortaya çıktı. Her seçimde 10 puan yanılan Gezici Araştırma Şirketi'nin 7 Haziran seçimleri öncesinde Paralel Suç Örgütü'nün medyasına seçmeni manipüle etmeye yönelik araştırmalar açıklayacağı belirtiliyor.

EKMELETTİN İHSANOĞLU'NUN KAZANACAĞINI AÇIKLAMIŞTI

30 Mart yerel seçimleri öncesinde AK Parti oylarının %38'e gerilediğini açıklayan Gezici Araştırma Şirketi 8 puan yanılırken, 10 Ağustos Cumhurbaşkanlığı seçiminde Ekmelettin İhsanoğlu'nun kazanacağını açıklayarak en kötü seçim tahmininde bulunan araştırma şirketlerinin başında yeralmıştı.

AYNI ŞİRKET PARALEL ÖRGÜT INDAN YİNE PİYASAYA SÜRÜLDÜ

Şimdi Paralel suç örgütünün medyası tarafından yeniden gündeme getirilmeye çalışılan Gezici Araştırma Şirketi, inandırıcılıktan yoksun araştırmaları kamuoyu ile paylaşarak geçmiş yıllarda 10 puan yanıldığı kamuoyu araştırmalarını akıllara getirdi.

Denge Araştırma'dan Hasan Basri Yıldız Gezici Araştırma şirketinin anketini bilimsel açıdan değierlendirdi.

Gezici Araştırma şirketinin ankette AK Parti yüzde 39 oy alıyor yine aynı şekilde 2013 ve 2014 yıllarında da yaptığı anketlerle AK Partiyi gerçek oy oranının çok çok altında gösterdi. Bu anketlerin bilimsel açıklaması var mı?

Öncelikle bu bir araştırmadır eğer masa başında doldurulmamışsa doğru veya yanlışlığı araştırmacının sorunudur.

SİYASİ VE EKONOMİK ŞARTLAR DA ORTYA KONULMALI

Vatandaşlar araştırmanın doğruluğunu nasıl denetleyecek?

Çok partili döneme geçtiğimiz günden itibaren Türk siyasetinde ani değişiklikler olmamıştır Türk siyasetinin genel kabulü budur. Keskin değişiklikler olmaz böyle bir durumun olması için, bir partinin komple parti skalasından göçmesi için siyasi ve ekonomik şartların değişmesi lazım. Bu da Türkiye siyasi tarihinde birkaç kez olmuştur 1999 seçimlerinde yüzde 23 alan Ecevit'in başkanlığındaki DSP , AK Parti'nin iktidar olduğu 2002 seçimlerde göçmüştür. Ama bu etkileye siyasi, sosyal ve ekonomik sebepler vardı. Bunun dışındaki dönemlerde bir parti yoktan var olmuyor var olsa da birden yok olmuyor. AK Parti'nin yüzde 39 alması demek iktidarı kaybetmesi demektir, şimdi AK Parti'den giden yüzde 10'luk kaybın yüzde 5'i HDP'ye yüzde 5'i de MHP'ye gittiğini düşünelim, bütün bunları izah edebilecek siyasi ve ekonomik şartlar ortaya konulmalı ki bu araştırmanın sonuçları mantıklı gelebilsin. 30 Mart seçimlerinde yedi düvele karşı mücadele eden AK Parti yüzde 45.5 oy alırken bugün ne değişti de bu kadar kayıp yaşayacak. Dolayısıyla bu araştırmanın sonucu açıklayacak siyasi konjektür ekonomik ve siyasi şartlar ortada yok.