X İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
ARKADAŞINA GÖNDER E-Devlet Hizmetleri ve eDevlet Giriş İşlemleri
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz

Hizmetleri ve eDevlet Giriş İşlemleri

  • Giriş Tarihi: 15.5.2015 10:23
E-Devlet Hizmetleri ve eDevlet Giriş İşlemleri
E-Devlet Hizmetleri ve eDevlet Giriş İşlemleri

Tek bir şifresi ile pek çok kamu işlemlerimizi kolayca yapabilmekteyiz. Bu haberimizde E-Devlet şifresininnasıl alındığını ve E-Devlet sisteminin nasıl kullanıldığını öğrenebilirsiniz.

Gelişen teknolojinin sağladığı avantajlar kamu kurumları tarafından da en etkin şekilde değerlendiriliyor. Kamu kurumları tarafından yoğun olarak internet teknolojisi vatandaşlara portalı olarak sunuluyor. Dijital platform üzerinde yer alan tüm kamu kurumu online hizmetlerini tek bir platform üzerinden ulaşabilmelerine yardımcı olan bu sanal devlet portalı vatandaşlar tarafından oldukça yoğun ve sık bir şekilde kullanılıyor. Vatandaşlar dijital platform üzerinde yer alan bu devlet portalı içerisinde güvenli, hızlı ve pratik bir şekilde kamu kurumları ile olan işlemlerini yapabilme imkanına sahip olabiliyor. Bu neden ile de günümüzde Türkiye'de en çok kullanılan devlet kurumlarının başında kendisine yer buluyor. Dijital platform üzerinde yer alan kamu kurumlarının online hizmetlerinin dağınık bir vaziyette bulunması vatandaşların bu hizmetlere ulaşımını zorlaştırıyor ve hatta haberinin dahi olmamasına yol açabiliyor. Bu şekilde verimli dijital hizmet sunulamaması nedeni ile 2008 yılında sanal devlet portalı kuruldu.

Dijital platform üzerinde yer alan e-Devlet portalı 2008 yılında Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı tarafından Başbakanlık adına açıldı ve yönetiliyor. Günümüz modern Türkiye'sinde dijital platform üzerinde online hizmetler sunmakta olan tüm kamu kurumlarının internette yer alan online hizmetleri ile vatandaşlar, kolay bir şekilde kamu kurumlarıyla olan işlemlerini kolay bir şekilde yapabilme imkanına sahip olabiliyor. Kamu kurumlarının online hizmetlerini daha güvenli ve daha pratik biçimde kullanabilme imkanı sunan sanal devlet kapısı sisteminde kullanıcı olabilmek için 18 yaş sınırını geçmiş olmak gerekiyor. Türkiye'deki resmi reşitlik yaşı olan 18 yaşını dolduran her Türk vatandaşının kullanıcı olarak yer alabilmekte olduğu e-Devlet sistemi üzerinde 2008 yılından bu yana toplam 21 milyondan fazla kullanıcı bulunuyor ki bu durum Türkiye'nin 18 yaşını doldurmuş nüfusunun yarısına denk geliyor.

Güvenli bir devlet hizmetinin dijital dünyada da en etkin şekilde oluşturulabilmesi bu portal ile sağlanıyor. Bu şekilde son derece yoğun bir şekilde kullanılmakta olan sanal devlet kapısı üzerinde vatandaşların kimlik bilgileri, adres bilgileri, iletişim bilgileri ve aynı zamanda da kamu kurumları ile yaptıkları işlemlerinin yasal geçerliliğinin bulunuyor olması nedeni ile güvenli bir şekilde giriş yapılması gerekiyor. E-Devlet sisteminin ana sayfasında bulunan 'sisteme giriş' ekranından vatandaşların 'e-Devlet şifresi ile giriş', 'mobil imza ile giriş', 'elektronik imza ile giriş' ve 'T.C. kimlik kartı ile giriş' giriş yöntemlerinden birisini kullanarak sisteme giriş yapmaları gerekiyor. Sisteme giriş yapan vatandaşlar daha güvenli ve daha pratik bir şekilde kamu kurumlarıyla olan pek çok işlemini internet kolaylığında yapabilme fırsatına sahip olabiliyor. Vatandaşlar tarafından e-Devlet sistemine giriş işlemlerinde genel olarak 'e-Devlet şifresi ile giriş' yöntemi kullanılıyor.

Özellikle de vatandaşların tüm PTT şubelerinden kimliklerini biraz ederek, kolay bir şekilde alabildikleri e-Devlet şifresi ile sisteme girişte şifre istenen özel bir şifre ile değiştirilebiliyor ki böylelikle vatandaşlar e-Devlet şifrelerini her zaman kolay bir şekilde hatırlayabilme imkanına sahip olabiliyor. Ancak e-Devlet şifresi ile sisteme giriş yapan vatandaşlar adres değişikliği gibi bazı işlemlerini gerçekleştiremiyor. Bu neden ile de vatandaşların e-Devlet sistemine giriş işlemlerini daha güvenlikli giriş yöntemleri olan 'mobil imza ile giriş' veya 'elektronik imza ile giriş' giriş yöntemlerinden birisini kullanmaları gerekiyor. Mobil imza alımı için vatandaşların GSM operatörlerine başvuruda bulunması gerekirken, elektronik imza alımı için vatandaşların Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu tarafından yetkilendirilen Elektronik Sertifika Sağlayıcıları'na başvuruda bulunmaları gerekiyor.

E-Devlet sistemine giriş işlemlerinde kullanılan mobil imzada vatandaşlara GSM operatörü tarafından özel bir şifre veriliyor ki vatandaşlar sisteme giriş esnasında önce 'T.C. kimlik numarası' ve 'cep telefonu numarası' bilgisini giriyor daha sonra mobil imza şifresini giriyor. Elektronik imzada ise vatandaşların ıslak imzaları ileri teknoloji ürünleriyle yasal geçerliliğe sahip olacak şekilde dijital platforma aktarılıyor. Böylelikle vatandaşlar ıslak imzalarıyla sisteme giriş yapabiliyor. Bu giriş yöntemleri ile devlet kapısı sistemi üzerinde pek çok resmi işlem çok daha güvenli ve çok daha pratik bir şekilde gerçekleştirilebiliyor. Kamu kurumlarının tüm online hizmetlerinin güvenli ve hızlı bir devlet portalı içerisinde toplanmasını sağlayan sanal devlet portalı günümüz modern Türkiye'sinde vatandaşlar tarafından oldukça yoğun ve sık bir şekilde kullanılıyor.